CB 600 Hornet

Buullen

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
På gång
Tjenare.. jag är mycket sugen på en sån här hoj.. har kollat på en 07a med abs annat avgassystem mm..

En sak jag undrar över.. vad betalar ni i försäkring?

Jag kollade runt lite och fick ett förslag på 45 000 om året???!! av länsförsäkringar. Det låter väldigt skumt.. trygghansa 33 0000... Billigast var på bilsport och mc 16 000.. låter inte klokt i mina öron..

Jo, en till sak hojen var en honda cb600 F A. Med risk att bli dumförklarad så undrar jag ändå vad det är för skillnad på en sådan och en cb600 F?
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Jag kollade runt lite och fick ett förslag på 45 000 om året???!! av länsförsäkringar. Det låter väldigt skumt.. trygghansa 33 0000... Billigast var på bilsport och mc 16 000.. låter inte klokt i mina öron..

Kolla in Hondas märkesförsäkring i samarbete med IF. Bör bli billigt för dig i mindre ort. :tummenupp
 

Buullen

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
På gång
Tjenare igen!

De enda jag inte kollat med är IF.. Men går det att ha Honda märkesförsäkring även om man är under 25? Konstigt, det står ju att fr 25 är lägsta.. iaf det jag hitta. men jag ska nog ringa till dem imorgon. Föresten, går det att ställa av den då också med den försäkringen?
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Tjenare.. jag är mycket sugen på en sån här hoj.. har kollat på en 07a med abs annat avgassystem mm..

En sak jag undrar över.. vad betalar ni i försäkring?

Jag kollade runt lite och fick ett förslag på 45 000 om året???!! av länsförsäkringar. Det låter väldigt skumt.. trygghansa 33 0000... Billigast var på bilsport och mc 16 000.. låter inte klokt i mina öron..

Jo, en till sak hojen var en honda cb600 F A. Med risk att bli dumförklarad så undrar jag ändå vad det är för skillnad på en sådan och en cb600 F?

Skillnaden är att cb600 F A har abs.
Jag betalar ca 6000:- helförsäkring/år hos bilsport och mc.

Tjenare igen!

De enda jag inte kollat med är IF.. Men går det att ha Honda märkesförsäkring även om man är under 25? Konstigt, det står ju att fr 25 är lägsta.. iaf det jag hitta. men jag ska nog ringa till dem imorgon. Föresten, går det att ställa av den då också med den försäkringen?

hos if gäller. För undom t.o.m 24 år gäller dubbel premie jämfört med ägarålder 35-49 år.
 
Last edited:

Buullen

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
På gång
Skillnaden är att cb600 F A har abs.
Jag betalar ca 6000:- helförsäkring/år hos bilsport och mc.



hos if gäller. För undom t.o.m 24 år gäller dubbel premie jämfört med ägarålder 35-49 år.

Jaha, just ja det nämnde ju säljaren något om ja..

Nackdelden är att man inte kan ställ av hojen på vintern :(.


Jo, jag såg det nu jag med. Ska ringa och höra imorgon vilken zon jag bor i.
 

Zabb

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda cb600 Hornet -99
Har en Hornet 600 -06-

Tänkte köpa ett Slipon för 3000-4000 Sek.
Någon som kan rekomedera nåt som låter riktigt bra :yoparty

Kollade på GPR Carbone, e det nåt att ha?
Om inte vad ska jag köpa??

Tacksam för alla svar samt tips!!!

Hej!

Jag letade och ringde rundor hur länge som helst för att hitta ett både snyggt och prisvärt slipon till min hoj, och efter många telefonsamtal och internet läsningar hittade jag hemsidan, www.speedtech.nu som tillverkar slipon först och främst till dragracing och snöscootrar, där beställde jag mig, tog ett 35cm långt, (du får välja längd själv) lite ovalt, kolfiber slipon. Enda nackdelen är väl att du får bygga mellanrör själv, men det gick på 3000:- och ca 7h montering om du har tillgång till verkstad fullt utrustad, får bygga eget fäste samt svetsa ihop röret. 1v lev tid. Jag rekommenderar detta starkt då du får ett väldigt bullrigt ljud, låter mer som en harley än en formel 1 om man säger så :) precis som ja ville ha det! SE BILDER I MITT GARAGE
 
Last edited:

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Hej!

Jag letade och ringde rundor hur länge som helst för att hitta ett både snyggt och prisvärt slipon till min hoj, och efter många telefonsamtal och internet läsningar hittade jag hemsidan, www.speedtech.nu som tillverkar slipon först och främst till dragracing och snöscootrar, där beställde jag mig, tog ett 35cm långt, (du får välja längd själv) lite ovalt, kolfiber slipon. Enda nackdelen är väl att du får bygga mellanrör själv, men det gick på 3000:- och ca 7h montering om du har tillgång till verkstad fullt utrustad, får bygga eget fäste samt svetsa ihop röret. 1v lev tid. Jag rekommenderar detta starkt då du får ett väldigt bullrigt ljud, låter mer som en harley än en formel 1 om man säger så :) precis som ja ville ha det! SE BILDER I MITT GARAGE

vilka bilder?:va
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Om det är någon som är sugen på att byta upp sig till en 900:a och vill göra
en bra affär innan fredag.Jag har sänkt priset ytterligare,så nu kan någon få köpa den för 44000:-.0705-520161 Michael
 

stingray350

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Ort
Karlstad
Hoj
honda 600 Hornet..
Nån som har underliggande avgassystem till gamla 600-modellen? Har aldrig sett tror jag... skulle vilja ha det.
 

Ant3

Fjärt
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Karlshamn (Blekinge)
Hoj
Honda hornet -98
tjo.. någon som vet var man kan köpa lyktkåpan till dom ny hornet ?..
undrar om den passar till den gamla modellen med :) ??

ha det alla
 

Macckan

Övar på att köra effektivt
Gick med
22 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Så då har man skaffat sig en termostatkåpa i kolfiber :)
 

Bifogat

  • kolfiber.jpg
    kolfiber.jpg
    84.3 KB · Visningar: 89

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Någon som har koll på vad för strypning det är på en 25 kilowattad Hornet 2007-2008, insprut dvs? Jag vet att det är throttelstryp men hur kommer man åt den och tar bort den.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top