MC Doktorn
Guest
Zarco borde få äta tyska EHEC-böngroddar i ett helt år!
!!!
Folger kanske får smaka lite efter den bryska manövern på Faubel ?
Känns stabilt att GP numera är en bedömningssport som baseras på vem som gör vad mot vem.
Zarco borde få äta tyska EHEC-böngroddar i ett helt år!
!!!
Jag tror att det är du som ska rätta till stringtrosan istället, den verkar skava och påverka ditt omdöme
Terols linje är den ALLA kör varv efter varv, de går ut på curbsen för att behålla så hög hastighet som möjligt, dvs utnyttja banan till max. När han ska gå in i igen är Zarco där och kör ett onormalt spår och trycker dessutom till Terol när han vill tillbaka (fortfarande i det normala spåret).
Att han skulle få något annat än tidsbestraffning är ju bara nonsens. Ett par tusen euro i böter eller en varning skulle en seger vara värd för i princip alla förare i alla klasser.
Stringtrosor verkar du vara bekant med märker jag, berätta mer det känns relevant.
Ja det är fruktansvärt att den skackars Terol missade sitt idealspår och någon obetydlig Fransman tog segern. Detta skulle förstås inte passeras utan att den enväldiga juryn insåg att vi ger han 20 sekunder extra.
Sånt här borde dom bestraffa
http://www.youtube.com/watch?v=XvKUfS49Ulo
Men dom bestraffar detta
http://www.youtube.com/watch?v=yoyZ-cJTbmU
Kolla vid 0.42. Tycker du att Biaggi är tuff och stark här också? ICKE! Han är en mes!!!
Hur sjutton kan man förtjäna något om man är ojuste? ?
Zarco kan enbart skylla sig själv - han väljer medvetet att luta sig utåt när han märker at Terol är där. Han vet också att om han kör på curbsen hela vägen till det att de tar slut måste Terol ta till gräset. Öfr att förtjäna segern så borde han ha kört det normala spåret som är att du lämnar curbsen innan de tar slut och kör mot mållinjen.
Folger kanske får smaka lite efter den bryska manövern på Faubel ?
Nu handlar det om att märka ord.
Han håller ut höger ben,
Absolut! Ehec-böngroddar i 10 år!!!
Titta en gång till. Jag (och många till i världen) ser att Biaggi sätter ut vänster armbåge och pressar Rossi av banan.
En omöjlig uppgift då moral är en synonym för etikNja! Hela spektaklet börjar handla om att förstå hur FIM ser på skillnaden mellan moral och etik
En omöjlig uppgift då moral är en synonym för etik
Är det bara jag som inte överhuvudtaget fattar hur Skurken tänker?OnT:
Man ser ju tydligt att Terol tar ett defensivt spår in i sista böj... Zarco får bättre fart ut och han förtjänar segern vare sig den är juste eller ojuste.
Är det bara jag som inte överhuvudtaget fattar hur Skurken tänker?
Ska man vinna trots att man är ojuste = fuskar?
Kalla mig gärna trög men..... va?
Du vägrar ta in en skillnad mellan dessa två.
Den första är vårdslös körning, där Sic ska vara medveten om RISKEN för hans manöver kan ställa till det för någon som ev ligger bakom honom. Ska bestraffas och gjordes tydligen så.
I den andra är den orsakande fullt medveten om att ett visst agerande kommer att orsaka att någon tvingas av banan, utan att ha någon egen nytta av manövern förutom just avtvingandet.
Skillnaden kallas uppsåt och används flitigt i de flesta civiliserade rättssystem vid utdömande av straff (även väl applicerbart på Stonerboxande).
Ser man till Sic-Pedrosa, så höll Sic racingline, och Ped fick sona för sitt eget misslyckade/otillräckliga försök till blockpass som inte motståndaren vek sig för, i kombination med den egna okontrollerade inbromsningen.
Tre olika scenario som ska bedömas/ev straffas olika.
Vilket svammel
Du blandar ord och innebörder efter egna antagna spekulationer, det känns ju väldigt trovärdigt
Så du menar tex att Sic incidenterna inte var medvetna och farliga handlingar från honom som ledde till våldsamma kracher och saboterade karriärer för dom drabbade.
Hur kan du tycka att Sic är farlig och ogilla honom så hårt, men samtidigt stödja Zarco?
Den obefogade glorifieringen av honom av bla moral och etik experten stringström mfl.
Tyvärr har han förutom visa sig vara en skicklig djärv förare även visat sig ha psykopatiska drag.
Hans handling mot Ped var riktigt fult och helt obefogad och dålig förståelse av konsekvensen av ett felaktigt handlande.
Tyvärr fick det en ödesdiger konsekvens för Ped karriär.
Ros, Sto, Lor, Ped, Dov visar varandra en respekt på banan och sporten handlar inte om tårar och blod, vill jag se det kan man titta på djur i bur "UFC".
Zar-Ter incidenten var tuff och en "sista kurva" uppgörelse där spanjoren bjöd in honom tillbaks i rejset genom ett misstag. Sic incidenterna var helt obefogade, varför..
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|