CB 600 Hornet

*Sliver*

Ride it like you stole it!!
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Bara Motocross numera!!
Precis vad jag misstänkte, tack :tummenupp

Hur är det med skyddsplåten på orginalavgas?

Fel av mig! Bolt on givetvis... visste inte vad du tänkt dig för ngt... Själv köpte jag mitt beg. av en polare, så jag fick mecka lite för att få ihop det.... Och Aragon förklarade ju allt så fint med bild å allt så....

Ang. skyddsplåten. Mitt blev också jävligt varmt, löste problemet genom att byta burk...:tummenupp

plastraket

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Tänkte ev skaffa en Hornet 600 då den verkar kul och har helt acceptabel försäkring :) Men efter ett stunds läsande här blev jag lite tveksam. Motorn verkar väldigt trött på låga varv och helst bör man ligga strax under rödmarkeringen om det ska hända något verkar de som?

Jag hade en Bandit 1200 för något år sedan... Tror ni att jag kommer kräkas över Hornets klena botten/mellanregister? Annars verkar det som en kul hoj tycker jag :)

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06

Ang. skyddsplåten. Mitt blev också jävligt varmt, löste problemet genom att byta burk...:tummenupp

Kan man köra utan eller måste plåten sitta på? Blir juh varmt som sagt

Tänkte ev skaffa en Hornet 600 då den verkar kul och har helt acceptabel försäkring :) Men efter ett stunds läsande här blev jag lite tveksam. Motorn verkar väldigt trött på låga varv och helst bör man ligga strax under rödmarkeringen om det ska hända något verkar de som?

Du får Hornet att låta som om det vore en moped. Har bara kört 31mil men måste ändå hålla i mig ordentligt när jag drar fullt på 1 eller 2an :arsele

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008

Jag hade en Bandit 1200 för något år sedan... Tror ni att jag kommer kräkas över Hornets klena botten/mellanregister? Annars verkar det som en kul hoj tycker jag :)

Jag har kört en cbr 929 innan och jag tyckte inte hornet 600'an var så slö som många får det att låta. Det beror ju på vad man vill ha.. Jag tyckte det var en skoj hoj att köra.. Sen är det ju klart att den inte är lika brutal som 180hk monsterna, men där märker man samtigt inte hastigheten..

Provkör!

plastraket

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Du får Hornet att låta som om det vore en moped. Har bara kört 31mil men måste ändå hålla i mig ordentligt när jag drar fullt på 1 eller 2an :arsele

Jag har kört en cbr 929 innan och jag tyckte inte hornet 600'an var så slö som många får det att låta. Det beror ju på vad man vill ha.. Jag tyckte det var en skoj hoj att köra.. Sen är det ju klart att den inte är lika brutal som 180hk monsterna, men där märker man samtigt inte hastigheten..

Provkör!

Jaja, får väl prova först då innan jag skriver något mer dumt :)

chaabo

www.motomont.se
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
KTM 990 SMT 2011
Jaja, får väl prova först då innan jag skriver något mer dumt :)

Själv åker jag Hornet 600 -07, och har visserligen inte åkt mer än 45 mil på den, men jag tycker det är lagom mos genom hela registret. Givetvis lite ketchup över det, men inte så det stör. Sen är det ju desto roligare att varva också:yoparty

Aggish

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Hornet 600
Är det någon som vet vart man kan köpa täckplattor och täcka för hålen om man tar bort passagerarhandtaget?

*Sliver*

Ride it like you stole it!!
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Bara Motocross numera!!

OK du menade med slip-on på också... Nej har inte märkt ngt... har ett slip on från "Micron" och kan fan ta på det nästan hela tiden.. vet inte hur det e med andra Slip/bolt -on men har 3 polare som kör hornet (både 600 o 900) med slip-on utan problem...
:yoparty

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06

OK du menade med slip-on på också... Nej har inte märkt ngt... har ett slip on från "Micron" och kan fan ta på det nästan hela tiden.. vet inte hur det e med andra Slip/bolt -on men har 3 polare som kör hornet (både 600 o 900) med slip-on utan problem...
:yoparty

Det jag egentligen vill veta är om orginal och slipon blir farligt VARMA utan den där fula aluplåten som gömmer hela avgassystemet. :va

Bifogat

• sarren.jpg
    sarren.jpg
    114.8 KB · Visningar: 95

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Tack för svaret.
Jag trodde i min enfald att det kanske bara var att ta väck kåpan och dra om lite kablar.
Det är förbannat synd att Honda förstörde en annars väldigt grym hoj på detta viset.

Min är en S omgjord till F utan att mätarna är bytta och så illa tycker jag inte att det blev. Inte jag som gjort det för övrigt.

Last edited:

Markus H

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
Fajerblejd-03
Min är en S omgjord till F utan att mätarna är bytta och så illa tycker jag inte att det blev. Inte jag som gjort det för övrigt.

Haha!!!

Den där hojen kollade jag på i höstas men det slutade med att jag köpte en annan svart hornet..Coolt! E du nöjd?

Go hard or go home!!!:yoparty

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Haha!!!

Den där hojen kollade jag på i höstas men det slutade med att jag köpte en annan svart hornet..Coolt! E du nöjd?

Go hard or go home!!!:yoparty

Hehe... tog bort smygreklamen =) Jao har ju bara kört ca 15 mil, nu i helgen, så jag vettefan. Hittills går den ju bra iaf. Första hojen så jag har inte så mycket att jämföra med heller =)

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
Kapade originalet med Dremel + mattkniv.

Jupp, borrade ett nytt hål. Låshuset sitter med en klämma på insidan, bara att borra nytt hål med ett litet jack för att fixera låshuset. Enklare än vad det låter.
Kan damma av kameran till helgen igen.

Vad hände med att damma av kameran?? :va

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Hallå! Någon som har hållare till sitt skivbromslås och kan ge mig en god idé på var jag kan sätta fast hållaren? Hornet 600-07..
Bifoga gärna bilder=)

chaabo

www.motomont.se
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
KTM 990 SMT 2011
Hallå! Någon som har hållare till sitt skivbromslås och kan ge mig en god idé på var jag kan sätta fast hållaren? Hornet 600-07..
Bifoga gärna bilder=)

Jag har hittat en i mitt tycke klockren placering för skivbromslåset. Kan fota lite på det i eftermiddag och se om fixar att lägga in några bilder här.

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
hittade en lösning jag tycker fungerar bra. Fäste abus orginal hållare precis bredvid kopplingen. taskig mobil bild kanske ger en lite uppfattning,

mvh / B

Bifogat

• 20070521(003).jpg
    20070521(003).jpg
    107.6 KB · Visningar: 112
  • 20070521(001).jpg
    20070521(001).jpg
    132.5 KB · Visningar: 119

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Hej...min 600a -01 låter "högt" på tomgång.... drar jag in kopplingen försvinner det men sen rasslar det när jag släpper ut kopplingen i N...

sen låter det som att bromsoken ligger emot när jag rullar cykeln, kan jag sjystera det eller är det bara att köra på som vanligt... det låter /tjuter lite från bromsen som en gammal volvo typ :) eller :( kanske jag borde göra...

e så j-a dålig på sånt här känner jag...

Mvh
J

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
hittade en lösning jag tycker fungerar bra. Fäste abus orginal hållare precis bredvid kopplingen. taskig mobil bild kanske ger en lite uppfattning,

mvh / B
Ser ut ungefär som jag har satt min. Fick med en massa skit till hållaren, men de slutade me att jag bara använde den del man behöver för att låsa låset igenom. mGärna fler bilder om ni har!

/knUllF

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...