CB 600 Hornet 2007-

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Hej,

Vilka däck är att rekommendera nu när man ska byta inför sommaren? Har Michelins Pilot sport 2, Ska man satsa på deras Pilot sport 3 eller kanske något annat märke/modell?

Kör mycket på landsvägar och kommer bli en del på bana i sommar med!

Mvh
 

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
La just upp en mag-kåpa och ett Termi slip-on på köp/sälj om nån känner för att pimpa Horneten lite....
 

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
Håller på att uppgradera med Arrow grenrör och PC-5a. Herre j****r va trångt det är att få dit kontakterna för cylinder 2 och 3. Nån som har gjort denna operation och har nått bra tips förutom att lämna in hojen eller byta till mindre händer?
 

Dungen

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2013
Ort
Kalmar
Hoj
Honda CB600 FA -08
Halloj!
Har en fråga ang. flyscreenen till Horneten, det sitter en original flyscreen/vindruta på horneten som jag är i tagen att köpa. Har sett på bilderna att den är fäst med 4 skruv. Om man skulle vilja plocka bort flyscreenen, blir det fula märken i mätarhuset då eller hur funkar det?
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Håller på att uppgradera med Arrow grenrör och PC-5a. Herre j****r va trångt det är att få dit kontakterna för cylinder 2 och 3. Nån som har gjort denna operation och har nått bra tips förutom att lämna in hojen eller byta till mindre händer?

Har du fått på Power Commandern och systemet?
Hur blev det? Stor skillnad?
Bänkad?
 

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
Har du fått på Power Commandern och systemet?
Hur blev det? Stor skillnad?
Bänkad?

Monterat o klart. Herre jefflar:rolleyes: vad det låter.... Termi-sliponet är ju bara en kort grov tratt.:yoparty Slutade med att jag fick sätta i db-killern konstant och bänka med den på plats vart sådär om man räknar hp. Bänkade med orignalgrenrör+Slipon utan db-killer till 93, och grenrör+slipon+db-killer+pc5a till 88 :confused: Vist den är piggare i responsen och drar bättre på mellanvarv:yoparty

Andersson Turbo var väl inte helt imponerad av Termi-sliponet:gnissla köpte ju det för att det lät så bra med originalgrenröret, vår se vad som händer till våren...
 

olabola

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Bromma
Hoj
Hoj lös numera...
Någon som letar efter undertail till sin hornet?
Har en liggandes som jag vill bli av med.
Ermax undertail, nypris på 2000:- se länk http://www.bikersneed.se/index1.html
Blir din för en 500 lapp. Komplett med skylthållare, skylt belysning samt blinkershållare.
Perfekt vinterpyssel och ett mycket snyggare utseende på hojen till våren.
Finns i sthlm. Skicka PM så löser vi detaöljerna :)
 

Lezek

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Stockholm/tyresö
Hoj
Hornet 600 -07
Tjenare.

Är det någon som har bytt den otroligt fula hastighetsmätaren på denna model ?

Jag har själv en hornet men ogillar hastighetsmätaren skarpt men man vill ju inte byta bara sådär heller.
Någon som vet om det är möjligt att hitta en kompatibel med det som redan är påkopplat osv?
 

empty10

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2012
Ort
Järfälla
Hoj
Honda hornet cb600 07
Tjenare.

Är det någon som har bytt den otroligt fula hastighetsmätaren på denna model ?

Jag har själv en hornet men ogillar hastighetsmätaren skarpt men man vill ju inte byta bara sådär heller.
Någon som vet om det är möjligt att hitta en kompatibel med det som redan är påkopplat osv?

Jag tror att det finns ,jag letade efter det för något år sen , jag kan ha ett PDF dokument med tillbehör på det. Ska se om jag hittar det.
 

empty10

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2012
Ort
Järfälla
Hoj
Honda hornet cb600 07
Jag hittade det... Det är från Rossocromo. kontakta mig via Pm så sickar jag det till dig.
 

FLIFF

Ny medlem
Gick med
15 May 2014
Ort
Täby
Hoj
Honda CB600FA 2012
Hallå! Jag är ny på forumet och skulle ta och renovera lgh men skjuter på projektet till vintern och köper mig en cykel istället. Mycket bättre ;) Jag har haft en CBR 125 (1800 Mil), kört runt 600 Mil på en CBF600 (farsans hojj) och har nu bestämt mig för att köpa mig en Hornet -07 uppåt. Jag har sneglat in på en demohojj (-12) jag även testade 2012 som gått c:a 280mil med Yoshimura slipon och öhlins dämpare bak. De har satt pris på 75k vilket jag ser som väldigt högt eller vad tycker ni? Tror jag har rätt bra Prutmån då detta blir 4e cykeln familjen köper hos firman, men det vet man aldrig :)

Jag är lite allergisk från att köpa av privatpersoner.

Den nya CB650FA är inte att tänka på.
 

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Solna
Hoj
'16 Tuono V4R Factory
Hallå! Jag är ny på forumet och skulle ta och renovera lgh men skjuter på projektet till vintern och köper mig en cykel istället. Mycket bättre ;) Jag har haft en CBR 125 (1800 Mil), kört runt 600 Mil på en CBF600 (farsans hojj) och har nu bestämt mig för att köpa mig en Hornet -07 uppåt. Jag har sneglat in på en demohojj (-12) jag även testade 2012 som gått c:a 280mil med Yoshimura slipon och öhlins dämpare bak. De har satt pris på 75k vilket jag ser som väldigt högt eller vad tycker ni? Tror jag har rätt bra Prutmån då detta blir 4e cykeln familjen köper hos firman, men det vet man aldrig :)

Jag är lite allergisk från att köpa av privatpersoner.

Den nya CB650FA är inte att tänka på.

Jadu, det var ett tag sedan men jag är rätt säker på att jag kört just den du pratar om vid ett tillfälle. Har svårt att säga något mer specifikt än att upplevelsen var mycket trevlig. Vad har du tänkt ha den till? Köra runt på gatorna kring täby eller banträffar?

Det är ju i princip samma hoj från '09 till '13 (lampan ändrades till det snyggare, men med sämre läsbarhet på mätare '10 dock). Och dom har ställbara dämpare osv. Men utan att ha kört bana känns det som att öhlinarna går att få till bra mycket bättre för hårt press på bana. Ska du köra gata dock kommer du gissningsvis känna väldigt liten skillnad dock.

Ja det är ett högt pris. Men om du vill ha tillbehören är det ganska mycket dyrare att skaffa ny hoj och tillbehören själv.
 

FLIFF

Ny medlem
Gick med
15 May 2014
Ort
Täby
Hoj
Honda CB600FA 2012
Jadu, det var ett tag sedan men jag är rätt säker på att jag kört just den du pratar om vid ett tillfälle. Har svårt att säga något mer specifikt än att upplevelsen var mycket trevlig. Vad har du tänkt ha den till? Köra runt på gatorna kring täby eller banträffar?

Det är ju i princip samma hoj från '09 till '13 (lampan ändrades till det snyggare, men med sämre läsbarhet på mätare '10 dock). Och dom har ställbara dämpare osv. Men utan att ha kört bana känns det som att öhlinarna går att få till bra mycket bättre för hårt press på bana. Ska du köra gata dock kommer du gissningsvis känna väldigt liten skillnad dock.

Ja det är ett högt pris. Men om du vill ha tillbehören är det ganska mycket dyrare att skaffa ny hoj och tillbehören själv.

Jag ska pendla till jobbet i city dagligen samt glida på helgerna är väl planen, bana kommer jag testa, visar det sig att jag tycker det är kul kommer jag spendera lite tid där med. Jag ska även ha den i flera år om den passar min körstil - vilket jag är rätt säker på att den gör, uppskattade den verkligen de gånger jag kört just hornet. Så på "ny nya" horneten kan man ställa in hårdheten i dämparen?

Nu har de sankt priset till 69.990, ska dit i morgon (lördag) och prata hur elastisk priset verkligen är :)
 

FLIFF

Ny medlem
Gick med
15 May 2014
Ort
Täby
Hoj
Honda CB600FA 2012
Jag vill nu meddela att jag kommer skriva i kväll och bli Honda Hornet ägare! Jag fick ned den till 66k vilket jag tycker är okej. Med Svedea märkesförsäkring blir det extra bra, första året 11.600:- nästa år: 8120:- :banana
 

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Solna
Hoj
'16 Tuono V4R Factory
Jag vill nu meddela att jag kommer skriva i kväll och bli Honda Hornet ägare! Jag fick ned den till 66k vilket jag tycker är okej. Med Svedea märkesförsäkring blir det extra bra, första året 11.600:- nästa år: 8120:- :banana

Grattis grattis, hur går den så här några dagar efter införskaffandet? :banana

Ja på alla går det att ställa förspänning (?) i bakfjädern beroende på vikt osv. Men från 09 och framåt går det även att ställa in dämpningen fram och bak.

Men nu har du ju en hoj med Öhlins bak, det är ju rätt mycket vassare.
 

FLIFF

Ny medlem
Gick med
15 May 2014
Ort
Täby
Hoj
Honda CB600FA 2012
Grattis grattis, hur går den så här några dagar efter införskaffandet? :banana

Ja på alla går det att ställa förspänning (?) i bakfjädern beroende på vikt osv. Men från 09 och framåt går det även att ställa in dämpningen fram och bak.

Men nu har du ju en hoj med Öhlins bak, det är ju rätt mycket vassare.

Efter några dagar går den fortfarande som tåget! Dock ligger vänsterok på lite, man hör när man stannar till utan att bromsa det typiska gnisslet - rätt högt och man känner det i styret. Det är mindre nu än när jag hämtade ut den, för att den har stått ett tag kanske? Ska svänga förbi HondaCity och notera detta.

När jag ställer in Öhlinaren till att vara styvare så känns det nästan som att hornen växer fram på cykeln och i min panna. Direkt känner man det - aggressiv och vill att man ska dra upp den högre varv. liksom, extremt sportig. Jag trodde verkligen inte att det skulle bli så stor skillnad! Men extremt glad att jag tog denna cykel :) Yoshimura dämparen låter härligt på låga varv men önskar att man kunde dra ut DB-killern men icke vad jag kan läsa mig till på denna modell. :(

Cykeln ligger kvar på blocket! trots att den står i mitt garage :p

http://www.blocket.se/stockholm/Honda_CB600FA_53488533.htm?ca=11&w=1
 

Gabriel K

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Hornet 07
Hallå alla glada,

Jag har en sevicemanual/verkstadshandbok till en Honda Cb600FA/F Hornet till salu om någon är intresserad.

Priset är 400 kr.

/Gabriel
 

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Äntligen har jag hittatt hit. Har bara vetat om den äldre hornet tråden.

Har inte haft min hornet så länge, men är ändå sugen på att modda lite så behöver tips var man kan hitta:

- Ett fatbar styre i samma guldnyans som gaffeln.
- Höjningssats för bakdelen
- Tail tidy, har bara hittat en på ebay med integrerade blinkers
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top