CBR 1000 RR Kass?

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Vad är det för tjaffs om att det inte fins "nått" bottendrag i nya literhojjarna? :va Klart det gör, faan jag kör 600 och tycker att det rör sig riktigt hyffsat upp till fyrans växel i stort sätt oberoende av vilket varv (4-5K och uppåt). Att det sedan blir riktigt skoj över 10k är en annan sak. Har aldrig kört större än 750 radfyra, så jag kan inte uttala mig om R1 eller nåt, men har svårt att tänka mig att det är tamt någonstans.

Med tanke på slutsatsen i denna tråden har jag bara haft skithojjar... :hihi

// Wip
 

sandstream

Guest
De nya 1K maskinerna byggs väl i första hand för MotoGP och SBK och inte för oss vanliga dödliga. Vi ska vara glad att vi får köpa nästan likadana hojar som de stora pojkarna tävlar på och att de sedan saknar bottendrag har ju ingen betydelse för de som ligger och smiskar bana med nålen en bra bit över 10K hela tiden :död

Som nån skrev innan måste en 1K twin vara det bästa för den som vill ha bottendrag.
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Kanske det är för mycket hoj i de nya maskinerna alla är inte Rossi, jag skulle nog få svårt att köra dessa med någorlunda rytm både på landsväg och bana.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Wip skrev:
Vad är det för tjaffs om att det inte fins "nått" bottendrag i nya literhojjarna? :va Klart det gör, faan jag kör 600 och tycker att det rör sig riktigt hyffsat upp till fyrans växel i stort sätt oberoende av vilket varv (4-5K och uppåt). Att det sedan blir riktigt skoj över 10k är en annan sak. Har aldrig kört större än 750 radfyra, så jag kan inte uttala mig om R1 eller nåt, men har svårt att tänka mig att det är tamt någonstans.

Med tanke på slutsatsen i denna tråden har jag bara haft skithojjar... :hihi

// Wip


Prova en R1 eller vilken liters twin som helst så kommer du förstå hur otroligt dumt det du sa låter... :lol

Allt är relativt, och relativt den gamla R1an eller en Twin så har de nya klent botten tryck.


:hej
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
PutteLiten skrev:
Prova en R1 eller vilken liters twin som helst så kommer du förstå hur otroligt dumt det du sa låter... :lol

:hej

Har haft en egen Mille, och provkört polares TLR, :7peta (vilken jag tyckte hade sämre drag :gnissla ) med andra ord förstår jag inte resonemanget. Visst, skillnad, men jag skulle inte använda ordet "klent" i någon av dessa lägena. Inte ens i förhållandet subjektiv bedömning. :va Att sedan R1 (åtminstonde förut då) är sjuk överallt vad gäller motorkaraktär är en annan sak, men det kan jag som sagt var inte uttala mig om.

// Wip
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
PutteLiten skrev:
Prova en R1 eller vilken liters twin som helst så kommer du förstå hur otroligt dumt det du sa låter... :lol

Allt är relativt, och relativt den gamla R1an eller en Twin så har de nya klent botten tryck.


:hej

Nu är du sådär full igen... inte kröka på fredagar :rolleyes:
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Wip skrev:
Har haft en egen Mille, och provkört polares TLR, :7peta (vilken jag tyckte hade sämre drag :gnissla ) med andra ord förstår jag inte resonemanget. Visst, skillnad, men jag skulle inte använda ordet "klent" i någon av dessa lägena. Inte ens i förhållandet subjektiv bedömning. :va Att sedan R1 (åtminstonde förut då) är sjuk överallt vad gäller motorkaraktär är en annan sak, men det kan jag som sagt var inte uttala mig om.

// Wip


OK, kan hålla med om att "klent" inte passar på någon av de nyare 1L hojarna.
Har aldrig kört vare sig en orginal TLR (finns det sådana?? ) eller en Orginal Mille.
TLR en har faktiskt klent botten drag för att vara en Twin, personligen tycker jag allt under 6-7000 rpm på den bara suger.
Men, jämför man med en 600, så har den ju en ocean mer med vrid... :hihi
På 7000rpm går TLRen upp på slangen i tvåan på ren kraft, inget kopplande eller ryckandes skit. up up up i det blå... :p
(Möjligen så fick man göra ett litet av/på - jag kommer inte ihåg exact, ver ett tag sedan min TL fungerade helt och hållet :( )

:hej

R1an är säkert fin, men jag skulle heldre köpt en Gixxer 1000 om jag nu skulle haft en 1L Rad4a. Gillar designen bättre... :p
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
sandstream71 skrev:
De nya 1K maskinerna byggs väl i första hand för MotoGP och SBK och inte för oss vanliga dödliga.

Nej! I MotoGP använder du prototyper. Produktionshojar äro ikke välkomna. Inte ens en del därifrån vilket vissa team fått erfara.
Klart dom är byggda för gata, men med hyggligt hög racefaktor.

Vill man ha brutalt bottendrag o slippa växla, skaffa glidare o sluta kör ...... sporthoj.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ska jag upprepa mig igen?:lol

De nya motorerna är kortslagiga jämfört de äldre modellernas motorer, för att få högt varv där högtvridmoment ligger och därmed högt effektuttag.

Era twinnar har bara 2 cyllar och därmed längre slaglängd än en lika stor fyra, ni får alltså det höga vridet lägre i varvregistret, teoretisk kan ni heller aldrig få ur de effekter 4orna kan få, troligen kommer väl Ducati ha v4or på gathojarna en dag i framtiden med.

Vridmax är ungefär det samma på lika lika stora motorer men förstås vid olika varv.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Tips till er som saknar vridet för att ni går över till årets modeller, pröva inte en traktor eller en lastbil, då kommer ni ikke kunna köra hoj igen :/ Det är INGET vrid i jämförelse...

Ja det låter dumt, men det låter lika dumt till mig att det ska vara så hemskt viktigt. Ja jag har provkört stora hojjar oxo å jag känner inget behov av det i en SPORTHOJ som man ändå ska åka på slutet av registret med. Behöver man vridet vid 3000 i en radfyra som varvar 12000 har man valt fel typ av motorcykel. Och då ska man int ens titta åt 04as RR-hojjar.

Och ja, jag har en SPORTHOJ för att använda den till vad den är till för, inte för att åka till korvmojjen på 2000varv å stå å blänka för fruntimmren som går förbi.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
McRae skrev:
Låter bra!! Det var vi som kom precis efter och drog upp mc´n..
Var det melan Stenberget och Blentarp? Många som har som hobby att kasta sig av bågen här... :näsblod
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Den är grymt snygg iaf. Annat än zx10:an som ser ut som en spygrön plastleksak. Sen vette fan om man ska förvänta sig så mkt bekvämlighet och stadskomfort av en sån extrem maskin.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
mb skrev:
Den är grymt snygg iaf. Annat än zx10:an som ser ut som en spygrön plastleksak. Sen vette fan om man ska förvänta sig så mkt bekvämlighet och stadskomfort av en sån extrem maskin.
Här är smaken som baken, Hondan ser inte elak nog ut på nåt sätt det gör ju kawan:lol
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top