CB 400 Tracker!?

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Yepp, tänker en svart ganska bred rand rätt över tanken o så har jag köpt nya Hondamärken oxå. Skulle kunna tänka mig såna där knästöd också, har du satt dit dina efteråt eller satt de på orginal?

Marcozzt

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX750ES -83
Du lyckas jävligt bra för första hojbygge! Blir jävlit fint :)

Förresten, blev du tvungen att byta bromsslangar när du bytte styre? Du råkar inte veta vart man får tag på bromsslangar? Har hittat stålomspungna på ebay för runt 500 men vetefan hur kvalitén är :confused:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Köpte från lokala handlarna "Slangsnabben", beställde så jag fick exakt längd och rätt kopplingar. Gick på ca 400:- men funkar nog lika bra att beställa som ewan gjort men jag hade lite bråttom att få dit grejerna.

Just nu står de lite still med CB:n, va tvungen att lägga lite fokus på Superduken då det är bandagspremiär i helgen. Nya sulor och fräsch olja och filter på plats:tummenupp Nu blir de åka av:yoparty Ska ta tag i lite byggande nästa vecka är tanken.

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Fan här har de inte hänt mycke på ett bra tag! Gamla bettan står och skäms i garaget halvfärdig medans jag lever loppan på diverse bandagar med Storhertigen:D Tråkigt men de finns ingen tid över såhär på försommaren:gråta

Nya friska tag i höst blir de om jag inte får ett anfall under semstern:rolleyes:

Rock on:yoparty

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
DSC_1906.JPG

Nu är man igång igen efter sommaren. Började bra med påfyllning av bromsvätska och luftning med biltemas suveräna lilla tryckluftsluftare! Sen skulle instrumenten kopplas in och då händer det igen... bränner tändningslåset pga den där jävla helljusindikatorlampan, nått är väldigt fel!! Blir nån konstig kortis och all ström efter tändningen slutar funka. Beställt ny för 180spänn så nästa gång skiter jag i helljuset tills jag fått ordning på skiten.

To be continued...

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Fick nya tändlåset idag...funka inte!!! Nån som har tips på vad som är fel? Har ström fram till tändningen men allt annat är tvärdött... Felet uppstod som sagt när jag koppla in helljusindikatorn och testade att ljustuta, indikatorlampan svarade med att blinka till sen inget liv i nått. Har kollat elschemat men blir inte klokare för de... kan jag fått ett trasigt tändningslås och hur vet jag de isf????? HJÄLP!!!

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
shot_1348036997896.jpg

Nu har den fått en kompis som sällskap i höstmörkret iaf:krama

johkla

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2012
Hoj
1981, Honda CB400N
Mycket inspirerande läsning! Köpte en CB400N själv för en vecka sedan som nu ska förvandlas till en cafe racer/bratstyle. Ett första bygge även för mig så alla tips och idéer är välkomna! Hur gick det för dig med att plocka bort luftburken och på med fiddy filter, blev det bra? Tänkte skapa en egen tråd här också så man kan få lite respons under vägen!

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Kul! Just nu har jag extrem tidsbrist, så det händer inte mycke här. Va gäller fiddyfiltret så gick det ganska smärtfritt att byta och jag har provstartat och den verkar gå bra förutom lite avgassmällar som jag inte hunnit utreda. Just nu har jag som du ser lite el-problem vilket suger! Tanken är att fortsätta snarast. Kul att följa ditt bygge! lycka till:yoparty Hojta om du undrar över ngt:tummenupp

johkla

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2012
Hoj
1981, Honda CB400N
Tjena! Tänkte höra lite med dig hur vart du gömde säkringsplattan och batteriet när du tog bort luftburken? Finns inte så mycket kabellängd att spela med vad jag sett där.

Kul! Just nu har jag extrem tidsbrist, så det händer inte mycke här. Va gäller fiddyfiltret så gick det ganska smärtfritt att byta och jag har provstartat och den verkar gå bra förutom lite avgassmällar som jag inte hunnit utreda. Just nu har jag som du ser lite el-problem vilket suger! Tanken är att fortsätta snarast. Kul att följa ditt bygge! lycka till:yoparty Hojta om du undrar över ngt:tummenupp

Jokenr1

Medlem
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R 2017, Yamaha XT 600z Ténéré 1988
Kul med ett till trackerbygge! :) Här kommer min tracker, kanske kan ge lite inspiration. Dock inte 100 färdig än. Före och efter385304_10152397158485391_80123822_n.jpg

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Tjena! Tänkte höra lite med dig hur vart du gömde säkringsplattan och batteriet när du tog bort luftburken? Finns inte så mycket kabellängd att spela med vad jag sett där.

Tillverkade en batterihållare i aluminium så batteriet hamnade på längden och sen satte jag säkringsplattan i den. Blev inte klockrent men de löste problemet:tummenupp

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Kul med ett till trackerbygge! Här kommer min tracker, kanske kan ge lite inspiration. Dock inte 100 färdig än. Före och efter!

Grymt! Kapade bort den del vikt ser det ut som:tummenupp

Last edited:

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Kul med ett till trackerbygge! :) Här kommer min tracker, kanske kan ge lite inspiration. Dock inte 100 färdig än. Före och efterView attachment 376824
orginalprylarna till den där hojen borde du kunna få en fet slant för om du e-bayar dom i tex usa eller australien, hade en sån där xt för ett par år sedan och besökte advrider.com rätt ofta, var många som ville originalrenovera over there :)
(sorry för trådkapning)

johkla

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2012
Hoj
1981, Honda CB400N
Tjena igen! Tänkte höra vad du gjorde med slangen som gick från motorn genom luftburken ner i marken, nu slutar den i stort sett vid tanken när luftburken är borta, förlängde du den ner igen eller lät du den bara vara? Tacksam för svar!

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
shot_1368444189061.jpg

Snubblade över denna skönhet på blocket igår, säljaren bodde här i Västervik och begärde typ hälften så mycket som jag sett dessa för förut!!! Nu står den i garaget :D SR 250 -81

Kommer troligen plocka över de delar från CB:n som passar och sedan sälja den som den står, BILLIGT om nån är sugen!!

Ska besikta denna och köra lite med den i sommar och kolla så allt är ok, sen blir det bygge i höst. Första åtgärden blir att fixa fälgstorleken från 19/16 till troligen 18/18, nån som vet ett bra ställe att få tag i fälgbanor och nån snubbe som kan ekra om grejerna??

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...