PeterNorth
Bannad
Ta hjälp av någon som e lite händig så löser det sig nog. Det hade gått fortare för mig om jag hade gjort rätt från början, anledningen till att det tog tid var att jag fick göra om allr 4 gånger.
Du får 400!
Ta hjälp av någon som e lite händig så löser det sig nog. Det hade gått fortare för mig om jag hade gjort rätt från början, anledningen till att det tog tid var att jag fick göra om allr 4 gånger.
Va iväg å köpte mig en ny hoj förra helgen... Är grymt nöjd...
Laddar upp några bilder på den. Jag tar gärna emot tips på vad man kan göra för att få den lite mer aggressiv till en billig peng... Ska köpa nytt avgassystem när plånboken tillåter, tyckte den lät lite mesigt...
Du får 400!
Köp ett originalsystem från en hornet 600 -02 eller äldre, dom har ingen katalysator vilket du har (sitter framför bakstötdämparen) sedan köper du en slippon till en -02 eller äldre (dom har rörskarvarna olika). Den lilla opperationen borde ge dig en rejäl effektökning eftersom -03 och nyare har mera häst för att kompensera effekttappet i katalysatorn.
Min vart jäkligt mycket piggare av att göra så, men då tog jag även ett effektgrenrör från en -02:a
HA HA HA HA....känner inte direkt att jag är sugen på att göra om det. Vajrarna tycker jag inte att dom är ett problem nu...men att borra det där lilla f****nnade hålet var ett h******e.
Kan meddela att på -03 och nyare så är det inte jättekul att montera crosstyre. Man måste dra om alla vajrar på andra sätt än original (annars blir dom för korta).
Dessutom måste man borra ett litet hål i styret för en styrpigg som sitter vid gashandtaget för att det inte bara ska snurra runt när du vill gasa, det är inte helt lätt att få till det hålet bra och missar man lite så innebär det att reglagen inte hamnar som dom ska.
Mitt styre tog säkert allt som allt 4 timmar att montera.
Bara du inte tar efter blinkersarna... El Giganto Maximus
Lycka till
Fan vad ni tar tid på er att byta styre
Jag bytte mitt på strax över en timma...
Skruva bort orginal, borra hålen (jämnför mot orginal styret så blir det bra) och sen skruva på allt...
Jag monterade ett renthal styre, inga vajrar behövdes dra om... lite tight blir det men inte för tight...
vad skiljer ett renthal mot superbikestyren? PÅ mcvaruhuset behöver man endast borra hål och inte dra om vajrar. LIES?
Fan vad ni tar tid på er att byta styre
Jag bytte mitt på strax över en timma...
Skruva bort orginal, borra hålen (jämnför mot orginal styret så blir det bra) och sen skruva på allt...
Jag monterade ett renthal styre, inga vajrar behövdes dra om... lite tight blir det men inte för tight...
Beror på bredden på styret, jag behövde inte dra om mina vajrar. Flyttade dock en vajer så att den skulle skava mindre mot "lykthållaren", men behövde inte dra om den, lossade bara på lykthållaren.
Ja, behövs väl även ett hål för att fixera reglage för choke + blinkers.
Låter rimligt, 3 timmar för att få bort skiten och 1 timma för att sätta dit nytt styre + handtag
Själv har jag bytt styre 4ggr nu, har tyvätt lyckats bryta styrpiggen för chokereglaget som glider lite.
Fasen, var det hål för chokereglaget också... det missa jag när jag bytte till renthal-styre igår... nu lär jag ha mosat den där styrpinnen!!
Är det vid den svarta ringen som "TAILGUARD" monteras? Krävs det att man sågar sönder och har sig?
Grattis!
Skönt och höra att det finns fler... Har också bokat än, borde komma om ca en vecka... Men nej, jag har inte heller provkört. Vilken färg blev det? Köpte du "Ready to Go"-kitet? Tyckte det va så snyggt så jag kunde inte låta bli...
Nice, det blev en svart för mig. Inget kit för mig än dock. Ska noh hämta den till helgen
Va har du beställt för färg?
/knullf
Här kommer en bild på hur jag gjort med bakdelen... använde de 2 fästena som kom fram när man tog bort ankläppen och satte en plåt med 30 graders vinkel bara...
Hade varit kul med FÖRE-EFTER bild! Vad kostade nummerhållaren? Köper man tailguard måste man naturligtvis ha en ny separat hållare?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|