Cash is not king

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Kahobe skrev:
När jag ser din bostadsort, Tumba, framstår allt som nästan självklart..)
Ja, nu var det ju inte jag som drabbades. Denna snubbe bor någonstans i norra Stockholm. För övrigt är Tumba ett schysst ställe...i alla fall om man bor i villaområdena :)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kahobe skrev:
När jag ser din bostadsort, Tumba, framstår allt som nästan självklart...
Var det inte gatan utanför sportbaren som kallades "skjutbanan"???
(är fd tumbabo..)

som jag fattad det ligger de i Rinkeby

Ambulansen får inte åka in utan polis:va

Hur kan man vilja bo där friviligt?

edit såg att stölden var i sth

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Föredrar en banköverföring via internetbank.
Sparar man en utskrift på kvittensen på överföringen har jag svårt att se hur man kan bli blåst.

Cash isn't king i alla lägen.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Du kan inte lägga ut reg nr så vi kan söka upp personen o :fatta! kommer det 100+ sporthoj åkare o skakar om dem lite så kanske de ångrar sig :mad: , sånt här skit gör mig så jälva förbannad. Det slutar väll med att någon försöker göra samma sak på en själv o man kokar sönder och förösker nita dem o blir ihjäl slagen på kuppen.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Stuff skrev:
Problemet var bara att några kamrater till köparen dök upp och tvingade tillbaka pengarna. Så nu står han där, utan både pengar och hoj och med ett skrivet kvitto. Dessutom lade köparen beslag på det undertecknade regbeviset om ägarbyte.

Hmm, hur vet han är det är polare till köparen? Ganska dumt att anta sådant.

Försök hitta bevis om det går så blir det betydligt lättare att gå vidare med ärendet. Men polisanmälan på rån ska givetvis göras direkt. Om inte så är hänt så skyll på förvirring eller rädsla så går det nog bra.

Du vet vem köparen är.. sätt någon på honom och ta bildbevis med rånarna eller något...

Jag vet, inte så enkelt. Men försök sätt dit de f*nskapen.

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Kanske skulle skriva under reg.beviset och försäljningskvitto med en namnteckning som inte liknar ens egen eller stavas lite annourlunda. Går köpet bra och man inte blir rånad på kontanterna registreras hojen över på nye ägaren. Blir man däremot rånad stöldanmäler man den med en gång och visar att man inte skrivit på reg.beviset utan att det är en falsk namnteckning.

Trist utveckling i vilket fall som helst :( Affärer med kontanter gör jag upp på väldigt öppna platser och gör mig av med pengarna så fort som möjligt.

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Unidoc skrev:
Hur mkt pengar rör det sig om?
kanske baltic kan ta åt sig jobbet annars..
http://www.balticinkasso.com/
dom samarbetar med bla H-A pojkarna

Ja, precis!
De har formulerat sig rätt skönt på sin hemsida:

***Vi följer upp fordran med brev, email, telefonsamtal och även, om gäldenären så önskar, med diskussionsmöten med våra representanter. ***

Det sista, diskussionsmöten med våra representanter... :rofl :näsblod

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
TomTroll skrev:
Kanske skulle skriva under reg.beviset och försäljningskvitto med en namnteckning som inte liknar ens egen eller stavas lite annourlunda. Går köpet bra och man inte blir rånad på kontanterna registreras hojen över på nye ägaren. Blir man däremot rånad stöldanmäler man den med en gång och visar att man inte skrivit på reg.beviset utan att det är en falsk namnteckning.

Trist utveckling i vilket fall som helst :( Affärer med kontanter gör jag upp på väldigt öppna platser och gör mig av med pengarna så fort som möjligt.

vem fan skulle betala dig om du skriver under ägarbytet med fel namnteckning?
iaf jag kollar leg på säljaren innan jag lämnar ifrån mig pengar och skriver under ägarbyten och kvitton

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Unidoc skrev:
Hur mkt pengar rör det sig om?
kanske baltic kan ta åt sig jobbet annars..
http://www.balticinkasso.com/
dom samarbetar med bla H-A pojkarna

:rofl

Stog på deras hemsida att de tar mellan 25-50% om de lyckas, någon som vet om detta är standard i branchen?

Helt klart ett framtidsyrke :D

Tråkigt med hojen, hoppas verkligen att någon åker dit för det :machinegu

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Mr Helmut skrev:
som jag fattad det ligger de i Rinkeby

Ambulansen får inte åka in utan polis:va

Hur kan man vilja bo där friviligt?

edit såg att stölden var i sth

Rinkeby och Tumba ligger inte ett dugg i närheten av varandra...ta reda på fakta... :fatta!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
majtii skrev:
Föredrar en banköverföring via internetbank.
Sparar man en utskrift på kvittensen på överföringen har jag svårt att se hur man kan bli blåst.

Cash isn't king i alla lägen.

Jojo, men du ska få köparen att gå med på det, kanske den första som ringer på din annons efter ett halvår..

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
ozto skrev:
vem fan skulle betala dig om du skriver under ägarbytet med fel namnteckning?
iaf jag kollar leg på säljaren innan jag lämnar ifrån mig pengar och skriver under ägarbyten och kvitton

Tyvärr är nog jag såpass godtrogen att jag aldrig ens kommit på tanken att kolla leg på en säljare för ett fordon :brinnerup

Köper även en hel del prylar på nätet, främst från Tyskland och betalar alltid i förskott. Hittills har jag alltid fått sakerna enl. överenskommelse men snart står man väl där bland den stora högen puckon som någongång blivit blåst :tungan

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
TukTuk skrev:
Hmm, hur vet han är det är polare till köparen? Ganska dumt att anta sådant.
Det är väl knappast något orimligt antagande att rånarna hade en anknytning till köparen. Hur skulle de annars veta att stålarna var överlämnade?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Ja fyfan vad jag älskar norrland i sånna här lägen. Köpte nyss en enduro, surrade lite med ägaren per telefon. Förde över 36 lopper, han körde hojen till en bekant som inte var hemma. Den stod där utanför några timmar sen kom han hem och lastade den och körde den till mig. Skicket var precis så bra som han beskrev :tummenupp Jämtlänning var det tom...

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Verkligen trist.
Det är som jag brukar säga, "More money, more problems.."

Hoppas det löser sig för polaren!

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
TomTroll skrev:
Tyvärr är nog jag såpass godtrogen att jag aldrig ens kommit på tanken att kolla leg på en säljare för ett fordon :brinnerup

Kanske inte om jag köper en gammal cross för ett par tusen men visst fan trodde jag att alla som köpte hoj för tiotusentals kronr kollade så det verkligen va ägaren till hojen man gav pengar till!

Om så inte är fallet så kan jag rekomendera att man börjar kolla det..

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
ozto skrev:
Kanske inte om jag köper en gammal cross för ett par tusen men visst fan trodde jag att alla som köpte hoj för tiotusentals kronr kollade så det verkligen va ägaren till hojen man gav pengar till!

Om så inte är fallet så kan jag rekomendera att man börjar kolla det..
Köpte hoj förra veckan och hade inte en tanke på att kolla leg eller att nemnteckningen var rätt. Men åt andra sidan så vet man ju var personen bor om man blir blåst.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa