Capirossi är spritt språngande.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Helvete vad fanstyget kör hårt! Så spektakulärt undrar jag om ens Schwantz och McCoy har kört. Inbromsning från 320+,ställer ut baken en halvmeter och kollar över axeln....

Respekt!

Rossi imponerade stort, lite synd bara att Capirex och Biaggi tappade honom iom deras interna fight. Hade ju blivit hur fett som helst om Capirex varit en halvsekund närmare när han började knapra in.

Även Biaggi tycker jag körde bra, hoppas det blir fler race av denna kaliber!

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Ja, men det är bara Rossi som kan göra så stora bedrifter som att köra upp sig från 8: e plats för att sen ta ledningen och öppna lucka till bakomliggande. Dom är alla bra förare men jag måste säga att Rossi sticker ut från mängden där. :fakta

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Capirossi var den som imponerade mest idag, inget snack om saken, Rossis insats bleknar faktist i jämförelse..

/B

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
chrille-r1000 skrev:
Ja, men det är bara Rossi som kan göra så stora bedrifter som att köra upp sig från 8: e plats för att sen ta ledningen och öppna lucka till bakomliggande. Dom är alla bra förare men jag måste säga att Rossi sticker ut från mängden där. :fakta

Köra upp sig från 8:e till 3:e direkt efter starten har många gjort. Rossi körde fantastiskt idag men Capirossi var etter värre.....

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ja, det var verkligen en makalös uppvisning han smällde till med, den käre Capirossi. Man höll andan varje gång han gick in i en kurva, för man vet ju hur det har slutat förut...

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
vilket race...

fler sånna..

tyvärr missade man 125 och 250 idag =(

sen när det e 4 varv kvar på motogp kommer farmor och ska småprata..

:mad:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bj.O.rn skrev:
Capirossi var den som imponerade mest idag, inget snack om saken, Rossis insats bleknar faktist i jämförelse..

/B

Klart man blir imponerad av hans helvilda körning, det märks klart att hojen inte är särskilt snäll. Men o andra sidan är jag inte så imponerad av hojar som är extrema rakt fram, det märktes tydligt var capirossi med duccen inte hade en chans att hänga med, så fort det svängde, men som han tog tillbaka på rakan med sina 10km/h extra i toppfart, men ändå som sagt imponerad över att han hängde på så pass bra där det svängde.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
oFFkeFF skrev:
Klart man blir imponerad av hans helvilda körning, det märks klart att hojen inte är särskilt snäll. Men o andra sidan är jag inte så imponerad av hojar som är extrema rakt fram, det märktes tydligt var capirossi med duccen inte hade en chans att hänga med, så fort det svängde, men som han tog tillbaka på rakan med sina 10km/h extra i toppfart, men ändå som sagt imponerad över att han hängde på så pass bra där det svängde.

Mja, det var bara i ett parti han tappade ordentligt egentligen.. Fast det där är hårklyverier, annars skulle väl allahopa åka kr3 or å aprillia v-tvinnar om du nu ska gilla hojarna.. Som Malle skrev på chatten: när Ducati har fått ordning på sin traction control, så bör honda vara rädda, mycket rädda..

/B

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:

Det är ju precis det! Ducatin är betydligt sämre när det svänger, ändå tog Capirossi in på Rossi på slutet! Capirossi är en STOR förare....

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Chris Ash skrev:
Det är ju precis det! Ducatin är betydligt sämre när det svänger, ändå tog Capirossi in på Rossi på slutet! Capirossi är en STOR förare....

När han kan låta bli att vurpa, ja. Det var riktigt skönt att han kom i mål i dag. Jag får ifrån mig små brudskrik av skräck varje gång han bromsar in.

Annars är jag extremt imponerad av Tamada. Första gången på banan, kör på en betydligt sämre hoj och dessutom med sämre däck än de andra (i vanliga fall, kanske Bridgestone klarade värmen bättre i dag?) och blir fyra! Storartat!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
jag vill oxo se.....finns det att tanka hem nånstans????

