Cagivan knackar?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
DJM skrev:
jo, det är sant. Mer påfresstning, men så lätt ska de inte gå sönder. Köparen får riva motorn och kolla allt.

Körde han hem den?

Nej, kom med släp från Värmland. Runt 250 km resa.

Iallafall, får hoppas att det inte kommer att kosta så mycket mer för dem att fixa den. Han var vän med en som kunde mycket om tvåtaktare, så han skulle få hjälp från honom. Sen så fick han den för 24000 vilket är billigt. Undra hur mycket reparationerna kommer att kosta.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
H4 skrev:
Nej, kom med släp från Värmland. Runt 250 km resa.

Iallafall, får hoppas att det inte kommer att kosta så mycket mer för dem att fixa den. Han var vän med en som kunde mycket om tvåtaktare, så han skulle få hjälp från honom. Sen så fick han den för 24000 vilket är billigt. Undra hur mycket reparationerna kommer att kosta.

Okej, tur.

Okej, kanske kostar 1-3 tusen, det beror på vad han byter, om han byter hela kittet kostar det lite. Men nu är det hans problem så. Hoppas han får en bra hoj.

Jävla skit data och hålla mig uppe, ne nu drar jag. natti

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jag känner igen ljudet.. och jag är nästan helt övertygad om att det är vevstakslagret. anledningen att till att det låter så är att vevstaken slår emot något pga glapp i lagret. oftast motorblocket. Det får han se till att fixa mycket snabbt.. Inte kul om lagret går sönder. :död

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Mr_Malossi skrev:
Du har möjligtvis inte en film när du varvar miton med 160cc? :) :tuttar

Nä tyvärr, hade varvat men kolven är ny, rullat 20 km. Miton är såld nu så du kommer nog aldrig att höra den varva :)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
H4 skrev:
Nä tyvärr, hade varvat men kolven är ny, rullat 20 km. Miton är såld nu så du kommer nog aldrig att höra den varva :)

Inga andra filmer på hojen?

Lill-Duccen

kör hoj o har skoj
Gick med
4 May 2003
Hoj
SUZUKI
Det där är vevstakslagret!!!

Samma ljud uppstod när jag var ute och körde med min för ett par år sedan. När jag hörde ljudet så stängde jag av direkt och rullade hem hojen. Jag monterade isär motorn och det visade sig att den ena lagret hade gått sönder. Som tur var så hade inga kulor åkt ur från lagret men det var riktigt nära, hade motorn snurrat några varv till så hade nog hela vevhuset och cylinder slagits sönder och det hade inte blivigt billigt.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Lill-Duccen skrev:
Det där är vevstakslagret!!!

Samma ljud uppstod när jag var ute och körde med min för ett par år sedan. När jag hörde ljudet så stängde jag av direkt och rullade hem hojen. Jag monterade isär motorn och det visade sig att den ena lagret hade gått sönder. Som tur var så hade inga kulor åkt ur från lagret men det var riktigt nära, hade motorn snurrat några varv till så hade nog hela vevhuset och cylinder slagits sönder och det hade inte blivigt billigt.
Tyvär har de hänt mig.. hela vägen :mad:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Min knackade, min dog. End of story! :D

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Padde skrev:
Kommer du stå och rabbla upp felen på din hoj den dag du säljer den, Skulle inte tro det.

Men det bordde du göra! :7peta
Enligt konsumentlagen så har köparen rätt att ge tillbaka fordonet om säljaren inte har talat om viktig information vid köp. Te.x. om du köper en motorcyckel och säljaren inte säger att förgasan är helt kass och funkar inte om man inte chokar den hela tiden. DÅ har du rätt att ge tillbaka den och även få alla dina pengar tillbaka så klart! Så om ni säljer... Berätta alla defekter! :nicka

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
AntiAntonAnt skrev:
Enligt konsumentlagen så har köparen rätt att ge tillbaka fordonet om säljaren inte har talat om viktig information vid köp. Te.x. om du köper en motorcyckel och säljaren inte säger att förgasan är helt kass och funkar inte om man inte chokar den hela tiden. DÅ har du rätt att ge tillbaka den och även få alla dina pengar tillbaka så klart! Så om ni säljer... Berätta alla defekter! :nicka
Eller bara nämna dom lite diskret ;)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
AntiAntonAnt skrev:

Skulle vilja påstå att du har fel. En MC säljs alltid i befintligt skick.

Annars skulle jag kunna lämna tillbaka hojen efter ett par veckor därför att bromsbeläggen "tydligen var slitna".. eller? :hihi

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ja du, jag var heller inte säker på att det var något fel på hojen. Kolven var ny så jag kunde inte dra på, den gick inte heller som den skulle, kolven hade bara gått cirka 20 km.

De fick provköra, och så köpte de den, vad mer kan jag göra? Har berättat att den har stått ett tag.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
AntiAntonAnt skrev:

Kan ju möjligvis vara så men jag tror inte det om du säljer den i "Befintligt skick" vilket nästan alla gör.

Vet dock inte med säkerhet.

:rolleyes:

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
cRoC skrev:
Skulle vilja påstå att du har fel. En MC säljs alltid i befintligt skick.

Annars skulle jag kunna lämna tillbaka hojen efter ett par veckor därför att bromsbeläggen "tydligen var slitna".. eller? :hihi

Du det är fel :) Jag trodde det också var så! Men du kan aldrig skriva ett kontralt som skriver över lagen! Det är som att du och jag skriver ett kontrakt att du får slå ner mig och sparka så mycket du vill! Fast vi skrev ett kontrakt så får du ändå inte slå eller sparka på mig! Förstår du? Även fast en säljare säljer ett fordon i befentligt skick så har köparen rätt till att ge tillbaka den vid stora fel som säljaren inte berättade om vid köptillfället! :banana

Plus att slitna bromsbelägg inte räcknas som allvarliga fel! :)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...