Cake el-motorcyklar

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nu låter det ju nästan som att det är synd om dom, men du måste ju tänka på dom stackars östermalmsborna också, det är ju jättesynd om dom om dom måste gå ut flera meter för att hämta sin sushi.
Enligt statistik betydligt vanligare bland vinglig övre medelklass i övriga stadsdelar. Det anses lite ”tacky” på Östermalm. Men point taken
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Man undrar ju om de såg vad folk var villiga att betala när rest"hojar" auktionerades bort, eller om de med en dåres envishet tänker fortsätta kränga fula skrindor för överpris.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Inget snack om att det finns en bra marknad för sjyssta elhojar att jobbpendla på, samt dra ner till ICA för att köpa lite mjölk och en limpa gula Blend under sommarmånaderna. Jag använder frugans gamla Gilera från -98 dagligen för att kunna smita förbi ångesten med kilköer (tar cykelbanorna) till jobbet samt slippa sluka en liter soppa för att småhandla på ICA genom att åka V6:a ner. Men det måste vara på något som inte gör ont i hela själen att se på!

Det är så in i helvete fula styggelser så en stor andel mellanstadieelever med viss konstnärlig ådra hade gjort det många gånger bättre. Jag såg en i ett garage igår och blev förbannad av blotta åsynen! Min reflektion var att det ser ut som att en talanglös pappa med stor vilja och ett förråd av olika fyrkantsrör försökt hotta upp sin gamla bortglömda Cresent Compact för att sonen gråter och vill ha en nyare tuffare moppe att flexa med bland vännerna. Resultatet blir kvar i garaget och sonen flyttar till sin frånskilda morsa och börjar rida hästar istället.

Vederstyggelse.JPG

Den variant som faktiskt ser ut som en Cresent Compact skulle jag kunna tänka mig att sitta på faktiskt. Den har en viss retrocharm, men den saknar helt packmöjligheter och faller därför på att vara helt opraktisk för både ICA, strandrepan eller jobbpendlingen.

Det har inte tänkts till i kaklandet...

Cresentkaka.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Man undrar ju om de såg vad folk var villiga att betala när rest"hojar" auktionerades bort, eller om de med en dåres envishet tänker fortsätta kränga fula skrindor för överpris.

Jag är inte ens säker på att kunderna kommer vilja betala auktionspriserna. De priserna baserades nog lite på att bolaget skulle bli historia och motorcyklarna någon slags motsvarighet till exempelvis Itera cyklarna.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vafan, har de jävlarna inte gett upp ännu...? Jag blir mer och mer övertygad om att tunga krafter i PK-etablissemanget på något sätt står bakom. Det bara ska genomföras, till vilket pris som helst och mot naturlagar och alla former av sunt förnuft.

Inget snack om att det finns en bra marknad för sjyssta elhojar att jobbpendla på, samt dra ner till ICA för att köpa lite mjölk och en limpa gula Blend under sommarmånaderna. Jag använder frugans gamla Gilera från -98 dagligen för att kunna smita förbi ångesten med kilköer (tar cykelbanorna) till jobbet samt slippa sluka en liter soppa för att småhandla på ICA genom att åka V6:a ner. Men det måste vara på något som inte gör ont i hela själen att se på!

Jag rekommenderar Puch Dakota med femhalva, smatter och Texasstyre. Mycket coolare. Kör du på en vettig olja slipper du dessutom använda deodorant och du slipper också de ständiga värvningsförsök du nu utsätts för från den lokala HBTQ-klubben.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag rekommenderar Puch Dakota med femhalva, smatter och Texasstyre. Mycket coolare. Kör du på en vettig olja slipper du dessutom använda deodorant och du slipper också de ständiga värvningsförsök du nu utsätts för från den lokala HBTQ-klubben.
Dakota var aldrig någon favorit hos mig... Det andas moppemusche och fransar, vilket för tankarna till Village people som aldrig heller riktigt var min grej. Hellre en Florida i så fall!
Motormässigt är dock Gileran så fruktansvärt överlägsen så det lär bli svårt att ställa om till Puch. Givetvis kör jag med Motul-olja som luktar race lång väg!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Hur är försäkringen på de där? Är det samma som batteribilar så är det ointressant för en lite fishoj. Försökte få pris på webben med lyckades inte.

125:an jag just satt i trafik kostar 790kr hel/hel som jämförelse. Men den drar en liter milen 😊
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top