Carola !?!?!?!?!?!?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chris Ash skrev:
Säga vad man vill om Carola men hon är helt överjävligt super-mega-ultragrym på att sjunga, helvete vilken röst hon har!

The Poodles lät nästan som Masterplan tyckte jag, också en sångare med grym pipa, och Pontus Norgren är ju lite av en legend i hårdrocks-Sverige, han har ju lirat som gästartist på typ hälften av alla svenska hårdrocksplattor.
Du måste få en fet telefonräkning. Inte jobbigt att ringa och rösta 1.9 miljoner gånger? :lol

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Belfrage skrev:
Snyggast vinner... så är de jämt.

:7peta
Det förklarar inte varför carola vann. Hade din teori stämt skulle hon kommit sist och Linda bengtzing vunnit. :kär

Carola är äcklig, ser ut som en dinosariue med damp. Och så den dära blodslangen som går tvärs över hela fejset. :4skrika

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maverick_ou812 skrev:
Såja lilla gubben, det är okej att du kommer ut ur garderoben nu. Schlager är visst otroligt stort inom gaycommunityn. :va

:hihi
Seså, iväg till Viktväktarmötet nu.

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
HanneZ skrev:
Va jag den ende som tyckte att günters låt va bäst? :confused:

Nä, våra flickor på 10, 8 och 7 år gillade den också. Fast de tyckte inte den var bäst. :hihi :hihi

Trashcan skrev:
Carola är äcklig, ser ut som en dinosariue med damp. Och så den dära blodslangen som går tvärs över hela fejset. :4skrika

:rofl :rofl :rofl

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jeffla många som känner henne iallafall som kan yttra sig om att hon är falsk och det fjärde med det sjunde. Inte funderat på att media också kan måla upp ena jekla bilder utav folk?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Av alla deltagare på melodifestivalen fanns det ju bara en självklar vinnare och det var Carola.

Hon har en röst och en utstrålning som jag tror slår det mesta, även om smaken är delad.

Jag gillar defenitivt inte hennes musik, men jag är vuxen nog att erkänna att jag beundrar henne som artist.

Hennes privatliv skiter jag i.

-Nu kommer jag att få massor av skäll! :hihi

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Långa farbron skrev:
Carola hade fläktar ,därför vann hon :fakta

Carola kör ju HD så det är väl enda chansen hon har om hon vill känna lite vinddrag? Den starka rösten är utvecklad p g a hennes träning med att prata med medpassageraren.

Hon kan väl få va me här ändå trots allt, hon kör ju både för fort (åker dit då och då) och åker nästan motorcykel.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Chris Ash skrev:
Säga vad man vill om Carola men hon är helt överjävligt super-mega-ultragrym på att sjunga, helvete vilken röst hon har!

Är du seriös ? :va

N.Blomqvist skrev:
Av alla deltagare på melodifestivalen fanns det ju bara en självklar vinnare och det var Carola.

Hon har en röst och en utstrålning som jag tror slår det mesta, även om smaken är delad.

Jag gillar defenitivt inte hennes musik, men jag är vuxen nog att erkänna att jag beundrar henne som artist.

Hennes privatliv skiter jag i.

-Nu kommer jag att få massor av skäll! :hihi

Kanske inte skäll men.. Tycker att alla verkar höja Carola till skyarna, någon sån jävla överbra sångröst håller jag inte med om att hon har, finns många svenskor som sjunger mycket bättre, tycker det mest låter som om Carola skriker så hon skiter när det ska låta mycket och högt. Att hon dessutom är medlem i Livets Ord :)dummer) gör att jag inte kan förstå hur folk vill rösta på henne, kvittar om hon är bra eller dålig. Åtminstone inte de svarta, de rullstolsbundna eller de homosexuella. Eller kanske att de homosexuella röstar på henne ändå, Carola är ju snäll mot dom, hon ber för deras "sjukliga" själar för att de ska bli "friska" heteros igen. :hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Swedie skrev:
Det här är typiskt... SÅ FEL LÅT SOM DET BARA KAN BLI! Hon kommer inte ens kvalificera sig. Och jag hoppas hennes religösa sångkarriär är slut då... predika nån annanstans. Stängde av TVn direkt. Inte värd o se på igen. Kommer bojkotta hela skiten o banna alla som säger att hon är bra.

puh

Jag som älskar henne :(
Hon var helt fantastisk på det senaste väckelsemötet hon höll i (det var mitt femte där hon var dragplåstret) och när hon avslutade med att sjunga Psalm nr 254 ur psalmboken så kunde jag konstatera att jag har aldrig varit så uppfylld i hela mitt tidigare liv :3freak

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
lorkan skrev:

lorkan skrev:
....finns många svenskor som sjunger mycket bättre, tycker det mest låter som om Carola skriker så hon skiter när det ska låta mycket och högt.

