Regnet pissade ner så jag bestämde mig för att koppla in instrumenten istället för att provstarta och felsöka avgassmällarna.
Slutade med att jag inte har någon ström i princip nån stans
Började som sagt att koppla in instrumenten, först oljelampan sen neutralen och sen när jag skulle koppla på helljus indikatorn gick nått fel. Testade först så jag fick plus och minus rätt och då funkade det fint, lampan lös när jag ljustutade. Kopplade därför ihop sladdarna permanent och slog sedan på tändningen för att kolla funktionen igen, först lös den som den skulle och när jag tryckte på ljustutan igen så dog allt. Nu funkar inga ljus inte startmotor och inte tutan. Det finns tre säkringar på hojjen framlljus bakljus och huvudsäkring, alla är hela och jag har ström fram till tändningen men ändå inte ett liv i nått av instrumenten lampor eller nånting????? Va fan hände!!!!????? Kan de va så enkelt att jag helt enkelt drog ut för mycket av batteriet?? Jag menar jag har ju ström fram till tändningen, men jag vet inte hur mycket bara att de finns spänning. Allt annat jag mäter på är dock dött!!?? HJÄLP