Ca 110 mil från Stockolm.
5 timmar + kisspaus
Ca 110 mil från Stockolm.
Nej för f-n inte Boden!!! När Gud skapade jorden vände han mot Boden! Ligger ju dessutom inte ens efter E4an
Allt annat är bättre du har Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå, Haparanda, Torneå, Kemi längs E4an
Men själv tycker jag ändå att det ska vara nonstop och sova får man göra om man vill...
Och så tycker jag man kan strunta i Stockholm och låta folk köra vilken väg dom vill. Endast en checkpoint vid tullen i Haparanda
btw tror jag finland har dagsböter för fortkörning... Kan bli väldigt dyrt.
Fast vem vill bränna fram på E4:an i x antal timmar?Allt annat är bättre du har Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå, Haparanda, Torneå, Kemi längs E4an
Men själv tycker jag ändå att det ska vara nonstop och sova får man göra om man vill...
Och så tycker jag man kan strunta i Stockholm och låta folk köra vilken väg dom vill. Endast en checkpoint vid tullen i Haparanda
btw tror jag finland har dagsböter för fortkörning... Kan bli väldigt dyrt.
Fast vem vill bränna fram på E4:an i x antal timmar?
Det skall vara en blandning av vägar. Gärna lite bergsvägar också, dom är så trevliga mot underarmarna på vägen ned.
Stora CBR kör ju med checkpoints längs med vägen. Det kan tex vara en checkpoint uppe på ett berg. Då är man tvungen att köra upp och köra ned för att sedan fortsätta. Vid varje checkpoint får man nästa destination.
Dagsböter i Finland...Tja, jag skulle nog inte stanna i sådanna fall.
Hotell, nu har vi ju redan haft Bodensia uppe för diskussion.
Kostnaden för sprit kan ju inte vara så hög heller. Det är ju Norrland vi pratar om..
Fast vem vill bränna fram på E4:an i x antal timmar?
Det skall vara en blandning av vägar. Gärna lite bergsvägar också, dom är så trevliga mot underarmarna på vägen ned.
Stora CBR kör ju med checkpoints längs med vägen. Det kan tex vara en checkpoint uppe på ett berg. Då är man tvungen att köra upp och köra ned för att sedan fortsätta. Vid varje checkpoint får man nästa destination.
Dagsböter i Finland...Tja, jag skulle nog inte stanna i sådanna fall.
Hotell, nu har vi ju redan haft Bodensia uppe för diskussion.
Kostnaden för sprit kan ju inte vara så hög heller. Det är ju Norrland vi pratar om..
Jag brännde från Riksgränsen till Sthlm på 12 timmar, 200km/h första 80 milen, sen lite lugnare.
Så hinna vända runt bottenviken och en bra bit ner i Finland på samma tid är lätt, typ Jacobstad eller nåt. Mitt emot Umeå ungefär.
Vart eventuella checkpoint skall ligga bör man i händelse av ett race hålla hemligt.
Det skall inte vara så enkelt så att man kan klura ut att ifall man sätter upp en fartkontoll vid E4:an i Gävle så får man fast alla förarna.
Checkpointsen bör placeras efter lite mindre och roligare vägar.
Vad har vi för roliga vägar här i Sverige?
Kustvägen förbi Öland borde väl kunna klassas in där eller?
Om man för någon sekund frångår tanken på ett äkta CannonballBikeRun.
Jag hade en Cannonball liknande idé för flera år sedan som jag inte gjorde så värst mycket med.
Inte ett äkta Cannonball utan mer en rolig grej där man inte bröt mot lagen allt för mycket.
Det var att man som arrangör raggade upp någon moped tillverkare/försäljare som sedan skaffade fram 10-15 st identiska mopeder.
Sedan körde man från Smygehuk till Treriksröset.
-Ett stopp på vägen. Övernattning dvs. stanna för att tanka osv. är ju valfritt.
-Inga förarbyten tillåtna.
-Mopederna lämnades över till teamen 3 dagar innan starten.
-Fri trimmning. Ju hårdare trimm = sämre hållbarhet & fler tankstopp.
-Kameror och gps på varje moped. Gps så att tävlingledningen kan se vart folk är och att ingen fuskar. Kameror så att man kan göra en film om det hela sen.
-1 st supportfordon men dessa får inte följa med förarna när dom åker utan får finna sig i att köra konvoj med alla andra supportfordon. Föraren får utnyttja supporten max 3 ggr under hela tävlingen. Då lämnar supporten konvojen, hjälper föraren & återgår sedan till konvojen.
-Sen bjuder man in alla hojtidningar samt typ motorjournalen till att få medverka = publicitet.
Hmm, god idé, men lite lättare att åka fast på en trimmad moppe än en sportis och polisen lär vara lika glada för att få fatt på en som annars...
Hur fort går en normal moppe av idag med würstingtrim tro
130+ har man budjet på 50000 så kan man räkna med 150km/h +
Max cylinder cc finns o köpa idagens trim 96cc till vanliga dagens 50cc moppeder.
Finns ju flertal försök på att köra i Sverige (mest bilar dock). Konstigt nog har dom flesta varit bluff av något slag. Arrangörerna har lurat folk på pengar osv.
Skulle behövas något seriöst.
Tycker man borde köra Malmö-->Stockholm-->Helsingfors med stor fest i alla städer.
Ett Bomber Bike Run
Eller kanske Köpenhamn-Stockholm-Helsingfors vore bättre då?
Jag förutsätter att du menar landvägen då...
Fest!?
Jag menade ett rejs! NON STOP!
Varför nämner jag sånt här när jag tycker det ska vara ett helt öppet rejs?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |