Dr.Bike
Guest
Nej, det vet jag. Det var jag som önskade (eftersom att jag inte kan) för att sätta lite värde på karvandet.
Jodå - men det är inte lätt!
Saken är den, att man säger: Varje sugmotorhäst extra utöver original kostar 1000:- spänn.
En gammal sanning. (snart dax att konsumentprisindexera den siffran)
Skulle denna sanning gälla vore jag, om inte rik, så iaf skulle jag kunnat leva på min hobby.
För den krassa sanningen är att folk hellre betalar för klistermärken, fälgstripes och bling-bling.
Saker som SYNS.
Kolla bara de löjliga priserna på Slip-On!
Där betalar man garanterat mer än 1000:-/häst.
Saker som inte syns är svårare att motivera.
Och det är därför man måste visa upp NÅT för kunden.
Ibland då i form av en onödigt fin finish. Nåt måste man ju kunna visa. Annars blir det ju kjejsarens nya kläder, lite grann. (ja tills man kommer upp i bänken dårå).
Och därför borde alla vara lika kloka som du. Dvs se till att bänka INNAN.
Dels för att veta vad man fått, och dels för at se att det JU inte var så som man trodde.
Dvs att "min hoj har minsann 135 på slangen" för det står det i reklambroschyren...
Saken är att det sällan finns en enda hoj som har reklambroschyrernas effekt.
Och folk blandar äpplen och päron.
Effekt på slangen? Du menar veven?
Nej, svarar någon, som minsann vet att just denes zx9:a minnsann ger mer på slangen än vad ens broschyren lovade på veven...
Rena snurren!
Ja - en bänkning innan ÄR bra.
För alla.