Carola är en kvinnlig Glenn Hughes, en sån vokal superbegåvning som kan göra vad som helst med rösten kännas det som. Sen må man gilla rösten eller inte men att skriva ner henne som nån som står och skriker blir bara pinsamt. Ungefär som när nån musikalisk analfabet kallar Pavarotti för kass sångare....

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Jag får rysningar när jag hör Carolas röst :död hemska människa

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
lorkan skrev:

Kanske inte skäll men.. Tycker att alla verkar höja Carola till skyarna, någon sån jävla överbra sångröst håller jag inte med om att hon har, finns många svenskor som sjunger mycket bättre, tycker det mest låter som om Carola skriker så hon skiter när det ska låta mycket och högt. Att hon dessutom är medlem i Livets Ord :)dummer) gör att jag inte kan förstå hur folk vill rösta på henne, kvittar om hon är bra eller dålig. Åtminstone inte de svarta, de rullstolsbundna eller de homosexuella. Eller kanske att de homosexuella röstar på henne ändå, Carola är ju snäll mot dom, hon ber för deras "sjukliga" själar för att de ska bli "friska" heteros igen. :hihi
Det kvittar väl om hon är medlem i Livets Ord eller om hon t.o.m skulle vara ett Jehovas vittne...man röstar väl på henne för att man gillar låten....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
lorkan skrev:

Hennes privatliv har ju inget med hennes sånginsatser att göra. Carola sopar banan med alla andra som deltog i MElodifestivalen. OM man sedan tycker om det personligen är en annan femma men att påstå att Carola inte kan sjunga ställer ingen annan än dig själv i skamvrån.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Det jag irriterar mig på med Carola rent sångmässigt är att hon sjunger på nåt slags barnspråk dvs. Precis samma röst som en vuxen pratar med ett litet barn med!

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
valmers skrev:
01.45 spelades Carolas låt (titel?) i schlagerbaren på Blue Moon Bar. Samtliga dyngraka därinne, inklusive undertecknad, sjöng med järnet. Går den hem på fyllan måste den vara bra. Nu vinner vi!

Härligt! Läste igenom denna tråd för att finna Valmers hylla Carola ånyo. Nu väntar vi bara på Chrilles inlägg. Hur kan det komma sig att just ni, som jag alltid läser med behållning, Försvarar Carola? Sånt är intressant... Även solen har sina fläckar men just detta går inte att förstå :confused:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nurse Ratched skrev:
Härligt! Läste igenom denna tråd för att finna Valmers hylla Carola ånyo. Nu väntar vi bara på Chrilles inlägg. Hur kan det komma sig att just ni, som jag alltid läser med behållning, Försvarar Carola? Sånt är intressant... Även solen har sina fläckar men just detta går inte att förstå :confused:
Hon är en sångerska av yppersta världsklass, som inte skulle göra bort sig i något musikaliskt sammanhang.
Det är skrattretande att höra hur folk sågar henne för hennes röst; herregud, ställ upp alla deltagarna i melodifestivalen och låt dem sjunga a capella. Det skulle bli pinsamt för väldigt många. Carola skulle krossa alla.

Dessutom är hon ett scenproffs ut i fingerspetsarna.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nurse Ratched skrev:

Vad som däremot är verkligt intressant är att du hyllar Håkan Hellström och är oförstående inför att man kan se Carola som en superb sångerska. Ett märkligt fenomen som går igen i kvällspressen. Patetiska musikaliska invalider som HH och Bob Hund höjs till skyarna medan folk av yppersta världselit på det de gör sablas ned jäms med fotknölarna. Inom idrott, politik, vetenskap och hantverk uppskattar man skicklighet och proffessionellt uppträdande medan inom musikvärlden tycks det vara tvärtom, folk vill ha skit verkar det som.

För all del, lyssna på Håkan Hellström och var lycklig om det ger dig något, men att spela idiot inför det faktum att Carola sjunger det mesta av scenen är inget annat än fånigt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0