Cagivan knackar?

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
AntiAntonAnt skrev:
Du det är fel :) Jag trodde det också var så! Men du kan aldrig skriva ett kontralt som skriver över lagen! Det är som att du och jag skriver ett kontrakt att du får slå ner mig och sparka så mycket du vill! Fast vi skrev ett kontrakt så får du ändå inte slå eller sparka på mig! Förstår du? Även fast en säljare säljer ett fordon i befentligt skick så har köparen rätt till att ge tillbaka den vid stora fel som säljaren inte berättade om vid köptillfället! :banana

Plus att slitna bromsbelägg inte räcknas som allvarliga fel! :)

Man kan INTE lämna tillbaka någonting om man har köpte det PRIVAT!!!!!!!! om inte BÅDA parter är med på det.

Men om det är i en affär så kan man det.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
AntiAntonAnt skrev:
Du det är fel :) Jag trodde det också var så! Men du kan aldrig skriva ett kontralt som skriver över lagen! Det är som att du och jag skriver ett kontrakt att du får slå ner mig och sparka så mycket du vill! Fast vi skrev ett kontrakt så får du ändå inte slå eller sparka på mig! Förstår du? Även fast en säljare säljer ett fordon i befentligt skick så har köparen rätt till att ge tillbaka den vid stora fel som säljaren inte berättade om vid köptillfället! :banana

Plus att slitna bromsbelägg inte räcknas som allvarliga fel! :)

Hm well jag är skeptisk, men eftersom jag inte har lagboken i hand kan jag inte säga att du har fel :huvet :hihi
Varit väldigt många trådar om det här och det har alltid kommit fram till att det jag skrev var rätt. Hur som helst, jag skriver alltid "i befintligt skick" på kvittot.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
cRoC skrev:
Hm well jag är skeptisk, men eftersom jag inte har lagboken i hand kan jag inte säga att du har fel :huvet :hihi
Varit väldigt många trådar om det här och det har alltid kommit fram till att det jag skrev var rätt. Hur som helst, jag skriver alltid "i befintligt skick" på kvittot.

precis, och det som inte är rätt har jag eller du inte skrivit.

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
whitesnake skrev:
Man kan INTE lämna tillbaka någonting om man har köpte det PRIVAT!!!!!!!! om inte BÅDA parter är med på det.

Men om det är i en affär så kan man det.

:rolleyes: Tro vad du vill men det är fel! Men jag ska inte tjata på dig eller någon annan här.. Men läs i den så kallde svenska rikslags boken så skall du finna... att du har fel :tungan

Klasa

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2004
Hoj
Ingen custom i alla fall..
Cagivan knackar

Jag läste precis igenom hela tråden och förstod att jag var och tittade på just den Mito'n i höstas, när den var till salu. Östra Göteborg var det allt.
Min papa tyckte att den inte verkade vara i så bra skick och avrådde mig från affär. (Han trodde att de hade köpt in den billigt från Tyskland för att sedan sälja den mycket dyrare här, vilket stämde)
Fan vilken tur!
För nu har det ju kommit fram hur dålig den igentligen var.
Vevstaken och den ena med det andra.
Vilka hästhandlar fasoner. Sälja ren skit för att sedan kunden ska få renovera motorn för flera tusen kronor.
Nej sånt tycker vi inte om! :kocko

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Klasa skrev:
Jag läste precis igenom hela tråden och förstod att jag var och tittade på just den Mito'n i höstas, när den var till salu. Östra Göteborg var det allt.
Min papa tyckte att den inte verkade vara i så bra skick och avrådde mig från affär. (Han trodde att de hade köpt in den billigt från Tyskland för att sedan sälja den mycket dyrare här, vilket stämde)
Fan vilken tur!
För nu har det ju kommit fram hur dålig den igentligen var.
Vevstaken och den ena med det andra.
Vilka hästhandlar fasoner. Sälja ren skit för att sedan kunden ska få renovera motorn för flera tusen kronor.
Nej sånt tycker vi inte om! :kocko

Är du helt sjuk eller? Hur mycket sålde jag den för? 24 000. Efter allt är fixat kommer allting att bli kanske runt 28-29.000. Hitta en Mito för sådana pengar så är du kung, speciellt här i Sverige.

Dessutom visste jag inte om detta, kunde varit balansaxeln som jag sade eftersom den hade polini kitet.

Och har du sett att jag frågar folket om det är något fel på ljudet, varför frågar jag tror du? För att jag vet inte, eller var inte säker. Så kom inte och säg att jag visste det och ville blåsa folk.

Last edited:

Solid snake

Guest
H4 skrev:
Är du helt sjuk eller? Hur mycket sålde jag den för? 24 000. Efter allt är fixat kommer allting att bli kanske runt 28-29.000. Hitta en Mito för sådana pengar så är du kung, speciellt här i Sverige.

Dessutom visste jag inte om detta, kunde varit balansaxeln som jag sade eftersom den hade polini kitet.

Och har du sett att jag frågar folket om det är något fel på ljudet, varför frågar jag tror du? För att jag vet inte, eller var inte säker. Så kom inte och säg att jag visste det och ville blåsa folk.

Trodde aldrig jag skulle säga detta om nått du har skrivit. :hihi

Men...... WORD! :fakta

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
H4 skrev:

Då undrar jag bara 1 sak.. när du väl sålde hojen sen. påpekade du knackningarna för köparen?..

EDIT: Balansaxeln kan inte låta så. Det är helt klart veven :fatta!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
philsson skrev:
Då undrar jag bara 1 sak.. när du väl sålde hojen sen. påpekade du knackningarna för köparen?..

EDIT: Balansaxeln kan inte låta så. Det är helt klart veven :fatta!

Jag visste att den vibrerade, det sa jag till honom. Då trodde jag att det var balansaxeln.

Sen att den knackade var jag icke säker på, hade aldrig hört en Mito. Han startade den och allting, så varför skulle jag påpeka knackningarna om jag själv var inte säker? Han lyssnade på den, körde och köpte den.

TACK SNAKE!

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
H4 skrev:

Vem skulle erkänna att man ville blåsa någon??? :confused: Klart man inte vill blåsa nån, men du måste ju vetat att det inte var som det skulle, men om köparen accepterade det är det ju båda nöjda med affären.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...