PeterNorth
Bannad
Vad kostar det att strypa eländet?
Vad kostar det att strypa eländet?
ta riktigt a kort istället
för övrigt har jag ingen aning, men men... hade bara lust o bråka lite...
Paser:
Lust o köra en sväng i början på nästa vecka? vore kul o träffa lite folk me liknande cyklar.. har inte så mycke o hämta me sporthojskillarna...
sköt om er o ha en fin helg...
johan
Om jag hade haft råd eller en bra cykel att träna på så
Bättre att strypa så jag kan köra upp på den.
har lite funderingar !har bläddrat igenom tråden ett bra ta!men tar lång tid när sidan är seg på kvällarna!har köpt en hornet och min fråga är helt enkelt!
går det bra att koppla/gasa upp den me orginal drevning?(på 2:an)
prova lite i helgen men känndes svårt(är ingen mästare)men kul o veta från folk som har erfarenhet och kan (hornet 600 -02)
Är ingen mästare själv men.. har ett tips som funkar, kör i 1an o ligg på 6-7 000 varv släpp på gasen o ge sen full rulle så "vips" så reser den sig..
Lånar tråden trots att jag inte åker 600a
Verkar vara enhel del här inne som åker Hornet, och som kommer från Göteborg.
Är själv där nere lite då och då. Vore kul att träffa andra Hornet åkare. Så min undran nu är om det kanske finns några intresserade som kan visa lite sköna vägar runt Gbg. Då man är lite ny i dom trakterna.
Självklart är det kul med andra hojar oxå. Blir roligare ju fler man är antar jag
Tre Svar
Bytte hela drivpaketet när jag drevade om. Kan tänkas att du behöver en aningen längre kedja...
Kanske har tappat absolut max 10km/h i topp, ligger ändå aldrig och pressar toppfart med en hornet...
Påverkar inte varvtalet speciellt mycket, 100-200 rpm på varje växel kanske, inget man lägger direkt märke till iaf...
Köpt Leovince idag. Får inte hojen fören slutet på nästa vecka, långt till dess. Hörde att orginal piporna skulle vara lite svårt att montera av, stämmer det??
Jag har två frågor, den första relaterad till tråden och den andra kanske något mindre.
1.finns det slipons som passar under orginalvärmeskyddet på 600an? (-00a) (En av anledningarna till att jag tycker den är så snygg är ju just det rostfria värmeskyddet på dämparen.)
Alt. går det att öppna orginaldämparen och rensa den på nåt vettigt sätt?
2.upptäckte att jag slår knäna i trottelgivare resp kylkröken vid inbromsning hur mycket jag än kniper åt med bena, tanken är helt enkel för smal.
Nån mer som har det problemet?
Nån som har en smart lösning?
Paser:
Lust o köra en sväng i början på nästa vecka? vore kul o träffa lite folk me liknande cyklar.. har inte så mycke o hämta me sporthojskillarna...
sköt om er o ha en fin helg...
johan
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |