CB 500 K Four

Dr.Bike

Guest
Nej, det vet jag. Det var jag som önskade (eftersom att jag inte kan) för att sätta lite värde på karvandet.

Jodå - men det är inte lätt! :)
Saken är den, att man säger: Varje sugmotorhäst extra utöver original kostar 1000:- spänn.
En gammal sanning. (snart dax att konsumentprisindexera den siffran)
Skulle denna sanning gälla vore jag, om inte rik, så iaf skulle jag kunnat leva på min hobby.
För den krassa sanningen är att folk hellre betalar för klistermärken, fälgstripes och bling-bling.
Saker som SYNS.

Kolla bara de löjliga priserna på Slip-On!
Där betalar man garanterat mer än 1000:-/häst.

Saker som inte syns är svårare att motivera.
Och det är därför man måste visa upp NÅT för kunden.
Ibland då i form av en onödigt fin finish. Nåt måste man ju kunna visa. Annars blir det ju kjejsarens nya kläder, lite grann. (ja tills man kommer upp i bänken dårå).

Och därför borde alla vara lika kloka som du. Dvs se till att bänka INNAN.
Dels för att veta vad man fått, och dels för at se att det JU inte var så som man trodde.
Dvs att "min hoj har minsann 135 på slangen" för det står det i reklambroschyren...

Saken är att det sällan finns en enda hoj som har reklambroschyrernas effekt.
Och folk blandar äpplen och päron.
Effekt på slangen? Du menar veven?
Nej, svarar någon, som minsann vet att just denes zx9:a minnsann ger mer på slangen än vad ens broschyren lovade på veven...
Rena snurren! :)

Ja - en bänkning innan ÄR bra.
För alla.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
152.8 om du menar min :fakta

Men, med tanke på att den hade ca 135 trötta innan och nu också fick ett väldigt fint lyft på alla varv, vilket är viktigare, är det ändå godkänt :)

Oj, det var många %. Handlade det bara om portning eller var det helsystem och annat inblandat?

edit: ändrade lite
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Hårt upptagen med att åka hoj varje helg sedan den 10/2 :D

Äh? Bull.host...hehe menar du det?
EN äkta Ironbutt! :kär

Oj, det var många %. Handlade det bara om bänkning eller var det helsystem och annat inblandat?

Ja bänkning är ju inget trim i sig... ;) DU menade portning?

Nej den portades, Kentcams snällare kammar hängdes i, helsystem och vad var det mer Sydney? Planades toppen?
 
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Äh? Bull.host...hehe menar du det?
EN äkta Ironbutt! :kär

Jo det stämmer att jag kör. Jag vet att det t.ex. har varit skitväder idag så nära som i Enköping med hala vägar. Här, i inlandet, har det varit helt torra vägar och mycket bra fäste. Birden har inga problem att gå upp på slangen trots noll eller troligen minus på vägbanan. BT021 touringdäck som fungerar skitbra i kyla (och på sommaren också).

Det enda som krävs förutom frånvaro av vissa spärrar är att köra med vindtät rånarluva, Gore-Tex handskar och lite andra småtricks som elhandtag mm. Jag var helt varm efter en körning på 2 timmar idag. Minsta glipa i något klädesplagg så skulle det inte gå annat än i promenadtakt förstås.

Du kommer väl ihåg när vi sågs vid bänkningen förra våren? Då var det lite värre, dels var det is på vägen, dels satt det Metzeler Z6 på om jag minns rätt som var helkass i kyla.

....Planades toppen?

0.5 mm på toppen och ett lager av packningen utelämnades (-0.25 mm ytterligare).
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top