CB 600 Hornet 2007-

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
Välkommen, tror du kommer trivas toppen om du klarar att stå emot 1000-kubikskomlex :)
Själv har jag: en skinnpjamas med puckel, ett par vanliga skinnbrallor (mc), ett par city-cammo o snart ett par kevlarjeans. Skulle jag bara ha två sett skulle det vara pjamas + jeans
 
Last edited:

Sarrow

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Arvslindan
Hoj
Honda Hornet 600 FA -11
Välkommen, tror du kommer trivas toppen om du klarar att stå emot 1000-kubikskomlex :)
Själv har jag: en skinnpjamas med puckel, ett par vanliga skinnbrallor (mc), ett par city-cammo o snart ett par kevlarjeans. Skulle jag bara ha två sett skulle det vara pjamas + jeans

Vart ett alpinestar Monza tvådelat ställ :)
 

fotomangan

Geggamoja
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Eslöv
Hoj
KTM 690 ER -15
Ni som satt fälgtejp. Vilken valde ni? Våra fälgar är ju inte klarlackade så behöver ju någon som sitter riktigt bra.
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Jag kör med ett Rukka Gore-tex ställ som är gjort i Cordura (kevlarliknande material som tål att krascha med) men som jag inte skulle använda på bana. Där gäller nog skinnställ överlag. Jag ska inte ljuga utan saknar ett snyggt skinnställ min garderob. Har sneglat närmare på Alpinestars tvådelade ställ men är osäker på hur mkt man svettas i dem. Jag kör en del stadskörning och behöver ställ som kan ventilera. Ni som kör skinn, vad har ni för erfarenheter kring detta?

När det gäller slutdämpare så föll mitt val på Mivv Suono Carbon som är gjord i kolfiber/titan och väger 1200g. Den kommer låta fint med Arrow-rören fram som ligger i kartong hemma nu :rock
 

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
Last edited:

Sarrow

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Arvslindan
Hoj
Honda Hornet 600 FA -11
Jag kör med ett Rukka Gore-tex ställ som är gjort i Cordura (kevlarliknande material som tål att krascha med) men som jag inte skulle använda på bana. Där gäller nog skinnställ överlag. Jag ska inte ljuga utan saknar ett snyggt skinnställ min garderob. Har sneglat närmare på Alpinestars tvådelade ställ men är osäker på hur mkt man svettas i dem. Jag kör en del stadskörning och behöver ställ som kan ventilera. Ni som kör skinn, vad har ni för erfarenheter kring detta?

När det gäller slutdämpare så föll mitt val på Mivv Suono Carbon som är gjord i kolfiber/titan och väger 1200g. Den kommer låta fint med Arrow-rören fram som ligger i kartong hemma nu :rock

Vad fick du ge för den slipon dämparn ? Var köpte du den ?
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
http://shop.kjmotorcykler.dk/pi/Termignoni_slip_on_titan_600_Hornet_07_4638_620.aspx

Om man ska köpa den slipon måste man mappa om den då eller är det bara tuta och köra ?

Beror nog på hoj och setup. På Hornet från 07 så har ju slutdämparen inte så himla stor inverkan som i andra system. Man kan i princip ta av dämparen på originalsystemet och konstatera att rören och catten innan tar upp en väldigt stor del av ljudet varför slip-on gör rätt lite skillnad på brölet. Men å andra sidan verkar hornet behöva en mappning över huvud taget när man kollar vad den ger för effekt från fabrik. Osäker på vad man får ut om man bara byter dämparen och mappar. Kanske någon annan vet? Om du sätter på ett slip-on och bestämmer dig för mappning. Släng på ett K&N luftfilter också :tummenupp
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Någon som monterat Powercommander 5 själv på en hornet 07-12? Jag kollade instruktionsbladet i kartongen och det verkar ju simpelt. Tänkte mest om man måste demontera något mer än sidokåpor, sadel och höja tanken för att komma åt vid montering? Om det är något man behöver tänka på så tipsa gärna!

Fråga #2 gäller kraschpuckar från Rizoma dvs motorpuckarna. Är de krångliga att montera? Behöver man dels dra upp hojen på depåstöd och även hissa upp under motorn för att behålla läget på motorbultar el dyl? Även tips här tas tacksamt emot. Hojen måste ju preppas inför lite åkning på Gelleråsen :D.

Fråga #3 jag har en påse med rizoma-blinkers som ska ersätta originalblinkers. Tips på installationen av bakblinkers tas tacksamt emot. Vad behöver jag riva/demontera för att komma åt bakre blinkers samt kablar? Tusen tack på förhand för tips!
 
Last edited:

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
Lagt ut annons på ett par justerbara fotpinnar och en bellypan om någon känner för att pimpa sin Hornet lite:banana
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Alltid vemodigt att säga hejdå till en hoj antar jag. Ska den ersättas av en ny bekantskap är det, gud förbjude, sluthojat på ett tag?

Min kittade bålgeting får helsystem snart och mappning men nästa säsong ska min Hornet "R" få en ny ägare tror jag. Mestadels för att jag är nyfiken på andra hojar.:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top