CBR 1000 RR Kass?

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
vtwin skrev:
Finns det inte sportiga vtwinar :confused:
Eller menar du att jag borde ändra mitt nick pga hoj?

Nejdå. Jag menade bara att du kör en varvvillig hoj, men trånar efter en twin. "Vtwin lätt" Fasst jag vet ju inte vad som kom först, hönan eller ägget.
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
OLDEN skrev:
Nejdå. Jag menade bara att du kör en varvvillig hoj, men trånar efter en twin. "Vtwin lätt" Fasst jag vet ju inte vad som kom först, hönan eller ägget.

Har kört vtwin tidigare, och efter allt prisande :D om radfyror och R1 var jag tvungen att prova (men efter denna hoj blir det nog vtwin igen :banana).
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Wip skrev:
Att sedan R1 (åtminstonde förut då) är sjuk överallt vad gäller motorkaraktär är en annan sak, men det kan jag som sagt var inte uttala mig om.

// Wip

Tycker att r1:an (-01) har en rätt "tam" motorkaraktär.. inga överaskningar, den drar fint från 2000 rpm o uppåt..

mb skrev:
Annat än zx10:an som ser ut som en spygrön plastleksak. Sen vette fan om man ska förvänta sig så mkt bekvämlighet och stadskomfort av en sån extrem maskin.

Därför kör man svart plastleksak.. stadskomfort o bekvämlighet är nog överlag rätt lika kass på dem flesta sporthojjar..
 

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ZX10R
mb skrev:
Den är grymt snygg iaf. Annat än zx10:an som ser ut som en spygrön plastleksak. Sen vette fan om man ska förvänta sig så mkt bekvämlighet och stadskomfort av en sån extrem maskin.

Nu tycker jag du e lite dum mot min hoj :arsele
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Värst vad många kommentarer man fick på det inlägget ;)

Zx10:an är naturligtvis en grym cykel den också, men i mitt tycke ger den ett plastigt intryck.
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Bingo skrev:
Var det melan Stenberget och Blentarp? Många som har som hobby att kasta sig av bågen här... :näsblod

Mellan rydsgårds gods och blentarp.

Hur som helst så har jag inte sett en enda anons på en ZX10:a eller en R1-04 än. Är det ingen som har vurpat med ZX-10:a eller R1-04 än :va
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
PMR skrev:
Mellan rydsgårds gods och blentarp.

Hur som helst så har jag inte sett en enda anons på en ZX10:a eller en R1-04 än. Är det ingen som har vurpat med ZX-10:a eller R1-04 än :va

De som vill köra hårt har väll köpt en Honda, medan posörerena har köpt en R1a (igen...), Och de står väll mest vid korvmojen ändå... :hihi :p

Rodin här i Hbg kör en omlackad och rätt moddad R1 04, vet inte om han inte gillade orginal utseendet eller om han redan har lagt den? :va
Fett ljud är det i den i alla fall :bow :bow :yoparty
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
PMR skrev:
Mellan rydsgårds gods och blentarp.

Hur som helst så har jag inte sett en enda anons på en ZX10:a eller en R1-04 än. Är det ingen som har vurpat med ZX-10:a eller R1-04 än :va


Jo, det var någon här på forumet som vurpat med sin blåa R1:a -04
Zx10r:en vet jag inte.
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
vtwin skrev:
Har kört vtwin tidigare, och efter allt prisande :D om radfyror och R1 var jag tvungen att prova (men efter denna hoj blir det nog vtwin igen :banana).



Ja, vem gick inte på det? :D Har faktiskt haft 2 TL S tidigare, men R1:an var faktiskt inte att förkastas.
Fast v-twin karaktären är hårdast. Ser ut att bli en blade nu, men det är av ekonomiska orsaker. :gnissla
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
OLDEN skrev:
Ja, vem gick inte på det? :D Har faktiskt haft 2 TL S tidigare, men R1:an var faktiskt inte att förkastas.
Fast v-twin karaktären är hårdast. Ser ut att bli en blade nu, men det är av ekonomiska orsaker. :gnissla

Nu hamnade vi offtopic, men vi lånar tråden lite iaf. Är faktiskt nästan övertygad över att de flesta som kör hoj skulle köra snabbare på en twin än en rad4.
Visst är R1:an inte så tokig, vissa kvalla brister bara. Idag när jag gjorde en stående hjulare gick bulten som håller fotpinnen av. Blev lite skitis men lyckades hålla mig på hjulen iaf.
 

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
hahahaaha, ni klagar på dåligt bottendrag :kocko fan prova en 125a för en dag :)
 

puffy_74

Har gärna bråttom....
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 -04 Bil´n M-grön V70 AWD -98 med ALLA knappar...
PMR skrev:
Jag börjar undra vad det är för fel på CBR 1000 RR. Har redan sett 3 st anonser på hojar som inte varit inne på förstaservicen. En polare som aldrig kom till servicen, en taggbuske och ett stenparti låg ivägen.... Börjar bli misstänksam att det är en skithoj!?! Antingen säljer man den, eller så kör man av vägen.

Man undrar vad det är för fel på alla "nissar" som bara kan snacka skit och inte kan köra hoj.
Detta är min fjärde Blade och den tar allt annat jag provat.
Ni som snackar skit om Blade -04 får gärna gå en kurs hos mig så ska jag visa att det går att åka all slags körning.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
puffy_74 skrev:
Man undrar vad det är för fel på alla "nissar" som bara kan snacka skit och inte kan köra hoj.
Detta är min fjärde Blade och den tar allt annat jag provat.
Ni som snackar skit om Blade -04 får gärna gå en kurs hos mig så ska jag visa att det går att åka all slags körning.

Jag vill gärna vara med när den kursen går sen...haha....ska bli kul att se minen på "nissarna" när Puffy drar upp bladen på slangen på trean i en kurva i 180 km/h och åker ett par kilometer på bakhjulet i över 200.... :7peta :yoparty :banana
 

puffy_74

Har gärna bråttom....
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 -04 Bil´n M-grön V70 AWD -98 med ALLA knappar...
Det är här är folk som vet, inte tror sig veta

Man undrar förresten varför ALLA andra Cyklar(gäller -04) har en sån där Mekanisk/hydraliskhedenhösstyrdämp. Tekniken verkar inte som den går frammåt för alla stall. Verkar bara som alla "nissar" blir bättre och bättre att snacka om saker dom inte har en aning om.
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
puffy_74 skrev:
Man undrar förresten varför ALLA andra Cyklar(gäller -04) har en sån där Mekanisk/hydraliskhedenhösstyrdämp. Tekniken verkar inte som den går frammåt för alla stall. Verkar bara som alla "nissar" blir bättre och bättre att snacka om saker dom inte har en aning om.


nepp, min har ingen sån Mekanisk/hydraliskhedenhösstyrdämp.
o de är en -04:a :7peta :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top