Cbr 125

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
Kan inte någon kunna spelan in nån liten video så man ser hur den ser ut och hör hur den låter osv.
Skulle vara lite intressant...

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Larco skrev:
Kan inte någon kunna spelan in nån liten video så man ser hur den ser ut och hör hur den låter osv.
Skulle vara lite intressant...

Sure det skulle jag kunna göra np... men ska bara fixa en kamera så ska jag göra d! :Bugar :tummenupp

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
BlueNinJa skrev:
en större förgasare och insug är ett bra alternativ..och annan kammaxel, plana och porta toppen...det finns mycket att göra med en 4-taktare

4-STROKE RULES

och jag LOVAR att denna CBR har en bra bit över orginal effekten..=) [StewOo , han skerv så på min grej jag skrivit ]

Kan du inte slänga på inspruting och turbo/kompressor när du ändå är igång... kan du nog göra under 10000 om du hittar passande grejer (gissar) skulle vara något att skryta om vid korvmojen... ett skysst vinter projektkanske...

Det där trimmet kostar nog en hel del skulle jag tro så varför inte satsa stort om det nu är möjligt?

Last edited:

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Larco skrev:
Kan du inte slänga på inspruting och turbo/kompressor när du ändå är igång... kan du nog göra under 10000 om du hittar passande grejer (gissar) skulle vara något att skryta om vid korvmojen... ett skysst vinter projektkanske...

Det där trimmet kostar nog en hel del skulle jag tro så varför inte satsa stort om det nu är möjligt?

:)
Låter väl ganska okay ! hehehe
men jag har hört nånstans att trimkittet till den skulle inte kosta så inåthelvete mycket .. sen e det ju att om man har dom rätta kontakterna så ordnar sig ju allt eller hur? :tummenupp

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
BlueNinJa skrev:
Jag tycker dom e riktigt snygga.. ska bara fixa till speglarna så dom sitter lite sportigare! :tummenupp

visst kan man ej tro att det är 14hk?
Ett trim avgasrör, K&N, portad topp så går den nog kanon. Låter ju riktigt skönt redan för att vara orgdämpare också dock inte stilla stående
Vet ej hur mkt du har "dragit på" med din men.
Min är inkörd nu (50mil) så jag ligger på full sula och jag kan säga dej att den riktigt bra på högre varv.

tack för mej....
//k

Last edited:

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
kalle_a skrev:
visst kan man ej tro att det är 14hk?
Ett trim avgasrör, K&N, portad topp så går den nog kanon. Låter ju riktigt skönt redan för att vara orgdämpare också dock inte stilla stående
Vet ej hur mkt du har "dragit på" med din men.
Min är inkörd nu (50mil) så jag ligger på full sula och jag kan säga dej att den riktigt bra på högre varv.

tack för mej....
//k

Jo :tummenupp !
Jag går bara och väntar på ett samtal från järvsö som säger att dom fått in effektsystemet!
sen ska jag dit .. låter dom fixa och dona sen e det bra för min del :)

Last edited:

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
BlueNinJa skrev:
Jo :tummenupp !
Jag går bara och väntar på ett samtal från järvsö som säger att dom fått in effektsystemet!
sen ska jag ner dit .. låter dom fixa och dona sen e det bra för min del :)

Hehe, Järvsö... det roliga är att jag köpte min där också. det var den ända som va kvar i hela sverige (30mil enkel från mej). Du får PM:a mej när dom har fått in effektröret.+ hur mycket extra effekt och ljud det ger. Men du måste väl bestycka om den då va?!? eller det kanske måste inte behövs på 4-takt.!? rätta mej om jag har fel. Så kan jag också slå till på ett. När har dom sagt att det skulle komma då, om en vecka typ eller ?

mvh //k

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
kalle_a skrev:
Hehe, Järvsö... det roliga är att jag köpte min där också. det var den ända som va kvar i hela sverige (30mil enkel från mej). Du får PM:a mej när dom har fått in effektröret.+ hur mycket extra effekt och ljud det ger. Men du måste väl bestycka om den då va?!? eller det kanske måste inte behövs på 4-takt.!? rätta mej om jag har fel. Så kan jag också slå till på ett. När har dom sagt att det skulle komma då, om en vecka typ eller ?

mvh //k

hehe:)
Jo fast jag köpte min i gbg.. var en som var restad där nere resten var slut!!
enkel resa 67 mil :banana man kan ju undra om man e tokig hehe :tummenupp
Men jag ska pm:a dig när jag fått hem det jo jag ska bestycka om den med.. men har inte börjat fundera så mycket måste ta körkortet först annars lär jag ju aldrig få det hehe! vet inte när det skulle komma för när vi ringde upp dit så gick dom bara och väntade för att få nått från honda så det e väl påingång tänk ja

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
BlueNinJa skrev:
hehe:)
Jo fast jag köpte min i gbg.. var en som var restad där nere resten var slut!!
enkel resa 67 mil :banana man kan ju undra om man e tokig hehe :tummenupp
Men jag ska pm:a dig när jag fått hem det jo jag ska bestycka om den med.. men har inte börjat fundera så mycket måste ta körkortet först annars lär jag ju aldrig få det hehe! vet inte när det skulle komma för när vi ringde upp dit så gick dom bara och väntade för att få nått från honda så det e väl påingång tänk ja

hehe, mm det lär man nog fan vara :)! Men som sagt ha mej iminnet och PM-a mej när röret har kommit.

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
Lindahl skrev:
klart man måste besycka om, så äre ju med allt! :tungan typ cirka ungefär

typ cirka ungefär!?!? :confused:

man ska öka 10% i munstycke om man köper annat avgassystem.
Men om man då köper ett K&N ska man lägga på 10% till då. Alltså öka 20% i munstycket. Te x från 160 * 0,2 = 32. Storlekar ?

Eller kanske man ska lägga sig på ett mellanting !?
mvh /k

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
kalle_a skrev:
typ cirka ungefär!?!? :confused:

man ska öka 10% i munstycke om man köper annat avgassystem.
Men om man då köper ett K&N ska man lägga på 10% till då. Alltså öka 20% i munstycket. Te x från 160 * 0,2 = 32. Storlekar ?

Eller kanske man ska lägga sig på ett mellanting !?
mvh /k

haha nae jag vet inget om att besycka om, men vad jag vet är att du måste besycka om vad fan du än sätter på.. iaf om det är ett helsystem, är det bara en slut burk vet jag faktiskt inte...

Alla som köper helsystem till sina isprutningsmotorer måste ju montera power commander för att skjustera satt den får mer soppa å luft...

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
Lindahl skrev:
haha nae jag vet inget om att besycka om, men vad jag vet är att du måste besycka om vad fan du än sätter på.. iaf om det är ett helsystem, är det bara en slut burk vet jag faktiskt inte...

Alla som köper helsystem till sina isprutningsmotorer måste ju montera power commander för att skjustera satt den får mer soppa å luft...

mmm. precis.
Men varför fan säger du att det är klart att man måste bestycka om då, när du inte vet!? undra bara
Precis som på bilarna, som kopplas in på orginal styrenhet. Vilket man därefter kan styra bränsle, tändning via detta.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
kalle_a skrev:
mmm. precis.
Men varför fan säger du att det är klart att man måste bestycka om då, när du inte vet!? undra bara
Precis som på bilarna, som kopplas in på orginal styrenhet. Vilket man därefter kan styra bränsle, tändning via detta.

För att jag vet det... men bara en slutburk vet jag inte, men klart man måste besycka om ifall man köper ett helsystem,.. Bor på mc klubben här, hör ju vad killarna säger..

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras