Jag valde på
Light, clean and silent. CAKE develops uncompromising high performance electric off-road motorbikes.
ridecake.com
att ladda hem
Charger Manual User manual
RideCake_1000_20190903.pdf
Tyckte den var lite förvillande
På första sidan Li-Ion
på sida två "Ensure for enough air ventilation while charging." min anm.: Varför då ?
på sida två "The charger is not designed for higher environments as IP 20." Vad är IP20 ?
ska man googla ?
Om en elektrisk produkt ska användas i miljöer där damm, rost, fukt eller vatten kan tränga in, är det viktigt att den är märkt med vilket fuktskydd, IP-klass, den har.
www.elsakerhetsverket.se
Citat från elsäkerhetverket: IP20 vanligast inomhus. slut citat
på sida 3 "
View attachment 494126Strider inte det här om "water may be present" mot IP20 rådet tidigare ? IPX0 betyder ju att vattenskydd saknas .....
på sida 4 "Please consider the charging instructions from the battery manufacturer before charging." Tycker att detta (ta hänsyn till batteritillverkarens instruktioner) verkar svårt när laddaren
enligt sida 3 "With the 4-step charging program the battery will be charged safely in a fully automatic mode." laddaren är ju helautomatisk, hur då ta hänsyn till batteritillverkarens råd ?
på sida 4 " If the Full-LED (4) is constant lighting, the battery has reached the full capacity. Should the battery stay connected to charger the auto- mastic restart, starts after 7 days or the battery voltage is under 4V/cell (Lion-Battery) or 3.4V/cell (LiFePo4-Battery).
Varför blanda in 3.4V/cell (LiFePo4-Battery) i en manual som enligt 1:a sidan är för Li-Ion ?
View attachment 494127
Längst ner på sista sidan, sida 8 står det
Version-1.0 – 30/8/2019 Page 6 of 4 Tycker det här tyder på rejäla problem. Klara man inte av att se till att sidnumreringen är OK i en manual .....
TRIST är förnamnet för det här manualen tycker jag.