CB 600 Hornet

Hei Reidar

The Black Pearl
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Skara
Hoj
Hornet 600 -03
Hej. har en liten fråga angående MC-lyft. Funkar det på en Hornet 600 med tanke på avgassystemet eller måste man plocka bort det?
 

Adeon

And, Weeeeee!!!
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Ute på vischan
Hoj
600 Hornet 03
Hej. har en liten fråga angående MC-lyft. Funkar det på en Hornet 600 med tanke på avgassystemet eller måste man plocka bort det?

Jag grejade med min hoj förra vintern, och tänkte använda en lyft men det tog inte många sekunder innan man insåg att "dä går aldrii" :p (utan att plocka bort hela avgasystemet) så jag använde ett depåstöd bak och hissa up skiten i taket :)
 

Bifogat

  • P3150036.jpg
    P3150036.jpg
    233.4 KB · Visningar: 207

onelegidiot

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmoe
Hoj
2002 honda cb600f hornet
Tänkte kolla om nån vet vart man kan köpa en tail riser till en Honda Hornet cb600-02.Ny eller Begagnad! Alla svar uppskattas
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tänkte kolla om nån vet vart man kan köpa en tail riser till en Honda Hornet cb600-02.Ny eller Begagnad! Alla svar uppskattas

Om du menar ett "Jack up kit" (hundben som höjer bakdelen) så finns det att köpa på S-racing eller Ebay? Kostar liksom 200-250:- så det är inte lönt med begagnat.
 

onelegidiot

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Malmoe
Hoj
2002 honda cb600f hornet
jag hittar inte till cb hornet utan bara till cbr 600! om ni vet nånstans får ni gärna länka dit!
Mvh
 

Ingoo

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Ort
Karlshamn
Hoj
Honda Hornet 900
Hej!

Är ny ägare till en 900 hornet:) :tummenupp

Tänkte höra om det är nån här som vet vad man kan få ta i slipon till hojen? Verkar vara svårt att få tag i delar till just 900... håller på o pillar me den i vinter och tänkte byta ut endel saker...

Tacksam för hjälp!:banana
 

Zlange

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2009
Ort
Lund
Hoj
xs400 Cafe
Tog MC-kortet i juni, Köpte första hojen för en vecka sen (kört på brorsans innan) och helt ny på sporthoj ;P

Köpte en Hornet såklart och tänkt kolla hur det är med packväskor/toppbox till hojen?
Blir väl ingen Europaresa direkt men mest till badbyxor och annat när man drar till stranden ;P
 

Christian1

Köra kan jag och fort går det
Gick med
6 Dec 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Honda 600 hornet
Tjena
någon som kan rekomendera ett 22mm (cross..,,mmm)styre som e gött, hur brett kan man ha utan att vajrar och skit blir för korta
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Vilka mått ska man ha för att det ska passa felfritt.

Jag bultade bara dit ett par risers o sen ett standard fatbar(ingen aning om hur brett,ca 800mm kanske?) o det enda jag gjorde var att jag ändrade kabeldragningen till nått av reglagen(blinkersreg på vänster sida)Alltså drog det framför gaffelbenet ist bakom....
Slänger upp några bilder för att visa.
 

Bifogat

  • DSC00297.jpg
    DSC00297.jpg
    233.6 KB · Visningar: 139
  • kamera 055.jpg
    kamera 055.jpg
    43 KB · Visningar: 144
  • kamera 059.jpg
    kamera 059.jpg
    43.9 KB · Visningar: 136
Last edited:

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09

Christian1

Köra kan jag och fort går det
Gick med
6 Dec 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Honda 600 hornet
Effekt

Säkert en fråga som vart ställd förut, När man byter till slip-on på en 600 hornet 2006a hur mycket mer hk får man. Katen rycker väl i bytet.
Om man i samband med detta byter luftfilter till ett roligare måste man pillra med förgasarna då och om så vad kostar det att lämna in för det.

Mvh Christian :tummenupp
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Har precis köpt mig en hornet 600 och är ute efter ett slip-on, någon som har ett till försäljning?

Angående byte av styre, tappar man inte en del på bana när man byte styre? Menar då att det skulle bli fel när man burkar med ett för brett strye? Erfarenhet av detta? Varför har så många annars bytt, vilka är skillnaderna?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top