PutteLiten skrev:2385691
Super snyggt!!
Det svarta gjorde verkligen det systemet!
Det förra 2 pips var snyggare än det blanka 4 pips systemet.
Det enda som var coolare med det andra var att det var så långt. Långa pipor är coolt
(fast det är ju en smaksak)
Klick save as...
rallyfisken skrev:2395723om man skulle trycka in alla bugande smileys i detta inlägget som jag skulle vilja så skulle typ servern krascha! det där bygget är ett av de snyggaste byggena jag någonsin sett. får en att vilja bygga en caferacer, men det känns inte lönt då detn aldrig kommer bli hälften så vacker. keep up the good work!
elwe
Kanonfint bygge ...
Kommer ihåg caféracers från 60-talet, mest byggda på trajor då
En snyggt lagd hålbild på framskivan skulle säkert piffa upp den lite dystra framänden.
Prata med någon som har en delningsapparat eller CNC-maskin )
crashtestdummy
Jag har länge gått och funderat på en caferäser som enda gathoj, så man kan åka runt och lukta på koskit, se på grönskan och fika med polare, och söka adrenalinet på bana istället. Nu när jag ser dina bilder på din hoj så tror jag att det får bli så.
Hur är den att köra? svänger den något öht? eller måste man brottas med en sån på en kurvig väg i 90-100 kmh?
DM skrev:2397195
Om någon har en dubbelsidig trumma med eller utan fälgar och ekrar att sälja så hör av er via PM.
Trumman kommer garanterat att få ett bra hem
DM skrev:2385364Några till....
Mvh
Danne
PutteLiten skrev:2398389har ni två vet jag ett annat bra hem...
Eh, du Danne, vad säger SvenskBilprovning vid besikning av en sådan här ombyggd hoj?
Går den att besiktiga som det är eller blir det till att kalla den "hemma bygge"??
Jag har noll koll på vad gränsen går.
Jörgen Karlsson skrev:2398424Vackert!! Snyggt avgassystem!
Gamla Lucasbaklyktan har även du använt dig av ser jag!
Mvh
Jörgen
DM skrev:2397195
Den förändring som möjligen kommer att göras är montage av en dubbelsidig fyrbackstrumma, helst Grimeca eller Fontana.
Om någon har en dubbelsidig trumma med eller utan fälgar och ekrar att sälja så hör av er via PM.
Trumman kommer garanterat att få ett bra hem
/Danne
DM skrev:2398475
Nu är det snart bara den stora, italienska frambromstrumman jag saknar
Skulle kunna tänka mig en GT750-trumma eller nåt annat också, men den MÅSTE vara dubbelsidig
Man får väl leta vidare......
/Danne
DM skrev:2398475Hojen är reggad som tvåsitsig (som nästan alla andra hojar...) och då MÅSTE den ha skjutspinnar och passagerarplats vid besiktningen.
Detta gäller alla hojar som är reggade för passagerare!
Jag besiktar med originaltank och sadel samt skjutspinnar.
Tar 15 minuter att byta eftersom alla fästen och dyligt är oförändrade på ramen....
För övrigt är det inga problem.
Ombyggnaden av denna hoj är ju "bara" kosmetisk, dvs inga förändringar på ram eller motor.
/Danne
DM skrev:2398818Snyft...
PutteLiten skrev:[Går det att få tag på nya Featherbed ramar, eller är det till att ha tur och hitta en mormor Agda som inte vet att gubben gamla häck är värt multum??
Featherbed ligger som No 1 på min önskelista...
DM skrev:2444271Fick idag veta att reportaget om caferacern är planerat till Mc-Nytt #10.
Nån som vet när det kommer ut?
Skulle vara trist om man missade sina 15 sekunder av berömmelse
Danne
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|