Freddola skrev:1638124Jaru orginal har den 25.
Men min har lite mer är ganska säker på.
Kanske runt 28a.
Ska köra 201 meter den 25e då kmr jag veta exakt vad den accar =).
Var dock o körde lite ida o kolla på trippmätaren var uppe i ca 110 när 200 meter hade gått.
Och det med lågt lufttryck i däckena.
vänsterkurva skrev:2395046Nyligen registrerat mig och pallar inte lusläsa hela forumet...
Det stod ovan att strypningar saknas på en CBR 125, men eftersom det endast är uttaget 13 av 15 "lagligt möjliga" hk undrar jag om trimning lönar sig och isf vilket sätt bör användas...
Bör tilläggas att jag helst håller mig på den lagliga sidan och är alltås inte ute efter något som drar upp effekten utöver det nödvändiga...
Låter säkert patetiskt hosm ånga att jaga de två sista kusarna men det lär ju ge någon sorts effekt i den ena eller andra delen av effektkurvan.
Tack på förhand
vänsterkurva skrev:2397048nä, med "över det nödvändiga" menade jag att jag inte tycker
det är nödvändigt att dra upp effekten över 15hk
lite konstigt uttryckt av mig där...
Sorry
Tozerd skrev:2455263Nää men det är lungt med mer effekt eftersom den inte överstiger 11 kw med bara effektrör men cyllen får man nog ta och glömma
Men jag har funderat på lite saker, Funderar starkt på att köpa ett Gianelli effekt till min CBR nu. Men jag undrar hur det blir med garantin på hojjen om man slänger på ett effektrör och vad försäkrningen säger vid en olycka?
Då menar jag bara effektrör på CBR'n eftersom de inte överstiger 11kw så borde den väl gällla?
Wargen skrev:2455384Eftersom du byter bort orginaldelar så gäller inte garantin. Men försäkring kan gälla om det inte överstiger 11kw eller lagstadgad ljudnivå.
Tja, ingen av filmerna funkar för mig heller. Vill gärna höra hur CBRen låter efter trimming etc etc. Sen skulle jag även vela ha lite länkar till Big Bore kittet och Effektsystemet. Det hade vart riktigt shyst om någon kunde lägga upp det, då jag är för slö för att leta själv ...
Filmerna är ju typ 3 år gamla så det är inte så konstigt att de inte funkar. Och du får nog lägga manken till om du vill hitta nåt. Finns en sticky i 125 forumet.
oh nice, tack ... hittade dirr Nu ska man ju ba få beställt skiten också
+ Leo Vince helrör
+ modifierad luftburk
+ 150cc big bore kit
+ keihin flatslide förgasare 28mm
+ vassare kamaxel
+ portad topp med större ventiler
bakhjulshästarna har ökat 40% från 9.8 hp till 13.6 hp. (motsvarar ca 15hk i motorn)
vridmomentet 35% från 8.7 nm till 11.5 nm.
orginal gör den ca 115 km/h.
min hoj gör 135-145 km/h. (beroende på vind)
kanske monterar ditt ett kn filter sen har iaf tailguarden monterad och kommer slänga upp bild snart.
kolla effektkurvan som jag slängt upp
Bra träning inför trådlyftar VM där!Oj vilken besvikelse de måste vara då ! . . .
Kan nämna min CBR 150R "Asien" modellen inte EU. .
Gör 145km/h på rak sträcka utan några direkta problem KAN på peka att hojjen är helt orginal dvs. .26mm förgasare m.m.. . Vid 11 500rpm med lite lätt ner lut 155km/h . . dock vet ju alla att mätaren kan va lite "fel visande"
- - -
+ Leo Vince helrör
+ modifierad luftburk
+ 150cc big bore kit
+ keihin flatslide förgasare 28mm
+ vassare kamaxel
+ portad topp med större ventiler
bakhjulshästarna har ökat 40% från 9.8 hp till 13.6 hp. (motsvarar ca 15hk i motorn)
vridmomentet 35% från 8.7 nm till 11.5 nm.
orginal gör den ca 115 km/h.
min hoj gör 135-145 km/h. (beroende på vind)
kanske monterar ditt ett kn filter sen har iaf tailguarden monterad och kommer slänga upp bild snart.
kolla effektkurvan som jag slängt upp
Bra träning inför trådlyftar VM där!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras