Cagiva Mito-tråden

mito_1

nån som känner nån som har en bror som..
Gick med
18 Mar 2007
Ort
edsbyn
Hoj
cagiva mito-92 aka: den svarta faran:D
Tja, jag har en liten fråga. Hur fasen kopplar man in de två vajrarna från avgasventilspjäll saken till elmotorn? Har försökt i två dagar nu utan resultat:(
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
när jag köpte miton var den strypt med 135 munstycke i och när jag ströp av den gick den för fett på maxgas så bytte ner till 125 å nu drar den fint hela vägen, men är det inte lite lågt munstycke på en 35 mm flatslide fögge?

ingen luftsnorkel eller någon strypning kvar alls och stiftet har fin färg, dock lite hårt stift...
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
när jag köpte miton var den strypt med 135 munstycke i och när jag ströp av den gick den för fett på maxgas så bytte ner till 125 å nu drar den fint hela vägen, men är det inte lite lågt munstycke på en 35 mm flatslide fögge?

ingen luftsnorkel eller någon strypning kvar alls och stiftet har fin färg, dock lite hårt stift...

har inget angående din fråga att göra men, är din 01a 7 växlad med 35 mm org?
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
det är de nog också:D hoppas jag...

lyft tanken, sätt fast "tankpinnen" å så kikar du ner på förgasaren står TM med stora bokstäver på ena sidan där vajern från gashandtaget går ner... eller så kan du kanske se skillnad på en flatslide och en rundtrottel förgasare? :)
35an är stor som fan och är ganska platt där trotteln åker upp å ner medans 28an är lite mindre å ganska rund :tummenupp
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
har man varit ute å gasat lite med gps på och kamera :yoparty

mätarfart 165 och gps 150 men rakan tog slut rätt fort så hann inte ligga å pressa på 7an...

Lite bättre bestyckning så borde den gå liiiite fortare iaf :)

Köra utan hood, ligga på tanken, strunta i att tanka fullt 5 min innan, köra utan väska och utan kamera utrustning, bort med massa verktyg och lås från kutsen kanske ger några till km/h? :va

Slänger upp filmen när jag spelat av å klippt ihop lite :)
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
har man varit ute å gasat lite med gps på och kamera :yoparty

mätarfart 165 och gps 150 men rakan tog slut rätt fort så hann inte ligga å pressa på 7an...

Lite bättre bestyckning så borde den gå liiiite fortare iaf :)

Köra utan hood, ligga på tanken, strunta i att tanka fullt 5 min innan, köra utan väska och utan kamera utrustning, bort med massa verktyg och lås från kutsen kanske ger några till km/h? :va

Slänger upp filmen när jag spelat av å klippt ihop lite :)

Kul med lite film :) Själv plockade man ut hojen ur vinterförvaringen idag och plockade av kåporna som ska fixas. Testkörde lite och kom fram till att det blir förgasarrengöring. Har testat att byta huvudmunstycke och ändra nålen innan men det vill sig inte, så tänkte att det kanske sitter lite skit i den :)
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
lyft tanken, sätt fast "tankpinnen" å så kikar du ner på förgasaren står TM med stora bokstäver på ena sidan där vajern från gashandtaget går ner... eller så kan du kanske se skillnad på en flatslide och en rundtrottel förgasare? :)
35an är stor som fan och är ganska platt där trotteln åker upp å ner medans 28an är lite mindre å ganska rund :tummenupp

haha jag e inte dum i huvudet:)
Brukar dock kalla de cylinder förgasare (throtteln är rund som en cylinder)om man ska säga skillnaden,

ska ta en titt när den kommer hem!:)
 

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
en fråga:

Om man köper en beggad mito vad ska man tänka på då?

Jag menar de flesta har gått upp emot 3000 mil. Får man något andra
handsvärde?

Några defekter som e vanliga på mitos?

vad är rimligt att betala för en mito -95?

Föresten Vad har ni valt mellan
Cagiva Mito 125 -95 19 000kr
Derbi GPR Nude 125 -07 25 000kr ??

Kanske lite feltråd att fråga i , men men :p
 
Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
en fråga:

Om man köper en beggad mito vad ska man tänka på då?

Jag menar de flesta har gått upp emot 3000 mil. Får man något andra
handsvärde?

Några defekter som e vanliga på mitos?

vad är rimligt att betala för en mito -95?

Föresten Vad har ni valt mellan
Cagiva Mito 125 -95 19 000kr
Derbi GPR Nude 125 -07 25 000kr ??

Kanske lite feltråd att fråga i , men men :p

Kolla så att all el funkar som den ska, det är vad jag har hört. Kolla när kolven är bytt (den brukar man byta efter 10 000 km).

Håller med om att det är fel tråd att fråga i men helt ärligt, även om man bortser från priset hade jag tagit miton. Du ska köra ostrypt va?
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
en fråga:

Om man köper en beggad mito vad ska man tänka på då?

Jag menar de flesta har gått upp emot 3000 mil. Får man något andra
handsvärde?

Några defekter som e vanliga på mitos?

vad är rimligt att betala för en mito -95?

Föresten Vad har ni valt mellan
Cagiva Mito 125 -95 19 000kr
Derbi GPR Nude 125 -07 25 000kr ??

Kanske lite feltråd att fråga i , men men :p
Cagiva miton,
du kommer bli djupt besviken om du köper derbin, inte lönt att ta kort
nästan lika bra att ta och vråltrimma en derbi moped såfall,

Holey smoke, Eslövsbo och Mito-ägare! Går du på Berga?

Inte för att det har med saken att göra, men... :hihi

Nej jag ska börja på berga nästa år, går på ekenäs för tillfället,
bor du också i eslöv?:)

hehe mito e fina grejor de! :tuttar
 
Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
dsc00297d.jpg

här e hojen!
35 mm förgasare,7 växlad med en jävla massa drag i, drar inte iväg förens vid 4000-6000 varv dock, och bluddrar på dom lägre varven
 

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
Kolla så att all el funkar som den ska, det är vad jag har hört. Kolla när kolven är bytt (den brukar man byta efter 10 000 km).

Håller med om att det är fel tråd att fråga i men helt ärligt, även om man bortser från priset hade jag tagit miton. Du ska köra ostrypt va?

Hade tänkt att köra orginal tills jag har kortet. Sen får man se vad som händer ^^. Btw när man stryper av miton, hur gör man? Är det via elen eller är det luftfiltret ? Måste byta upp i munstycke?

Vad kostar en ny kolv?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top