spectre skrev:klart dom gör, alla vill ju ha " den snabbaste "
Japp så jag tycker ni ska gneta om att en hoj har 2 hk mer när det likaväl kan vara tvärt om
spectre skrev:klart dom gör, alla vill ju ha " den snabbaste "
125zor skrev:yepp i know..
vet du vad den kmr att liga på i pris ?
har du sett den Motarden med "husqvarna eller ch-Racing" som dom tydligen med ska sälja 125cc.. hörde att den var 4-takt luftkyld ? isf vet du om den går bra tvivlar på det men
mvh anders
NSR_Martin skrev:Ingen har väll egentligen sagt att den har över 30 hk på bakhjulet heller...?
Den har inte 28 hk på bakhjulet, o andra sidan har inte en RS 34 hk på bakan heller, varför blev folk så intresserade av hk på bakan nu..? Tillverkarna uppger effekten på vevaxlen, varför inte gå efter det då? Jaja, skitsamma...
Kanske skrev lite lustigt, vad jag menar är att om han bara ser till effekten behöver han ju inte fundera, då kan han ta en RS direkt istället, den är vassast Tänker han på andra saker med är det värt att kolla in modellerna närmare... Det står väll mellan RS, mito och NSR om man ska ha lite nyare hojar....
Mycket sant.. Vad jag vet så är NS ens effekt på 25hk uppmätt på bakhjulet. För mig det är det på "alla" äldre hojar.shoik skrev:RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...
ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen.
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.
philsson skrev:Mycket sant.. Vad jag vet så är NS ens effekt på 25hk uppmätt på bakhjulet. För mig det är det på "alla" äldre hojar.
H4 skrev:Ni kan gärna dra in på:
http://www.125ccsportsbikes.com/forums//index.php?showtopic=8560
Titta vad folket svarat där. En säger t.om. att man kan plocka ut 30 + ur NSR:en.
Låter något för starkt.H4 skrev:NSR's from 1988 - 2004 all have the same engine. All 24bhp @ the rear wheel.
--------------------------------------------------------------------
my dear sir , you are wrong , dipense on the country . the real power restricted is 15 bhp , with standart de-restriction 24 bhp , with race exhaust 28 bhp , with rc valves & reed tunning 30 bhp , with cylinder extended diagram & forged piston 34 bhp . the real power on the back wheel is about 4-5 bhp less . and you can also reach 36-37 with a programmable CDI unit.
---------------------------------------------------------------------
Undra om man ska tro på det?
Självklart är bakhjulshästar det med intressant i normala fall, tror du jag är dum?shoik skrev:RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...
ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen.
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.
NSR_Martin skrev:Självklart är bakhjulshästar det med intressant i normala fall, tror du jag är dum?
Men i det här fallet är det ointressant för ingen vet bakhjulseffekten på båda hojarna, utan bara vad tillverkarna uppgett, så varför börja tjabbla om bakhjulshästar?
Självklart, man får hoppas att alla avrundar ungefär lika mycket uppåtshoik skrev:mmm, men det är ju fortfarande så att man får ta den effekt tillverkarna uppger med en stor nypa salt.....
o därför bhk mycket mer intresant för att dem stämmer...
shoik skrev:RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...
ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen.
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.
Mr_Malossi skrev:
Tjena.. Rädda mig.. en sån dyr hoj kan man ju bara inte köpa som 125a :..Jösse skrev:Miton kommer att kosta 49900kr om jag inte minns fel.
Ang motarden så såg jag den inte där var bara inne lite snabbt iallafall samma motor som i Derbis 4-takt motard som kommer från Yamaha = 14 hk.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |