Cash is not king

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Micke_Nilsson skrev:
Rinkeby och Tumba ligger inte ett dugg i närheten av varandra...ta reda på fakta... :fatta!

är inte alltid man har tillgång till fakta, de bästa vore väll å fråga någon där i från men jag känner ingen som kommer där i från..... frågade en polare å han sa att de låg där, sorry om de gjorde dig illa

kan inte du ta å förklara för mig vart det ligger då:va

Trådstartaren: måste ju bli knivigt att få någon rätsida på det där fallet

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Stuff skrev:
Det är väl knappast något orimligt antagande att rånarna hade en anknytning till köparen. Hur skulle de annars veta att stålarna var överlämnade?

Nej, inte orimligt alls men det skadar ju inte att vara säker. Det beror ju lite på hur du tänkt gå vidare med det också... :näsblod

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Mr Helmut skrev:
som jag fattad det ligger de i Rinkeby

Ambulansen får inte åka in utan polis:va

Hur kan man vilja bo där friviligt?

edit såg att stölden var i sth
Hahaha!!
Media har verkligen lyckats ge bilden av att Rinkeby är jättefarligt. :rolleyes:

Här ligger Tumba, några mil söder om Stockholm.
Här ligger Rinkeby, norr om Stockholm.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Bearing skrev:
Hahaha!!
Media har verkligen lyckats ge bilden av att Rinkeby är jättefarligt. :rolleyes:

Här ligger Tumba, några mil söder om Stockholm.
Här ligger Rinkeby, norr om Stockholm.

har hänt förut men jag har väll bara mig själv att skylla:huvet

rinkeby= rosengård.... dom va då ganska lika:D båda börjar ju på r

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Det har ju varit på tapeten att slopa 1000 och (?) 500-sedlarna helt och hållet. Tummarna upp för det förslaget. :tummenupp

Alla fordonsaffärer skall göras upp via bankgireringar. :fakta

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
mini-knutten skrev:
:rofl

Stog på deras hemsida att de tar mellan 25-50% om de lyckas, någon som vet om detta är standard i branchen?

Helt klart ett framtidsyrke :D

Tråkigt med hojen, hoppas verkligen att någon åker dit för det :machinegu
ja dom tjänar nog en hel del pengar på verksamheten :)
men det ska väll säkert vara 100000kr+ för att dom ska ta åt sig uppdraget
kanske,så att dom tjänar hyfsat...

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Hur kunde köparen få tag på det undertecknade regbeviset? Det lämnar man ju knappast ifrån sig.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Dez skrev:
Hur kunde köparen få tag på det undertecknade regbeviset? Det lämnar man ju knappast ifrån sig.

När jag köpt fordon har jag alltid tagit hand om regbeviset. Jag vill inte gärna lämna över en massa pengar och hoppas att han anmäler ägarbytet. Det känns bättre som köpare att själv se till att det kommer in till VV.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Dez skrev:
Jag fick med mig det när jag köpte R6:an, och han gav mig det frivilligt ;)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Mr Mac skrev:
När jag köpt fordon har jag alltid tagit hand om regbeviset. Jag vill inte gärna lämna över en massa pengar och hoppas att han anmäler ägarbytet. Det känns bättre som köpare att själv se till att det kommer in till VV.

Brukar va säljarens uppgift att posta ägarbytet... Har man skrivit kvitto kch överlämnat fordonet så är det ju säljaren som har mest att förlora på om hojen står kvar på honom... Det kan komma skatt, försäkringar, p-böter osv..

Har varit med om ägarbyten på bilar som ej lämnats in av köparen som det var överenskommet och då har säljaren blivit stående med parkeringsböter och försäkringskostnader...

Skriver man ordentliga kvitton kollar leg, betalar med riktiga pengar eller postväxel och överlämnar fordonet så har jag svårt att se att köpet skulle strula bara pga ett ägarbyte...

Värre är det om det kommer folk o hotar sig till prylar! Jag skulle gärna vilja veta lite mer detaljer om trådstartarens fall..

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Twosaint skrev:
Ja fyfan vad jag älskar norrland i sånna här lägen. Köpte nyss en enduro, surrade lite med ägaren per telefon. Förde över 36 lopper, han körde hojen till en bekant som inte var hemma. Den stod där utanför några timmar sen kom han hem och lastade den och körde den till mig. Skicket var precis så bra som han beskrev :tummenupp Jämtlänning var det tom...
Mmm.. Jag köpte en XR för någon månad sedan ett stenkast från Tumba, surrade lite med ägaren per telefon, tog ut stålar och åkte och gav honom dom och fick hojen, som var i precis det skick som han beskrivit och så fick jag med massa extraprylar till på köpet (och ägarbeviset). Fyfan vad jag älskar södra Stockholm!

Mr Helmut skrev:
rinkeby= rosengård.... dom va då ganska lika:D båda börjar ju på r
Haha, ja jävlar, du är verkligen en bildad ung man, du kommer gå långt!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Mr Mac skrev:

Jag känner ingen som skulle släppt iväg köparen med regbeviset :kocko

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
ozto skrev:
Brukar va säljarens uppgift att posta ägarbytet... Har man skrivit kvitto kch överlämnat fordonet så är det ju säljaren som har mest att förlora på om hojen står kvar på honom... Det kan komma skatt, försäkringar, p-böter osv..

Har varit med om ägarbyten på bilar som ej lämnats in av köparen som det var överenskommet och då har säljaren blivit stående med parkeringsböter och försäkringskostnader...

Skriver man ordentliga kvitton kollar leg, betalar med riktiga pengar eller postväxel och överlämnar fordonet så har jag svårt att se att köpet skulle strula bara pga ett ägarbyte...

Värre är det om det kommer folk o hotar sig till prylar! Jag skulle gärna vilja veta lite mer detaljer om trådstartarens fall..

Jag har också hört exempel där folk köpt billiga bilar och struntat i att skicka in ägarbytet. Sedan har det kommit saftiga notor till säljare på obetalda p-böter m.m.

När jag sålt fordon har jag alltid sett till att ta hand om ägarbytet själv och även kontrollerat att köparen är den de utger sig för att vara (t.ex. körkort). Vid köp har det däremot varit tvärtom för att slippa strul med säljare som dröjer med att skicka in den lilla lappen m.m.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...