2157860 Tackar
Jag har ju ägt hojen i snart 12 år så nog har jag kört med den....
I nuvarande utförande har det dock bara blivit en sväng "runt kvarteret" ännu.
Man kan väl säga såhär:
Chassi?
Något vobbelstaket är det inte om man, som vanligt, ser till att man har ett chassi som är iordning. Dvs välekrade hjul, bra gaffel och dämpare samt svinglager/bussningar och styrlager i gott skick.
Bromsar?
Tja, enkolvsok på en (1) rostfri skiva ger inte direkt moto-gp bromsar, men man stannar iaf så småningom
Trumman bak hjälper till så gott den kan....
Motor?
Långslagig 750 från -75. Rödstreck vid 8000 rpm. Värsta man kunde ha när den var ny. 67 hästar i papprena, mindre i verkligheten. Alltså ingen dragster men går att pressa upp i 200 km/h med tid och en låååång raksträcka. Min motor är helt standard sånär som en borrning till andra ö.d. Byte av kam och en portning skulle nog ge en hel del, men jag är nöjd med den som den är....
Körställning?
Oerhört plågsam! (Som den ska vara på denna typ av hojar (tycker jag iaf...))
Låååångt till styret, hård sadel, hård fjädring, fotpinnarna i knähöjd....
Underbart!! (hmm, börjar låta masochistiskt
)
Med andra ord så är det en hoj som är vass jämfört med jämnåriga bågar. Kan naturligtvis inte konkurrera med nyare. Visst skulle man kunna börja byta ut grejor mot modernare och förbättra prestandan avsevärt men jag vill -60-70-tals känslan kvar. Tycker det skulle bli väldigt tråkigt med brett bakhjul, Öhlinare, USD-gaffel osv....