CB 600 Hornet

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Det skulle jag också vilja få ett utlåtande om... Med tanke på hur "bra" reklam biltemas takbox de senaste dagarna så vill man ju vara på säkra sidan :confused:

Någon som vet vart på nätet som det går att köpa fatbar styren till ett mer överkomligt pris jämfört med här hemma?

Biltemas fatbar är kanon:tummenupp jag har "high sideat" många gånger och det har inte krökt sig än, styrhållarna är lika fina dom:)
 

rikard.ohlson

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CB 600 Hornet -02
ser faktiskt riktigt trevligt ut me vitt och röd fälgkant!
ska åka till jobbet idag och skruva ner hojen så ja får de lackat på måndag, skruva tillbax på onsdag:D

De svarta Hornet dekalen e de något som går att köpa?

Låter gött, jag blir grymt sugen på att lacka om själv! Nån koll på vad det kan kosta?

Kolla här ang. Hornet-dekal!
www.dekaltrim.nu
Klicka MC_Cross och sen Honda. Där finns!

Biltemas fatbar är kanon:tummenupp jag har "high sideat" många gånger och det har inte krökt sig än, styrhållarna är lika fina dom:)

Det låter ju skitbra, det ser ju ändå riktigt bra ut!
 
Last edited:

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Ort
Vällingby
Hoj
CB 600 White`n Red edition
Ja lämnade in mina grejer nu på morgonen hos en bekant på mitt gamla jobb och de kostar 0:- i gengäld att ja ger en riktigt go rabatt på nya däck till hans bil, en annan bekant som e lackerare tog 3000:- kompis pris då han inte behövde nya däck:D

Kom på mig skälv att de tar nog ett tag innan ja fått ihop grejerna så ja kan inte skicka bild på hur de vart, uppdateringarna kostar pengar som inte finns jst nu pga av hojköpet men blir väll blinkers, backspeglar och såna grejer nästa månad nångång!
Tack för tipset, dekaler beställt:D
 

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Det skulle jag också vilja få ett utlåtande om... Med tanke på hur "bra" reklam biltemas takbox de senaste dagarna så vill man ju vara på säkra sidan :confused:

Någon som vet vart på nätet som det går att köpa fatbar styren till ett mer överkomligt pris jämfört med här hemma?


Måste erkänna att jag är lite skeptisk till mycket som bilteama säljer överlag, men å andra sidan vad är det värsta som kan hända om nu inte kvalitén är 100?
Det lär ju inte gå av för att man gasar för mycket liksom:tungan

Frågan är kanske mer vad man riskerar om man chansar? att det viker sig om man lägger den? rostar? tappar färg?

/Marcus
 

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Ort
Vällingby
Hoj
CB 600 White`n Red edition
ja märkte en sak igår som ja tyckte verkade konstigt, Axeln lr vad man nu ska säga till framhjulet verkar sakna någon del.
en sidan så har den ju som vilken bult som helst en skalle för att kunna skruva men på andra sidan är det bara ett hål, ska de inte vara nån slags sprint där lr nåt i säkerhets synpunkt?? första hojen och har ingen annan att jämnföra med...
Hur e de tänkt att man ska demontare framhjulet egentligen, lossa på dom små 10bultarna och slå ut axeln? värför finns de då en skalle för att kunna skruva på den isf?? fattar nada
 

merciless

Mr. Slow
Gick med
16 Sep 2004
Ort
I Upplands urskog vid en sjö
Hoj
CBR 900 RR "projekt", XT 660R, RM 250
ja märkte en sak igår som ja tyckte verkade konstigt, Axeln lr vad man nu ska säga till framhjulet verkar sakna någon del.
en sidan så har den ju som vilken bult som helst en skalle för att kunna skruva men på andra sidan är det bara ett hål, ska de inte vara nån slags sprint där lr nåt i säkerhets synpunkt?? första hojen och har ingen annan att jämnföra med...
Hur e de tänkt att man ska demontare framhjulet egentligen, lossa på dom små 10bultarna och slå ut axeln? värför finns de då en skalle för att kunna skruva på den isf?? fattar nada

Nu vet jag inte exakt hur hornet ser ut men... Förmodligen lossar du bultarna med 10 mm skalle (antar att det är det du menar) först. Det är dessa små bultar som låser fast axeln. Sen kan du ta en passande nyckel och skruva ur axeln som alltså är gängad på motsatt sida. Jag är kass på att förklara, men hoppas att du förstår :)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
framaxeln är bara fastskruvad i ena gaffelbenet (muttersidan), på andra sidan löper gaffelbenet fritt så länge inte låsbulten är dragen. (just därför ska man vid återmontage dra åt axelmuttern, klämma åt bromsarna och puma med framdämparna några gånger innan man drar åt låsbultarna så att allt sätter sig rätt)

för att demontera framhjulet så lossar du låsbultarna, lossar axelmuttern (hålet där du tror det ska sitta en sprint är till för mothåll mot axelmuttern) och knackar ur axeln. (på vissa hojar kan man behöva demontera bromsok för fälgen inte kommer mellan dom.)
 

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Ort
Vällingby
Hoj
CB 600 White`n Red edition
Nu börjar de lilla projektet bli klart, de som är kvar är styre,backspeglar,dekal och tankpad!
Vart nöjd måste ja säga

DSC00086
DSC00081
DSC00087
DSC00090

Nehe de där vart ju inte så lyckat!!
Hur lägger man in bilder någon?
 
Last edited:

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Bromölla
Hoj
DRZ 400 sm -07
Nu börjar de lilla projektet bli klart, de som är kvar är styre,backspeglar,dekal och tankpad!
Vart nöjd måste ja säga

DSC00086
DSC00081
DSC00087
DSC00090

Nehe de där vart ju inte så lyckat!!
Hur lägger man in bilder någon?

Får du rätt på det lr? vill gärna se :)
 

rpr

....
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda CB600FA-Hornet -09
Funderar på att köpa Hornet, men har några frågor. Vad är det egentligen för skillnad på S och F modellerna? Har märkt på många bilder här i tråden och på andra ställen att instrumentet ser olika ut, svingen ser ju olika ut oxå. Olika på olika årsmodeller?
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Funderar på att köpa Hornet, men har några frågor. Vad är det egentligen för skillnad på S och F modellerna? Har märkt på många bilder här i tråden och på andra ställen att instrumentet ser olika ut, svingen ser ju olika ut oxå. Olika på olika årsmodeller?

Om de är de gamla Hornetarna du menar så är CB:F den med 97 hästar och ett "handtag" bak medan S är den med typ 70 häst och två rör bak... frågar du mig så finns det förstås bara ett alternativ.. :tummenupp
 

Steep

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple R -10 Vespa 125 Primavera -83
Risers

Är det någon som monterat ett fatbar styre eller liknande på 28mm och monterat schysta risers?Biltemas var ju inte det minsta snygga...
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ducce 748: cb600s betyder att den har halvkåpa, den har fortfarande 95hk. *äger en*
 

jetson

Guest
Hur bra håller cb600 hornet? Funderar på att skaffa en (om jag fixar kortet nu), nåt som går sönder ofta?

Är en -00 som gått 1600 mil nåt att ha? Skiljer iofs inte mycket i pris till en -07, men då blir försäkringen 4-5000 dyrare per år också..
Vad skulle ni välja (total nybörjare)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top