Casey Stoner to test for HRC

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
(Utan att värdera/kommentera er diskussion ovan om Ducati vs Bridgestone) Som jag uppfattat däckslitage vs Ducati genom tv sändningar verkar Bridgestone ta fram hårdare,hårdare och hårdare däck. Ducati har som jag ser det i rejsen fortfarande svårt att hitta/få upp temp/värme i bakdäcket. När väl värmen kommer brukar däcken som jag uppfattat det inte vara "körbart" värst länge,utan tar rejält slut relativt snabbt! Jag har svårt att se att tex Nicky, Valentino och Dovi ska vara så mkt sämre att köra med "normalt slitna däck" som är på väg att ta slut än Jlo, Pedrosa, CC, CS, MM etc utan Ducati måste frustrerande nog för killarna i sadeln på egen hand verkligen bidraga att de tar rejält slut i rejsen. När Bridgestone tar fram ett ännu hårdare däck som nu efter Laguna blir det möjligen inte direkt någon hjälp!! Ett moment 22??
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
P€RRA;5871246 skrev:
Har du någon länk till där man kan läsa mer om att de utgick ifrån Stoners och Rossis önskemål?

Enligt Bernard Gobmeier så är det ju tydligen stor skillnad mellan däcken 2007 och idag (redan 2008 blev de väl "sämre" för Ducati...).

Jag har faktiskt inte det. Sökte lite när jag skrev förra inlägget, men kunde inte hitta något. Dels för att det trots allt är hyffsat länge sen och sen är det lite lurigt att veta vad man ska söka på utan att få upp en massa annat krafs. Eventuellt kan det vara nåt som sades av Ryder/Moody/Spalding under sändning, och leta reda på det är ju vanskligt.

Så, tyvärr har jag inga "hard evidence" just nu, utan det är mest nåt jag har för mig sades då. Återkommer om jag hittar ngt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Stoner har tillbringat två dagar på Motegi för att testa RCV1000R men det blev inte ett enda varv pga regn. Nytt test i oktober.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top