DM skrev:2202458Jo, det är alltid bra att börja med några moddade bilder innan man sätter kniven i köttet.....
Jag gjorde denna i Paint innan jag började bygga min hoj i höstas.
Mest för att se hur lång jag skulle göra tanken.
Blev väl ganska likt iaf
DM skrev:2195447Det slutliga resultatet (för i sommar iaf... )
Sun King skrev:2218822
Vilken tidning?
Såååå snygg. Bra självporträtt också
Jag har en gammal sukka ståendes å skräpar i garaget, blir lite sugen på att "cafea" den. En gammal fws. Annars blir den väl bara stående. Jag har ju faktiskt clipon o småprylar liggande... bara att hoppas på regn då...
Det känns duktigt töntigt att sitta och på hojen och ta samma bild om och om igen. Det tar evigheter innan de är klara och nog fan ser man inte klok ut heller när man slår upp tidningenDM skrev:2220564MC-Nytt var det.
Kan avslöja att det INTE är kul att sitta och posera på hojen framför en kamera... Kan inte fatta hur nån kan vilja vara fotomodell frivilligt... Huga
RedBaron skrev:2220658Det känns duktigt töntigt att sitta och på hojen och ta samma bild om och om igen. Det tar evigheter innan de är klara och nog fan ser man inte klok ut heller när man slår upp tidningen
Men lite ball är det fast jag blev nedskuren til en del av ett reportage
DM skrev:2220564Fler byggen åt folket!
Trist om hojar bara ska bli stående, även om det är gamla grejer.
Se bara på Turbo-puh:s budgetbygge här i tråden intill. Liten budget, men kul hoj!
Hehe, fett Den lär ju låta ganska mycket, men skit i det! Sådana megafoner brukar ju snarka ganska fint på avslag ocksåDM skrev:2363783
Äntligen ska hojen få andas genom ett 4-4 megafonsystem! Blir tämligen öppet och låååångt ifrån besikningsvänligt.
Mycket CR750-liknande
Uppdateringar kommer.....
Mvh
Danne
lahi skrev:2363981Hehe, fett Den lär ju låta ganska mycket, men skit i det! Sådana megafoner brukar ju snarka ganska fint på avslag också
Ja, lite dämpning är nog bra... kan nog behövas. Men inte för mycket! Jag har hört gamla GP-maskiner från 60 och 70-tal med liknande avgassystem, man kan bli döv för mindre Men de hade ju inga insatser alls. Film eller ljudfil krävs när du är klar!DM skrev:2363989Mmm, kommer att låta gött
Blir dock inte lika öppet som på dessa bilder, jobbar just nu på LITE dämpning...
lahi skrev:2364012Ja, lite dämpning är nog bra... kan nog behövas. Men inte för mycket! Jag har hört gamla GP-maskiner från 60 och 70-tal med liknande avgassystem, man kan bli döv för mindre Men de hade ju inga insatser alls. Film eller ljudfil krävs när du är klar!
Ett jäkligt slitet uttryck, men det där är porr... och lite hårdrock Så bygg du megafoner och strunta i vad länsman säger, det ska låta! De kanske låter dig hållas eftersom ett sådant avgassystem hör hemma på en så grann hoj som din. Lite smak får de fan ha!DM skrev:2364035Inte för att den kommer att låta som denna när den är klar, men detta är det absolut sexigaste ljud jag någonsin hört komma ur en GP-hoj genom världshistorien
http://video.google.com/videoplay?docid=-399655162231091875&q=hailwood
Kan det bli bättre än en sexcylidrig 250 med öppna megafoner som varvar över 20.000 rpm? Tror inte det..... Kan lyssna på detta ljud hela dagen lång!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |