Cambike eller Sportscam hjälmkamera?

Cambike eller Sportscam hjälmkamera?

• Antal röstningar
    0

Nicotin

Guest
Sorry om jag kanske spammar lite men..

kan man köra dvd kamera el hårddisk kamera på hojen ?
El är det fortfarande så att bäst är minidv band kamera ?

Tänkte mest på känslighet för skakningar osv..

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
DVD o HD funkar bra och ibland med bättre kvalitet på filmerna än DV kameror. DVD kameror har i stort sett kommit förbi problemet med stötkänslighet. Personligen gillar jag DV mest pga att det finns noll risk för hack pga stötar och man har (om man vill) ett väldigt säkert backup system. DV band är billiga så jag fyller dom sen sparar och startar ett nytt. Ingen risk att man blir av med material pga datakrash eller repa i dvd'n
Jag hade nog köpt DV idag igen om jag behövde ny kamera till mina linser, men det e bara lilla jag det....

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Hej på er!! Har börjat kolla på en kamera inför 2009 säsongen. Nåt nytt. Vill ha ett komplett kit då jag inte äger nåt i inspelningsväg. En VholdR vore nice men ljudet suger ju... Jag ska montera på hojen så strömförsörning är inga problem om den kan drivas av 12v... Helst utan massa jäkla sladdar, dock sladd mellan kamera och resterande del skulle funka. :)

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Hej på er!! Har börjat kolla på en kamera inför 2009 säsongen. Nåt nytt. Vill ha ett komplett kit då jag inte äger nåt i inspelningsväg. En VholdR vore nice men ljudet suger ju... Jag ska montera på hojen så strömförsörning är inga problem om den kan drivas av 12v... Helst utan massa jäkla sladdar, dock sladd mellan kamera och resterande del skulle funka. :)

Samsung Miniket VP-X300L är en kamera som spelar in på SD kort har en lite lös kameralins på sladd så man kan ha kameran innan för skinnstället

http://www.fotokoll.se/2007/05/31/samsung-vp-x300l/

funderar sj på en sådan men ja vet inte riktigt...linsen är enlig mig i tjockaste laget (ca:3-4cm i omkrets)

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Hej! Om man som jag är helt väck på foto och film, men vill skaffa en bra utrustning för att filma från hojen. var får jag bästa hjälpen i närheten av stockholm?? mvh/jonny.... ps maila gärna:tummenupp

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Samsung Miniket VP-X300L är en kamera som spelar in på SD kort har en lite lös kameralins på sladd så man kan ha kameran innan för skinnstället

http://www.fotokoll.se/2007/05/31/samsung-vp-x300l/

funderar sj på en sådan men ja vet inte riktigt...linsen är enlig mig i tjockaste laget (ca:3-4cm i omkrets)

Jag har kollat på den med, verkar vara ok men den verkar ha utgått för jag kan inte hitta den i någon butik...

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Jag har kollat på den med, verkar vara ok men den verkar ha utgått för jag kan inte hitta den i någon butik...

Dom kan jue alltid beställa åt dig...VET att On Off har haft den i butik innan...
sj så väntar ja tills nästa vår med beställning av cam då ja är lite av ett tec-freak o bara måste ha "det senaste" lr ja det bästa möjliga iaf o ja tror/hoppas på en efterföljare till VP-X300L som innfattar 1080p när man filmar med den externa camen....:yoparty :gnissla

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Dom kan jue alltid beställa åt dig...VET att On Off har haft den i butik innan...
sj så väntar ja tills nästa vår med beställning av cam då ja är lite av ett tec-freak o bara måste ha "det senaste" lr ja det bästa möjliga iaf o ja tror/hoppas på en efterföljare till VP-X300L som innfattar 1080p när man filmar med den externa camen....:yoparty :gnissla

Jag har en VP-X300L och rekommenderar den inte för hojåkning. Med hjälmkameran inkopplad kan man förflytta sig max 5 km/timmen, sen blir det massor av vindbrus eftersom micken sitter i hjälmkameran. Skapligt bra bild dock, tyvärr 4:3 format.

Dessutom är den reklamerad för fjärde gången nu...

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Jag har en VP-X300L och rekommenderar den inte för hojåkning. Med hjälmkameran inkopplad kan man förflytta sig max 5 km/timmen, sen blir det massor av vindbrus eftersom micken sitter i hjälmkameran. Skapligt bra bild dock, tyvärr 4:3 format.

Dessutom är den reklamerad för fjärde gången nu...

tejpbit över micken?? alt. en bit av en gammal fingervante (tillklippt så den ser ut som en "buff") sen finns säkert ngn "mute" funktion på micken med om man vill ha väck ljudet helt...

skulle inte vilja kalla det reklam då ja (talar för mig sj iaf..) inte säljer den...det va ett tips inget mer....:tummenupp

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Har provat tejp men det blir inte bra. Jag vill ju höra motorljudet! :)

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
hmm

Spammar lite mer i Sportscam/Cambikes tråd och berättar (för er som missat det) att numera har vi 420,480,520,580 linser ifrån Sony samt POV.1, VholdR, Gopro, Chasecam GPS/GSM-trackers mm i vårt sortiment!

Vi kommer även finnas på mck Rapido´s Öppna hus och visa upp våra spännande utrustning, välkomna! :tummenupp

Tja...ja har en förfrågan...

Kan du fixa en inspelningsenhet i stil med den du har som visningsbild med följande önskemål:

* Ingen HDD!! ngt annat alt gärna med möjlighet för 12tim konstant inspelning typ flash, kör jue inte glidare direkt...:rolleyes:
* RCA kontakter (gul o röd minst i mitt fall)
* remote REC/Stopp är uppskattat :tummenupp
* dual-cam möjligheter (splitscreen)
* ÄCKLIGT bra pris....:D :tungan

Vet det är "några" önskemål men som sagt jue fler du lyckas med ju gladare blir jag...:yoparty

Fick mig en funderare hur är det med flyktigt minne...menar vore bra om minnet kunde raderas A.S.A.P ibland :rolleyes: .....bara ta ut batterierna lr så...(sådana minnen går inte o återställa lr hur? :gnissla )

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Man får vad man betalar för.
Den gör jobbet och den klarar ljusförändringar bra. Nackdelen e mikrofonen som e på tok för vindkänslig för att funka optimalt. Jag modifierade min med lite Armaflex för att minska vindbruset,men resultatet var marginellt bättre.
Plus e ju dock att den e väldigt lätt att använda,lätt att koppla in i datorn osv.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år