Hoppas inte Swedie plockar vår fina tråd nu, nya maxvärdet verkar vara 1000 inlägg...
Om det var en ren Spam tråd ja, den här handlar ju om Mitos. Då ska han ta bort alla trådar i MC-relaterat som handlar om en spec. hoj också då?
Hoppas inte.3028553Om det var en ren Spam tråd ja, den här handlar ju om Mitos. Då ska han ta bort alla trådar i MC-relaterat som handlar om en spec. hoj också då?
Kan vara... Min satt i insuget till luftburken.3029552Jag har hittat en luftstyrningsgrej av plast i reedventilen på vår Mito, är det en del av "strypningen" eller?
Som vanligt...3028306Tjenare !
Jag ska ta bort alla strypningar på min mito i helgen och jag undrar va ni har för tips på sidan om tex drev osv.
Tack på förhand.
Swedie tog ju bort TLR tråden eller nåt sånt där tror jag
Jahapp, betalade till Geiwiz igår efter mycket om och men. Lär inte får grejjorna förrän nästa vecka.
Nu har jag beställt en jävla bromsljuskontakt till bakbromsen, 200kr + frakt. usch.
Det var synd att vi inte visste att du behövde en så´n. Vi fick med en kontakt när vi köpte begagnade pedaler på ebay.
Kass.3032805mm, aldrig kul att lägga ut pengar i onödan
Vadå, är det väntetid? Jag fick ju mina grejer på två dagar.
Nu har jag beställt en jävla bromsljuskontakt till bakbromsen, 200kr + frakt. usch.
Hmm, skumt.3033428Hej jag har ett problem med min mito, ibland när miton varvar mycket och ibland när man accar snabbt så "hoppar" växeln ur och motorn tok varvar som att den går i friläge man måste växla ner sen upp igen för att komma ur det och då fortsätter den helt normalt som den ska.?? någon som vet vad felet kan vara??
Kass.
Mja, jag hade int räknat med att det skulle ta banken 3-4 dagar att föra över pengarna. Dom är fan inte framme än.
Dessurom beställde jag saker för. ca 700 hos Biscaya igår. Startsolenoid, tändstift, nållager till kolven och kåpskruvar. Hett tips om nån ska ha nya kåpskruvar, ta Ducatis, 24 kr billigare PER SKRUV!
Tror killen sa att jag kunde köra med vanligt BR9EG stift, men prånglade på mig nåt annat dyrt mög. Nån som kör med BR9EG?
Hmm, skumt.
Jahapp nu har nog en kolvring gått åt helvete.... den går bra på låga varv men när man kommer upp mot 7000 så bärjar den hacka o plöddra o skit
Men om en ring är kass, måste man då byta hela kolven också? Jag kollade stiftet också med hopp om att det bara var ett kass stift men det va rent önsketänkade
om man ska beställa nya grejor, är det då Geiwiz och biscaya som gäller?
När blev kolven bytt sist? är det länge sen, eller vet du inte när den byttes sist, då skulle jag ha bytt den iaf.
Biscaya är bäst om du ska ha originalgrejer.
Kass.
Mja, jag hade int räknat med att det skulle ta banken 3-4 dagar att föra över pengarna. Dom är fan inte framme än.
Dessurom beställde jag saker för. ca 700 hos Biscaya igår. Startsolenoid, tändstift, nållager till kolven och kåpskruvar. Hett tips om nån ska ha nya kåpskruvar, ta Ducatis, 24 kr billigare PER SKRUV!
Tror killen sa att jag kunde köra med vanligt BR9EG stift, men prånglade på mig nåt annat dyrt mög. Nån som kör med BR9EG?
jag har beställt ett special stifft för cagiva på biscaya de sa att man inte fick köra på vanliga stifft
30 spänn!!3034994Ojdå, tar det sån tid?
Vafan, vad kostade 1 skruv då?
Jag kör med nåt 8-stift. Men jag ska byta, annars får man väl ett hål i kolven
När blev kolven bytt sist? är det länge sen, eller vet du inte när den byttes sist, då skulle jag ha bytt den iaf.
Biscaya är bäst om du ska ha originalgrejer.
Två ringar hos Biscaya kostar 750 spänn inkl. frakt... Kolvkitt ca. 1500.3035040När jag köpte den, typ två månader sen så sa killen att kolv o cylle var bytt för 60 mil sen o nu har jag väl kört 300 mil själv,så för ca 360 mil sen. så den har ju inte gått så långt
Men sen tänkte jag att det kanske kan va säkrast för om nu en kolvring har gått så vet jag inte om det kan göra nån skada på kolv elr liknande...annars beställer jag bara rinagr o bytar ut dom, jag ha inte haft av kolven o kollat på den ännu så jag vet inte riktigt hur den ser ut
BTW jag kör med ett stift som heter B8EGV
30 spänn!!
30 spänn!!
Två ringar hos Biscaya kostar 750 spänn inkl. frakt... Kolvkitt ca. 1500.
Förresten, ska vi bilda klubb? Jag har ett lik ståendes i garaget. Hoppas du klarade dig bättre än mig.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|