rocketqueen3
Ny medlem
Hej,
Jag har en CB500 -73 med motor från CB550 -76 jag nyligen kommit över.
Killen som hade den innan har även tagit bort luftburken och har gjort egna filter som jag misstänker gör mest nytta kosmetiskt. Jag har beställt K/N Pod filter som jag väntar på.
Dessutom har han flyttat all el under sadeln, och kör därmed ett litet 12V batteri på 2,7Ah vilket inte underlättar för mig vid felsökning. Men det ser bra ut iaf.
Då soppakranen läckte lite köpte jag även en helt ny i förpackning som nu sitter på.
Jag har även bytt main och pilot jet till 115 och 48 för att kompensera för borttagen luftburk och fyra raka, korta rör. I övrigt har jag beställt nya original tändstift som jag inte fått än.
Mitt problem är följande; Den startat hyffsat lätt, men blir mer och mer svårstartad. På tomgång verkar den gå hyfsat men när jag gasar på så börjar den bluddra, nu även om jag inte sitter på hojen. Det gjorde den inte när jag köpte den. Jag kan köra med vissa svårigheter i ca 5-10 min innan den dör. Om jag vrider på så bluddrar den ihop och släpper jag gasen så dör den på en gång, och startar sedan inte. En annan sak jag lagt märke till är att trycket från de två högra avgasrören (höger om jag sitter på hojen) har ett mycket högre tryck som kommer ut än de två på vänstra sidan. Jag märker när jag kör att den inte går på alla cylindrar och ändrar karaktär ibland (låter nästan som tvåtaktare vissa stunder). Som sagt, den verkar gå sämre och sämre.
Just innan den dog senaste svängen så hörde jag liksom hur alla cylindrar åkte runt när jag gasade, men den tände liksom inte utan dog bara.
Skulle de kunna vara tändspolarna? Kan det förklara att det högra paret har ett högre tryck än det vänstra paret?
Jag tog hojkortet igår så jag är rätt sugen på att få komma ut och hinna åka lite innan säsongen är slut. Supertacksam för all hjälp jag kan få!
Vänligen,
Oscar
Jag har en CB500 -73 med motor från CB550 -76 jag nyligen kommit över.
Killen som hade den innan har även tagit bort luftburken och har gjort egna filter som jag misstänker gör mest nytta kosmetiskt. Jag har beställt K/N Pod filter som jag väntar på.
Dessutom har han flyttat all el under sadeln, och kör därmed ett litet 12V batteri på 2,7Ah vilket inte underlättar för mig vid felsökning. Men det ser bra ut iaf.
Då soppakranen läckte lite köpte jag även en helt ny i förpackning som nu sitter på.
Jag har även bytt main och pilot jet till 115 och 48 för att kompensera för borttagen luftburk och fyra raka, korta rör. I övrigt har jag beställt nya original tändstift som jag inte fått än.
Mitt problem är följande; Den startat hyffsat lätt, men blir mer och mer svårstartad. På tomgång verkar den gå hyfsat men när jag gasar på så börjar den bluddra, nu även om jag inte sitter på hojen. Det gjorde den inte när jag köpte den. Jag kan köra med vissa svårigheter i ca 5-10 min innan den dör. Om jag vrider på så bluddrar den ihop och släpper jag gasen så dör den på en gång, och startar sedan inte. En annan sak jag lagt märke till är att trycket från de två högra avgasrören (höger om jag sitter på hojen) har ett mycket högre tryck som kommer ut än de två på vänstra sidan. Jag märker när jag kör att den inte går på alla cylindrar och ändrar karaktär ibland (låter nästan som tvåtaktare vissa stunder). Som sagt, den verkar gå sämre och sämre.
Just innan den dog senaste svängen så hörde jag liksom hur alla cylindrar åkte runt när jag gasade, men den tände liksom inte utan dog bara.
Skulle de kunna vara tändspolarna? Kan det förklara att det högra paret har ett högre tryck än det vänstra paret?
Jag tog hojkortet igår så jag är rätt sugen på att få komma ut och hinna åka lite innan säsongen är slut. Supertacksam för all hjälp jag kan få!
Vänligen,
Oscar