Cagiva Mito 125!

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Hbg
Hoj
CBR 125 -05
Hehe sant sant :)

Aja jag får se vad det blir ;)

TROR det blir en RS men e inte säker hehe :tummenupp


Shoik hmm kanske e sugen på din då ? ;)
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Det är Nordiaimport i Ödåkra som precis har börjat att importera Cagiva till Sverige och Miton finns som -05:a .
 

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Hbg
Hoj
CBR 125 -05
yepp i know..

vet du vad den kmr att liga på i pris ?

har du sett den Motarden med "husqvarna eller ch-Racing" som dom tydligen med ska sälja 125cc.. hörde att den var 4-takt luftkyld ? isf vet du om den går bra tvivlar på det men :p

mvh anders
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
125zor skrev:
yepp i know..

vet du vad den kmr att liga på i pris ?

har du sett den Motarden med "husqvarna eller ch-Racing" som dom tydligen med ska sälja 125cc.. hörde att den var 4-takt luftkyld ? isf vet du om den går bra tvivlar på det men :p

mvh anders


Klart den går bra det är ju en ny hoj
Men du menar såklart om den går fort? Nej
 

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Hbg
Hoj
CBR 125 -05
Tjo..

nä inte om den går så fort ..

men om den gär bättre än CBR125R i vridmoment och acceleration typ :p

för annars e den ju inget o ha :p
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
NSR_Martin skrev:
Ingen har väll egentligen sagt att den har över 30 hk på bakhjulet heller...?
Den har inte 28 hk på bakhjulet, o andra sidan har inte en RS 34 hk på bakan heller, varför blev folk så intresserade av hk på bakan nu..? Tillverkarna uppger effekten på vevaxlen, varför inte gå efter det då? Jaja, skitsamma...

Kanske skrev lite lustigt, vad jag menar är att om han bara ser till effekten behöver han ju inte fundera, då kan han ta en RS direkt istället, den är vassast :tummenupp Tänker han på andra saker med är det värt att kolla in modellerna närmare... Det står väll mellan RS, mito och NSR om man ska ha lite nyare hojar....


RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...

ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen. :fakta
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
shoik skrev:
RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...

ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen. :fakta
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.
Mycket sant.. Vad jag vet så är NS ens effekt på 25hk uppmätt på bakhjulet. För mig det är det på "alla" äldre hojar.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
NSR's from 1988 - 2004 all have the same engine. All 24bhp @ the rear wheel.
--------------------------------------------------------------------

my dear sir , you are wrong , dipense on the country . the real power restricted is 15 bhp , with standart de-restriction 24 bhp , with race exhaust 28 bhp , with rc valves & reed tunning 30 bhp , with cylinder extended diagram & forged piston 34 bhp . the real power on the back wheel is about 4-5 bhp less . and you can also reach 36-37 with a programmable CDI unit.

---------------------------------------------------------------------

Undra om man ska tro på det? :3freak
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
H4 skrev:
NSR's from 1988 - 2004 all have the same engine. All 24bhp @ the rear wheel.
--------------------------------------------------------------------

my dear sir , you are wrong , dipense on the country . the real power restricted is 15 bhp , with standart de-restriction 24 bhp , with race exhaust 28 bhp , with rc valves & reed tunning 30 bhp , with cylinder extended diagram & forged piston 34 bhp . the real power on the back wheel is about 4-5 bhp less . and you can also reach 36-37 with a programmable CDI unit.

---------------------------------------------------------------------

Undra om man ska tro på det? :3freak
Låter något för starkt. :3freak
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
shoik skrev:
RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...

ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen. :fakta
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.
Självklart är bakhjulshästar det med intressant i normala fall, tror du jag är dum?

Men i det här fallet är det ointressant för ingen vet bakhjulseffekten på båda hojarna, utan bara vad tillverkarna uppgett, så varför börja tjabbla om bakhjulshästar?
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
NSR_Martin skrev:
Självklart är bakhjulshästar det med intressant i normala fall, tror du jag är dum?

Men i det här fallet är det ointressant för ingen vet bakhjulseffekten på båda hojarna, utan bara vad tillverkarna uppgett, så varför börja tjabbla om bakhjulshästar?

mmm, men det är ju fortfarande så att man får ta den effekt tillverkarna uppger med en stor nypa salt.....
o därför bhk mycket mer intresant för att dem stämmer...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
shoik skrev:
mmm, men det är ju fortfarande så att man får ta den effekt tillverkarna uppger med en stor nypa salt.....
o därför bhk mycket mer intresant för att dem stämmer...
Självklart, man får hoppas att alla avrundar ungefär lika mycket uppåt :D
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
shoik skrev:
RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...

ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen. :fakta
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.


http://www.rsbikers.com/dynorun/dynorun.gif :rofl
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Miton kommer att kosta 49900kr om jag inte minns fel.
Ang motarden så såg jag den inte där var bara inne lite snabbt iallafall samma motor som i Derbis 4-takt motard som kommer från Yamaha = 14 hk.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jösse skrev:
Miton kommer att kosta 49900kr om jag inte minns fel.
Ang motarden så såg jag den inte där var bara inne lite snabbt iallafall samma motor som i Derbis 4-takt motard som kommer från Yamaha = 14 hk.
Tjena.. :3freak Rädda mig.. en sån dyr hoj kan man ju bara inte köpa som 125a :..
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top