Cale o jag i mc-olycka i onsdags

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Kolla/dokumentera (kamera) hurvida det kanske inte fanns någon varningsskylt från "ert" håll, eller om det fanns en skylt som var väldigt osynligt/dåligt placerad, så kan VV få stå för självrisken. Givetvis viktigast att ni kommer på benen igen, men kan ju vara lite plåster på såren om VV får betala några kronor...

Börjar bli dags gå i krig med VV om dom här gruslagningarna, trafikfarligt värre! Dom skyller på att det är ekonomiskt laga på det här sättet, men det dom sparar in där, kostar i fordonsskador och mänskligt lidande på något annat konto. Helt sjukt att samma myndighet ska arbeta med både trafiksäkerhet och vägunderhåll, sitta på samma stol gör det svårt ställa krav på tex vägarnas skick för att öka trafiksäkerheten och minska antalet olyckor!

Protestlista har ni förhoppningsvis skrivit under, annars finns den HÄR!

/B
 

Bågebabe

Desperado.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Suzuki SV 1000 *SÅLD*
Attans osis, krya på er bägge två.
Jag hoppas att inte hela sommaren blir sabbad för er.

Micke hälsar så mycket!

/ Eva
 

Pirre

InTranceWeTrust
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Sv650s, Micron Helsystem, miniblinkers mm
Riktig tråkig läsning, krya på er Cale & AceNiki!! Troligtvis kommer jag upp imorgon och hälsar på!

Hoppas inte sommaren är helt förstörd och tur att det inte gick värre.

Hälsningar
Pierre och Nina
 
Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jamen, vad i! Aldrig trodde jag att det var er det handlade om. Vad händer med Alex nu då? Lång konvalenscenstid? Och du verkar vara inne i samma otursstreak som jag, Pi. Hoppas ni mår bra igen, snart. Det är inte kul att läsa när folk man känner har skadat sig.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Det finns fortfarande ingen varningsskylt från Tullingehållet, den från Pålamalmhållet sitter kvar fortfarande. Man kan ju alltid försöka med att sätta blåslampan i röven på VV om det här fallet, även fast det troligen är tröstlöst.
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Macho Woman skrev:
Jamen, vad i! Aldrig trodde jag att det var er det handlade om. Vad händer med Alex nu då? Lång konvalenscenstid?

Han kommer antagligen få åka hem tisdag eller onsdag. Sen blir det nog "den-blinde-leder-den-halte"-stuket hemma hos mig ett tag.
Edit 28/6: nä nu säger de att han ska transporteras till Eskilstuna kanske redan idag.
 
Last edited:

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
krya på er!!!!
bra att det inte blev värre....
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Fyfanare vad trist att höra!! De två mest sansade hojmänniskorna i mannaminne ska inte behöva utstå detta!
Krya på er nu...
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Ace Niki skrev:
Det gör inte Alex o jag heller. Vi hade nog fått cykla eller gå sträckan i förväg och reka för att se detta nyutlagda grus. Och det gör man lixom inte.

Jag skrev inte det direkt med avseende på er, jag vet hur ni kör (eller åtminstone hur ni körde förra året). Jag hade inte en tanke på att det skulle ha varit ni, trots att jag vet att Cale skaffat just en sådan hoj.

Det ovanstående skrev jag som svar på frågan hur man undviker att köra omkull i grus. Det funkar för det mesta, men inte alltid. Om man garanterat vill slippa att köra omkull i grus, diesel eller annat så bör man stanna hemma alternativt ta bilen istället.
 

galen!

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Ort
luleå
Hoj
honda mb5rr
aj fan ...rull grus e inte kul...höll på å klota i en rullgrusad kurva i dag...
 

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
ujuj!! Så det var därför jag inte fick tag i Alex på midsommarafton! Nya Millen o allt.. Men ni lever iaf, det är alltid bra! =)
Hälsa Alex och hör gärna av er.

/Tommy
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Ingen kul syn att se Alex ligga och ha ont och Pi sitta med gipset i "högläge" :(

Hoppas att ni uppskattade besöket iaf...

//Peter & Ida
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nej usch så obehagligt! jP skickade sms i onsdags och talade om att en mille hade gått av på tungelstavägen. Ace, hinner man hälsa på honom på tisdags eftermiddag eller tror du han har fått komma hem då?

Krya på er båda två! Hoppas allting läker fort!
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Fan va hämsk känsla när det släpper utan att fatta varför, när man inte ser gruset så är man ju helt oförberedd med!
Har själv varit med om att nästan vurpa två gånger pga så kallade oljegruslagningar.

Ofta har gruset exakt samma färg som vägen med vilket gör det omöjligt att se det :(

Ta det försiktigt på vägarna där ute :)

EDIT: Och btw... ALLA: skriv på protestlstan mot lagningsgrus!!
Och krya på er :D
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Men satan så übertrist. :(

Skönt att ni klarade er med livet i behåll.

Krya på er nu... så att inte hela den så kallade sommaren går åt pipan.

//Madelene
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Bikerbitch skrev:
Nej usch så obehagligt! jP skickade sms i onsdags och talade om att en mille hade gått av på tungelstavägen. Ace, hinner man hälsa på honom på tisdags eftermiddag eller tror du han har fått komma hem då?
Ska över dit nu o kolla. Han transporteras ev till Etuna redan idag (nya bud..). Rapporterar sen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top