CB 600 Hornet

olabola

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Hoj lös numera...
Tjena!

Någon som investerat i slip-on/bolt-on till sin nya Hornet? Jag är lite småsugen, men det enda jag sett är LeoVince slip-on... Dock ej hört det.. Någon som har har tips? Låter bra? Priser?

/GuldGrabben

Provkörde nya horneten igår, riktigt härlig hoj! på den satt leo slipon, kan klart rekomendera detta! dock har jag ej hört hur hojen lät orginal, men ja tyckte dock den lät ritkigt skönt. Åk ut till hondacaity i upplandsväsby dom har en test hoj med leo slipon på. :)

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Provkörde nya horneten igår, riktigt härlig hoj! på den satt leo slipon, kan klart rekomendera detta! dock har jag ej hört hur hojen lät orginal, men ja tyckte dock den lät ritkigt skönt. Åk ut till hondacaity i upplandsväsby dom har en test hoj med leo slipon på. :)

jag slängde på ett par leo-vince på min förra veckan, dom låter ljuvligt. Dom låter iaf goare än micron, det ända jag kan jämföra med.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1

Fint! Tackar för svaret och tipset! Ska åka förbi där och lyssna om dom har den kvar... Verkar inte vara så ruskigt dyrt heller vilket får ses som en bonus. Tack som sagt!! :rock

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Har "hört" av en säljare att org dämparna fram och bak suger på hornet 98-06...att man borde kika på annan hoj just därför...vad tycker ni? eftersom vädret vägrar bättra sig får jag vänta med provkörnong...

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Ska köpa nytt drivpaket till min pärla men har några funderingar. Bara för jag är bekväm och ni säkert vet undrar jag hur många kugg den har fram/bak. Tips på billiga handlare (Tyskland?) där jag kan beställa ifrån?

Ni som drevat om er hornet, dela gärna med er av era erfarenheter!

Patrik....

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
R1
Ska köpa nytt drivpaket till min pärla men har några funderingar. Bara för jag är bekväm och ni säkert vet undrar jag hur många kugg den har fram/bak. Tips på billiga handlare (Tyskland?) där jag kan beställa ifrån?

Hej!

Har en -06:a som jag drevat ner 1 kugg fram, blev inte jätte stor skillnad måste hjälpa den i 2:an för att den skall gå upp, funderar på att dreva upp 2-3 kugg bak men är rädd för att den skall bli för hög varvig(ligger idag med en kugg ner fram på 5500 varv i 110 km/h).

P.s. Läste här i forumet att -98:an skall vara piggare..

Mvh

Patrik.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:felämne När man kommer hem i söndags efter ett xx antal mil i regn så får man se en mycket FIN hoj nämligen en gul Hornet 600 -07, nä då jag vart inte avis alls :tungan jag har ju min lilla skadade bapelsin jag :tuttar :rolleyes:

Snygg hoj som popa upp i garaget där jag har min då. Kul å se fler Hornet på gatan.

:backontop

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
:felämne När man kommer hem i söndags efter ett xx antal mil i regn så får man se en mycket FIN hoj nämligen en gul Hornet 600 -07, nä då jag vart inte avis alls :tungan jag har ju min lilla skadade bapelsin jag :tuttar :rolleyes:

Snygg hoj som popa upp i garaget där jag har min då. Kul å se fler Hornet på gatan.

:backontop

Mer O.T.... men det kan säkert vara min om du menar en gul/guld hoj nomalt parkad framför en grå toyota. Såg att det fanns en kompis i garaget...

JPG

Ny
Gick med
14 Jul 2007
Hoj
01, Honda CB 600F
Köpte en Hornet i veckan. Fick mitt kort i Tisdags och på Torsdagen blev det hoj. Jävligt nöjd än så länge. :)

Zabb

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
Honda cb600 Hornet -99
slängde på ett leo rör här i dagarna och vilken skillnad... dovt mullrande på låga varav och skrikande på höga...:yoparty förut lät hojen snäll tam och som en symaskin...nu låter den elak hysterisk och inbjudande :tummenupp ...kan rekomendera röret starkt.

MVH

HEj!

Jag är på jakt efter ett nytt slipon till min hornet -99 och vill ha ett leovince!!

Var hittar jag det billigt? har du koll på det?

måste jag köpa hela röret eller kan man kapa det o bara byta burken?

Tacksam för svar!

Mvh / S

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
HEj!

Jag är på jakt efter ett nytt slipon till min hornet -99 och vill ha ett leovince!!

Tacksam för svar!

Mvh / S

Tjena köpte mitt rör sprillans nytt på http://www.samsmotor.se/ de hade utförsäljning fick röret för 2300 :- ring och hör med dem annars har lelles leo rör om jag inte minns fel! Angående kapning av orgnialrör behövs det inte. du lossar bara avgasklämman nere vid svingen och en insex på dämparn sen drar man av halva avgassystemet. Mycket lätt, beskrivning följer med dämparn. Lycka till och det är ett riktigt bra system...du har ett helt annat vrid vid 4000 varv och uppåt.

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!

tja hornet 600 -02!
dreva upp den två kugg bak!vart nöjd med det!kopplar upp den på slangen på tvåan!ståendes me bara gas!kanske går att gasa upp den sittandes på tvåan me om man är duktigare än va ja e:)men detta funkar bra för mig och den varvar lagom!:tummenupp köpte mitt på honda i väsby 350 spänn tror ja drevet kostade!enkel och inte många pengar:tummenupp

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
HEj!

Tacksam för svar!

Mvh / S

Där e' en på blocket som säljer.. han importerar själv.. köpte mitt av honom.. han bor i eslöv å verkar bra...

Sök på leovince påå blocket så får du upp en annons om ett till yamaha.. sen där e' hans nummer.. du kan beställa va du vill tror ja.. Prova de.. rekomenderas då han e' billigare än affären... Arnold heter han..

3400 kosta de för mig, de va burken plus röret ner till skarven... Själv e' ja jäkligt nöjd me mitt blås.. härligt ljud :yoparty

Zabb

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
Honda cb600 Hornet -99
Hej!

Jag har kontaktat en kille som har en sida som heter locknersbilochmc.com han hade ett leovince system till min mc och det skulle jag dega 3065:- för ink frakt!

Så han är ett bra alternativ, kommer köpa därifrån! =)

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Jepp, undersidan av bromslapan är vit.

Ja måste fråga er som e' lite mer haj.. När man drar upp hojjen på bakhjulet.. tips å ideer.. ja kan få upp henne bra i 1an.. sen när varvstoppet går in ja då e' de ju slut kan ni lista ut.. har provat växla men ja lyckas inte för då går ja ner.. hur ska man gå tillväga eller e' de bara att ut å träna.. Blir knäckt.. vill kunna köra längre än 40 meter ju-.. Skriv å berätta massa....

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Ja måste fråga er som e' lite mer haj.. När man drar upp hojjen på bakhjulet.. tips å ideer.. ja kan få upp henne bra i 1an.. sen när varvstoppet går in ja då e' de ju slut kan ni lista ut.. har provat växla men ja lyckas inte för då går ja ner.. hur ska man gå tillväga eller e' de bara att ut å träna.. Blir knäckt.. vill kunna köra längre än 40 meter ju-.. Skriv å berätta massa....

Är absolut inte kung på slangen, men jag tycker det är lättare att koppla upp den i tvåan. Har bara ägt horneten i två veckor har inte hunnit testa på den, men på min gamla (fireblade 929) var det, det bästa sättet enligt min mening. Det blir lite mer kontrollerat i tvåan inte så ryckigt som i ettan. Men som sagt jag har inte kört längre än 100m på slangen.

mvh
rayback

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag