CB 600 Hornet

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Hoj lös
Blev det jätte stor skillnad med den drevningen? Funderar bara på att gå ner en fram.

TONY_30 Den blir starkare, så den blir lite lättare att slanga med bl.a
Ja,det blev klar skillnad.Mycket roligare hoj.:yoparty

Har yoshirör,Pc III, KN filter och drevat.
Bänkad till 115 hk på bahjulet:tummenupp

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900
Rensa bakdel

Ja,det blev klar skillnad.Mycket roligare hoj.:yoparty

Har yoshirör,Pc III, KN filter och drevat.
Bänkad till 115 hk på bahjulet:tummenupp

Har du tagit bort den stora häng läppen bak, blinkers och regskylt hållaren??
Jag har försökt ta bort den men inte lyckats.....vet inte hur mycket jag ska våga dra.....:confused:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
:) Du kan ju vara i garaget nån dag så får du lyssna på mitt.
Jag fick höra att den låter som en stor hoj i alla fall ;)

Tackar... Nu har jag fått höra leovince som låter riktigt fint. Givetvis lyssnar jag gärna på din, men tror dock det blir svårt att få samma ljud då dämpen sannolikt är annorlunda på 07:an. Sannolikt blir det en leo till nästa vår...

olabola

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Hoj lös numera...
Tackar... Nu har jag fått höra leovince som låter riktigt fint. Givetvis lyssnar jag gärna på din, men tror dock det blir svårt att få samma ljud då dämpen sannolikt är annorlunda på 07:an. Sannolikt blir det en leo till nästa vår...

Har leo slipon på min och kan som sagt rekomendera detta. dock har ja aldrig hört hur det låter orginal.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.

Inte nå fel på Leovince. Men de är bara å se till å vara i garaget när jag är så får du höra mitt ;)

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Någon som bytt till hårdare kopplingsfjädrar?

Funderar på att göra det själv, vart handlar man detta? Något spec märke att föredra?

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Grattis Ola bola bananmannen!!!

Här kommer några bilder från igår när ja precis hämtade nya hojen :)

ser riktigt snygg ut.. va min känns pass´e.. iofs kanske killarna på verkstan hottar till den efter klotningen... eller inte :rolleyes:

ni är varmt välkommna söderöver iaf....

Peace!!! :yoparty

Tony_30

Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900
Snälla snälla hjälp mig...jag försöker få bort regskylts hållaren och blinkers på min hornet 900, jag har släppt på alla synliga skruvar men jag får fan inte loss skiten. Måste man ta bort hela j---la bakdelen, avgassystem eller?????

EL_Kurdo

El_Kurdo
Gick med
6 May 2004
Hoj
Bmw F650 Gs Dakar -05
Hej alla horny ägare ;)

Vill bla köpa slipon/system till min 600 S -01, ngn som har eller känner ngn som villja sälja ngt sånt?
Vill även byta till fetare styre men vet ej vad som passar? är rätt färsk när det kommer till "styla" hojar el ändra på styre etc... är mer en sån som kör många många många mil utan att tvätta o putsa.. köra är ju mkt roligare ;)

Är tacksam för alla förslag o tips!
Må väl
Kurdo

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Snälla snälla hjälp mig...jag försöker få bort regskylts hållaren och blinkers på min hornet 900, jag har släppt på alla synliga skruvar men jag får fan inte loss skiten. Måste man ta bort hela j---la bakdelen, avgassystem eller?????

Vet inte hur det är på 900:an, men på min 600 sågade jag av hela skiten.

Hej alla horny ägare ;)

Vill bla köpa slipon/system till min 600 S -01, ngn som har eller känner ngn som villja sälja ngt sånt?
Vill även byta till fetare styre men vet ej vad som passar? är rätt färsk när det kommer till "styla" hojar el ändra på styre etc... är mer en sån som kör många många många mil utan att tvätta o putsa.. köra är ju mkt roligare ;)

Må väl
Kurdo

Renthal styren 22mm passar perfekt, har det på min hoj. Om du vill ha Fatbar måste du byta styrkrona.

Last edited:

Tony_30

Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900
Vet inte hur det är på 900:an, men på min 600 sågade jag av hela skiten.

Renthal styren 22mm passar perfekt, har det på min hoj. Om du vill ha Fatbar måste du byta styrkrona.

Såga av den??? det låter lite väl drastiskt, jag lyckades efter mycket om och men. Nu funderar jag bara på hur jag ska få dit nummer plåten på bästa sätt.:yoparty

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Såga av den??? det låter lite väl drastiskt, jag lyckades efter mycket om och men. Nu funderar jag bara på hur jag ska få dit nummer plåten på bästa sätt.:yoparty

Jag tänkte göra samma sak som du, jag tänkte bara bocka en plåtbit att fästa regskylten i + blinkers.

Tony_30

Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900
Jag tänkte göra samma sak som du, jag tänkte bara bocka en plåtbit att fästa regskylten i + blinkers.

Jag fick till det riktigt bra efter några timmars arbete. Nu måste jag fixa en mini plåt, men det va riktigt snyggt med den vanliga oxo. Mycket vill ha mer :)

Magnusp

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
Hornet 600 - 99
Hur får man bort gashantaget? Måste man släppa på gasvajrarna nere vid förgasarna eller finns det något smidigare sätt?

Gamla ägaren har inte borrat hål för handtagen så allt sitter helt löst.

Tony_30

Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900
Hej alla horny ägare ;)

Må väl
Kurdo
kolla på bikeshop.se under veckans fynd där har dom ett streetfighter kit för 1395. Det ska nog vara grymt :tungan

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha