CB 600 Hornet 2007-

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
Jag fick med en omonterad vindkåpa när jag köpte min Hornet. Det känns som om jag saknar någon detalj för att få fast den. Är det någon som kan ta en detaljbild eller beskriva hur man sätter fast den. Utöver vindkåpan har jag ett antal skruvar med "gummi" på och två svart "Järn". Jag vet inte om jag ska använda gummiskruvarna eller järnen, men de följde med MC. Har jag otur tillhör de "ensistcutten".

Jag dealade till en honda orginal vindkåpa som ska sitta över instrumentpanelen, den var man tvungen att borra hål för att fästa, det ska finnas med exakta ritningar osv så man vet hur man ska borra. Tack o lov gjorde inte jag själv, utan fick det från MC-Varuhuset ;)
 

alfabeta

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB600FA Hornet 2008 - till Salu. Honda CB1000RA 2009
Jag dealade till en honda orginal vindkåpa som ska sitta över instrumentpanelen, den var man tvungen att borra hål för att fästa, det ska finnas med exakta ritningar osv så man vet hur man ska borra. Tack o lov gjorde inte jag själv, utan fick det från MC-Varuhuset ;)

Tack, jag glömde bort att skriva in det jag kommit fram till. Jo, precis, för att montera originalkåpan så måste man borra i panelen vilket känns fel. Så jag köpte en Ermax kåpa, som enligt uppgift även ska skydda något bättre mot vinden. Det som saknades vid mitt köp var borr-mallen.
 

cashisking

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
Växjö
Hoj
10, Aprilia RSV4R
Mått på oljefilter?

Jag ska köpa en avdragare till oljefilter. Men jag vet inte vilken storlek jag ska köpa. Hittar inte måtten på oljefiltret till Horneten och sitter på jobbet så jag kan inte kolla. Någon som vet?
 

afogge

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2009, Honda Hornet 600FA
Hornet 600 2010

Är det någon som vet om Honda kommer att uppdatera Hornet med något inför 2010? Förutom färgerna?
 

Gixx-net

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade Trico -10
Sådärja, nu har jag körkortet och har provkört hornet 600. En riktigt trevlig hoj. Mycket roligare än Suzuki GSX750 från början av 2000-talet. Med Horneten kommer man snabbt upp i laglig maxfart. Man kan ligga och segdrag med sexan vid 30 (varför man nu skulle göra det?).

De flesta lyfter fram att man snabbt tröttnar på 600-kubikarna pga avsaknad av vridmoment. Finns det någon här som haft sin hornet 600 mer än två säsonger? Vad byter man till efter hornet 600? Hornet 900, Bandit 1250?

Kompletterade med en GsxR 750 från sent 90-tal - så nu är jag rätt nöjd - det bästa av två världar (enl mig!)
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
nån som vet hur man bygger om avgassystemet på hojen så det sticker ut under sadeln? sett några klipp på youtube med nån kille som gjort det, grymt snyggt!
 

karatekeps

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Söder
Hoj
BMW 1200 GSA -11
Har sålt min hornet men har ett svart Pro Taper styre kvar i garaget. Jag använde biltemas styrfästen som följer med på köpet. Grym skillnad jämfört med originalstyret.

Pro Taper Contour
Modell: Carmichael, Storlek: 800x77x55
Pris 800:-
 

Bifogat

  • 2564794420.jpg
    2564794420.jpg
    53.3 KB · Visningar: 282
  • 2585908865.jpg
    2585908865.jpg
    56.6 KB · Visningar: 277

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Ångest!!! Håller på att ta kortet nu och det blir klart i vår.. och då köper jag även en Hornet 600... så långt är allt klart, men ångesten då?? Ny, begagnad, eller gammal??

Kommer ha 25.000 då, resten blir lån.. gillar det inte men så måste det bli..

Vad skulle ni valt som förstahoj.. har bara läst om motorcykelvarianter och inte använt något annat är körskolans mc..

A) Ny Hornet - 80.000 kr - 35.000 lån
B) begagnad, men nya modellen .. 07'a - 60.000 kr - 35.000 lån
C) begagnad, 03-04 - 45.000 kr - 20.000 lån
D) gammal, 98'a - 25.000 kr - inget lån, och försäkringen är halverad..

Jag kommer vara ny på mc och kanske inte den bästa på en gammal mc om den inte beter sig som den ska... Nya modellen sen -07 är klart snyggast.. men tänk om jag efter att jag skaffat en ny dyr mc inser att det inte är en sådan jag vill ha...

Ändrar mig varje dag, så hur skulle ni gjort?
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Hade jag vart du så hade jag köpt min hornet från -08 gått dryga 500mil,fint skick. ;)
Jag har haft hojen sen den köptes,det var även det året jag fick mitt mckort. Och nu funderar jag o byta upp mig till en cb1000istället..

Jag hade inte ens funderat och köpa gamla horneten (runda lyktan) Tycker den är ful som stryk. Men det är min åsikt det =) Har du stabilt och fast jobb hade jag inte tvekat o låna pengar o köpt dig en begagnad 600 istället för ny:) Då kan du se dom 25 du sparat åt helvete, så mycket sjunker dom i pris när du köper nytt =)

Nu ska jag o åka skidor, ha det!
 

Ck1

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda Hornet 600 2007
Nån som har nån erfarenhet av detta slipon till en Hornet 07:a....Kommer det låta nån skillnad mot original tro? tyckte det var helt OK utseendemässigt iaf...

http://www.blocket.se/stockholm/Slipon_till_Honda_cb600_hornet_07___Gpr_25473740.htm?ca=9&w=3
2323359909.jpg
 

MastaAce

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 07
finns det olika motorversioner på hornet 07an? såg en version med runt 70 hk, låter ju lite fjuttigt.. eller?
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Tjena!

Är det någon som kört en Hornet med 25kw?
Lite sugen på en sådan, hur är de som första hoj? Tyckte man satt rätt lågt och bra på den faktiskt.
 

MastaAce

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 07
så nu ligger det lite bilder i mitt garage.. funderar lite på att byta till ett rakare styre och korta ner baken..
 

Gixx-net

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade Trico -10
Nån som har nån erfarenhet av detta slipon till en Hornet 07:a....Kommer det låta nån skillnad mot original tro? tyckte det var helt OK utseendemässigt iaf...

Hej, har ett sådant på min -08. Låte ingen skillnad vid låga varav utan endast på rätt höga. Är själv lite besviken på GPR:n, hade trott att det skulle varit mer valuta för pengarna! Helt ok utseendemässigt dock. Hade lite svårt att få tätt vid skarv mot bef rör, men med lite avgasbandage i mellan så sitter det iaf. / J
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Tjena!

Är det någon som kört en Hornet med 25kw?
Lite sugen på en sådan, hur är de som första hoj? Tyckte man satt rätt lågt och bra på den faktiskt.

Jag körde polarens 98a som var 25kw. Kan säga, visst, det var skillnad mot min 03a i detta fall, men förvånansvärt lite. Han blir lite segare kring vissa varv och inte så galen som vid full effekt med stort effektsystem som jag har på min (gissar väl på att jag har en 110hk vs de 25kw (34hk) ). Men ärligt talat, jag är mäkta förvånad och tyckte att det är HELT okej att köra en hornet med 25kw, för så stor skillnad är det inte!
Bakan, visst, du gör väl inga powerwheelies som man gör orginal, men rapp som tusan tycker jag att den är ändå!

KÖR!:banana

Mvh
Lenny
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top