Heaven
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 29 Oct 2023
- Hoj
- Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja, analysen verkar inte lämna utrymme för så många andra slutsatser än just så.Så, allt var fel då, ungefär?
Ja, analysen verkar inte lämna utrymme för så många andra slutsatser än just så.Så, allt var fel då, ungefär?
Jag tycker de påminner om så kallade Entreprenörer eller vad sägs om den här svadan ?Reservdelarna köpta av fd anställda och ska vidareförsäljas till fd ÅF/Serviceverkstäder innan årets slut.
Före detta Cake-medarbetare köper reservdelslagret
Fem före detta Cake-medarbetare köper elmotorcykelbolagets komponent- och reservdelslager från konkursboet. Ambitionen är att sälja av allt till Cakes tidigare servicepartners innan året är slut.www.di.se
(snubbarna ser ut som bikers)
Obs betalartikel
I thought it was at least a year!?"week"
Ett typiskt tecken i tiden. Entreprenörer och andra i kreativa yrken som tittar på företag som är ohyggligt framgångsrika (t ex Apple), ser att de har en gemensam nämnare i att de har ett tydligt syfte som kunderna uppfattar, har läst Simon Sinek ("Start with Why?") eller liknande flygplatslitteratur och tror att man själv kan bli framgångsrik genom att lägga väldigt mycket fokus på just syftet.Jag tycker de påminner om så kallade Entreprenörer eller vad sägs om den här svadan ?
NÄR DITT VARFÖR SPELAR STÖRRE ROLL ÄN NÅGONSIN
Coronavirus och en tämligen oberäknelig aktiemarknad sätter nu hela branscher, företag och varumärken på prov. Inte nog med att många slåss för sin överlevnad, nu mer än någonsin behöver dessutom alla varumärkesansvariga ha en både genomtänkt och snabbt implementerbar justering av sin varumärkesstrase.linkedin.comSå ska Cake växa – ny plattform och längre räckvidd - Elfordon.se
Elfordonstillverkaren Cake växlar till ny plattform med längre räckvidd. Nya modellen Åik ska klara upp till 36 mil på tre fulladdade batterier. Cakeelfordon.se
Nja, Öhlins kan ju ha gjort en budgetgaffel, det kan ju uppfattas positivt att det är svensktillverkade delar på fordonet, Acke borde ha anlitats för att göra anpassade bromsgrejer.Börjar komma ut lite delar på olika marknadsplatser, bl.à komplett Öhlins framgaffel. Undrar varför de valde en så svindyr gaffel till hojar som inte gjordes för hojåkare?
Nja, Öhlins kan ju ha gjort en budgetgaffel, det kan ju uppfattas positivt att det är svensktillverkade delar på fordonet, Acke borde ha anlitats för att göra anpassade bromsgrejer.
Det är ju helt klart bra komponenter som nästan kan tyckas lite överspecade, men jag skulle tro att en inte obetydlig del av anledningen också handlar om design och varumärke.Nja, Öhlins kan ju ha gjort en budgetgaffel, det kan ju uppfattas positivt att det är svensktillverkade delar på fordonet, Acke borde ha anlitats för att göra anpassade bromsgrejer.
Det är ju helt klart bra komponenter som nästan kan tyckas lite överspecade, men jag skulle tro att en inte obetydlig del av anledningen också handlar om design och varumärke.
Polestar (som Cake hade ett samarbete med - fanns även en 'Polestar Edition' av en modell) kom delvis av en slump att utnyttja guldfärgen på Öhlinskomponenterna till att bli ett signum, så det blev guldfärgade säkerhetsbälten, ventilhattar osv... ja till slut blev VD:n (som från början hatade guldfärg och vägrade släppa bilarna i andra färger än olika nyanser av grått) så begeistrad att det släpptes särskilda begränsade upplagor av bilarna i just guldfärg.
Skulle inte förvåna mig om fascinationen för de guldfärgade komponenterna smittade av sig mellan dessa kollegor i fordonsbranschen.
Just så. Gäller delvis även den typiska Polestar-kunden.Design och varumärke till en kundgrupp som troligen aldrig hört talas om Öhlins och än mindre märker skillnaden på den och en cykelpump.
Just så. Gäller delvis även den typiska Polestar-kunden.
Design och varumärke till en kundgrupp som troligen aldrig hört talas om Öhlins och än mindre märker skillnaden på den och en cykelpump.
- Kalk INK, INK Race, INK&, AP
Upp-och-nedvända MX-fjädergafflar med returjustering, speciellt konstruerade för Kalk. Slaglängd 200 mm.- Kalk &, OR, OR Race
Öhlins upp-och-nervända luftgafflar med 38 mm gaffelrör för extra styvhet och styrka, speciellt utvecklade för Cake. Justerbar för kompression med hög hastighet, kompression med låg hastighet och retur i låg hastighet. Gafflarna är utrustade med Öhlins avancerade 3-stegs luftfjädring med individuell inställning för körhöjder och bottenmotstånd. Slaglängd 204 mm.
Jo det är väl mest tomt skryt, alla gafflar de säljer är väl i viss mån tillverkade med anpassning. Men ett par USD 38 mm måste ändå kostat skjortan, 30.000:- ++? Så bortkastatJag borde väl invänta Alatalo men jag gissar att det där med "speciellt utvecklade för Cake" är mumbo-jumbo som egentligen bara betyder att dom använt befintliga prylar som fått rätt(lämplig) fjäderstyvhet och shimsning. Samt eventuellt kanske anpassade fästen.
I Polestarfallet utesluter inte de sportiga egenskaper man eftersträvar att även designen och Öhlins varumärke spelar in i varför man väljer dessa dyrare komponenter, trots att man kunnat uppnå motsvarande egenskaper med mer anonyma delar. Så i det fallet går det iaf delvis att motivera rationellt.Den genomsnittlige polestar-kunden söker väl ändå någon slags sportig premium.
Jag tror inte det på nåt sätt gäller det kundsegment Cake siktat in sig på. Målgruppen var väl snarare samma personer som köper en el-sparkcykel från wish och rycker på axlarna när den är skrot 1 år senare.
Jo det är väl mest tomt skryt, alla gafflar de säljer är väl i viss mån tillverkade med anpassning. Men ett par USD 38 mm måste ändå kostat skjortan, 30.000:- ++? Så bortkastat
Jag korrigerade ditt inlägg så det blev korrektDen som köper så stora mängder som Cake har nog ordentlig rabatt sen är det väl i grunden cykelkomponenter gissar jag och sannolikt enklare än det som cyklister kan köpa.
Kanske bästa affärsiden skulle ha varit att ta alla fjädringskomponenter och anpassa till downhill eller liknande och sälja ut över hela världen. Sedan skrota resten eller förse mopparna med cykelpumpar, sprayade med guldfärg, till fjädring innan man säljer dom åt hipsters.
Jag borde väl invänta Alatalo men jag gissar att det där med "speciellt utvecklade för Cake" är mumbo-jumbo som egentligen bara betyder att dom använt befintliga prylar som fått rätt(lämplig) fjäderstyvhet och shimsning. Samt eventuellt kanske anpassade fästen.
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|