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
Bakis som man var så såg man bara 250 racet och råkade slumra in till 500 racet :(

Men det var lite action i 250 också, killen med nummer 7 (kommer inte ihåg vad han heter) körde fort som fan, låg tvåa och sen sticker framdäcket i en kurva så han kör av. Sen skyndar han sig ut på banan igen och kör upp sig från 6 till 2 igen bara för att pressa för hårt ännu en gång och framdäcket släpper.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
gpf skrev:
Men det var lite action i 250 också, killen med nummer 7 (kommer inte ihåg vad han heter) körde fort som fan, låg tvåa och sen sticker framdäcket i en kurva så han kör av. Sen skyndar han sig ut på banan igen och kör upp sig från 6 till 2 igen bara för att pressa för hårt ännu en gång och framdäcket släpper.

Det var Randy de Puniet som körde som om han hade eld i baken. Synd att han lade sig en andra gång. Det var kul att se hans framfart genom fältet.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Macho Woman skrev:
När han kan låta bli att vurpa, ja. Det var riktigt skönt att han kom i mål i dag. Jag får ifrån mig små brudskrik av skräck varje gång han bromsar in.

Annars är jag extremt imponerad av Tamada. Första gången på banan, kör på en betydligt sämre hoj och dessutom med sämre däck än de andra (i vanliga fall, kanske Bridgestone klarade värmen bättre i dag?) och blir fyra! Storartat!

Hallå, Capirossi är ingen vurpkung, eller blir man det när maskinen sprutar olja över bakdäcket? Jag vet att han fallit på egen hand också, men i rr är vurpor något som händer, det finns enstaka personer som kör riktigt jäkla fort och jäkligt sällan vurpar, en sådan är exempelvis Cralle.
Sedan finns det sjukt snabba förare som tar en och annan chansning ibland, vilket går ibland går hem, men inte alltid.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bj.O.rn skrev:
Mja, det var bara i ett parti han tappade ordentligt egentligen.. Fast det där är hårklyverier, annars skulle väl allahopa åka kr3 or å aprillia v-tvinnar om du nu ska gilla hojarna.. Som Malle skrev på chatten: när Ducati har fått ordning på sin traction control, så bör honda vara rädda, mycket rädda..

/B

Missförstå mig inte, jag gillar hojen stenhårt, den är elak och brutal, capirossi är en sjujävla förare, och det kommer bli riktigt farligt när de får ordning på hela paketet, vare sig det är traction control eller övriga delar som ska passas ihop.
Sen gillar jag dessutom när förarna på vansinnesmaskiner pressas till att ta till ytterligheter för att hänga med, så det går på tvären och minsta lilla bubbla i asfalten kan få dem att åka av, det är där Bayliss och Capirossi är idag och innan hela maskinen är ihop, så kommer vi se både Capirossi och Bayliss flyga av ett antal ggr till under säsongen. Det jag gillar med duccen är att den verkar så svårkörd så som gamla 500'or var :tummenupp

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
oFFkeFF skrev:
Missförstå mig inte, jag gillar hojen stenhårt, den är elak och brutal, capirossi är en sjujävla förare, och det kommer bli riktigt farligt när de får ordning på hela paketet, vare sig det är traction control eller övriga delar som ska passas ihop.
Sen gillar jag dessutom när förarna på vansinnesmaskiner pressas till att ta till ytterligheter för att hänga med, så det går på tvären och minsta lilla bubbla i asfalten kan få dem att åka av, det är där Bayliss och Capirossi är idag och innan hela maskinen är ihop, så kommer vi se både Capirossi och Bayliss flyga av ett antal ggr till under säsongen. Det jag gillar med duccen är att den verkar så svårkörd så som gamla 500'or var :tummenupp

Jag håller med dig helt och hållet, oFFkeFF!! :tummenupp

HA DE GÔTT

anol

MBGIRL bild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
r1
När jag såg Capirossi sladda på det viset de första fem varven, coolt men däcken kan väl aldrig hålla tänkte jag.
Men där hade man fel, han höll i och sladdade i mål, mycket imponerande :tummenupp , han måste varit mest trött av de tre :bow

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
gpf skrev:
Bakis som man var så såg man bara 250 racet och råkade slumra in till 500 racet :(

Battaini ? En gul cykel i alla fall... (halvslumrade jag med till och från :rolleyes: )

RejserAnders

"Tävlingsförare"
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
ERF Team Respekt #33
Macho Woman skrev:
Har sett i tidigare race hur han tar placeringar en efter en
och hugger tillfällena som en kobra.
Får han köra på utan missöden så kommer han säkert ligga
bland de 8 bästa

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar