Cagiva Mito-tråden

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Rätt fina bilder Tewdie kvaliten va kanske inte på topp bara:) o när det gäller eric o hans varra?:7peta Vågar man så kan man:yoparty

men sen finns det ju en skillnad mellan vett o galenskap:tuttar

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3117245 Rätt fina bilder Tewdie kvaliten va kanske inte på topp bara:) o när det gäller eric o hans varra?:7peta Vågar man så kan man:yoparty

men sen finns det ju en skillnad mellan vett o galenskap:tuttar
Det jag menar, tror inte varran hänger av miton, men på det sättet eric kör jämfört med mig så...

3117144 Jag med. :näsblod om jag fattat rätt.
Kan hända. :näsblod

3117149 :6surkart

om ni syftar på när han körde in i träden ska ni veta attden ända gången jag har lagt mig var när securitas bilen kom i vägen!!!! :tungan
Vi vet. ;) DU e grym på att köra, men det är när man inte längre själv kan påverka omgivningen som problemen kommer... :)

Last edited:

Big_G

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Cagiva Mito 125 -95
Halloj.
Tänkte höra med er som kan lite om cagiva mito då jag har problem med min :/

Nu är det så här att jag köpte den hyffsat billigt då elstarten inte fungerade osv,dock så går allt runt och den tänder på elstarten men den vill inte gå igång,samt verkar det som den misständer då det smäller ur avgasröret.
Även när man skall springa igång den får man springa som ett djur då den inte startar om den inte går över 3k rpm.

Jag har rengjort förgasare,nytt tändstift och lite så,dock hjälper det inte.
Min tanke med detta är väl att tändningen antingen är kass eller bara grymt felinställd, men tänkte höra med er om ni kanske har nån annan idé ?

Grymt tacksam för svar =)

mvh/Alex

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Halloj.

Nu är det så här att jag köpte den hyffsat billigt då elstarten inte fungerade osv,dock så går allt runt och den tänder på elstarten men den vill inte gå igång,samt verkar det som den misständer då det smäller ur avgasröret.
Även när man skall springa igång den får man springa som ett djur då den inte startar om den inte går över 3k rpm.

Min tanke med detta är väl att tändningen antingen är kass eller bara grymt felinställd, men tänkte höra med er om ni kanske har nån annan idé ?

mvh/Alex

vad händer om du gasar stannar den kvar vid 3k eller dör den?
jag gissar på att den dör, och i så fall är det nog spolen som är kass och inte drar upp spänningen tillräckligt.... MEN; jar har haft fel förr....

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3117735 Halloj.

mvh/Alex
Kan vara tändningen, kan även vara kolv/kolvringar som gett upp.

Hade tyvärr samma symptom när min skar... Så mitt tips blir att riva skiten. :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Last edited:

Big_G

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Cagiva Mito 125 -95
vad händer om du gasar stannar den kvar vid 3k eller dör den?
jag gissar på att den dör, och i så fall är det nog spolen som är kass och inte drar upp spänningen tillräckligt.... MEN; jar har haft fel förr....

Asså när den väl gått igång så går den helt normalt.

Kan vara tändningen, kan även vara kolv/kolvringar som gett upp.

Hade tyvärr samma symptom när min skar... Så mitt tips blir att riva skiten. :tummenupp

Den skall tydligen ha ny kolv sen 100mil tillbaka så om förra ägaren inte gasat som fasen och kört med för lite olja så borde den ju inte gett upp så lätt

Tack för svar =)

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Last edited:

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Asså när den väl gått igång så går den helt normalt.

Den skall tydligen ha ny kolv sen 100mil tillbaka så om förra ägaren inte gasat som fasen och kört med för lite olja så borde den ju inte gett upp så lätt

Tack för svar =)

pröva och ladda upp batteriet ordentligt och se sen hur den går så kan du se om det är generatorn som laddar dåligt....

Big_G

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Cagiva Mito 125 -95
pröva och ladda upp batteriet ordentligt och se sen hur den går så kan du se om det är generatorn som laddar dåligt....

Har prövat,är inget fel med det.

Vad jag kollat idag osv så är jag nästan 100% säker på att den är kolven/ringarna som är kassa. Tänkte testa med kompmätare imrg. Förresten,nån som vet vad kompet skall ligga på ?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!