Vilken färg har du lackat grenröret med?
Vanlig svart värmebeständig färg till grenrör.
Ska försöka hinna med att lacka framfälgen också före nästa vecka, då ska jag börja med köket hemma och kommer kanske inte att ha så mycket tid ett tag.
2k eller typ biltema?
Har googlat en hel del på vad som ska funka och det dom flesta menar att ingen färg funkar bra. Antingen kör man kokt linolja eller gnor in med nån typ av svärta som man har till kaminer.
Men du menar alltså att du fått tag på någon färg som verkligen håller?
Ser bra ut
Behandlade du avgasröret med nåt innan du lindade in de?
Fälgarna är lackade med svart "riktig" spray som är köpt på mekonomen sedan är det 2k klarlack över. Har gjort så på tre hojar och det har inte ens lossnat färg fast man bytt däck.
Grenrören är lackade med värmebeständig färg, Håller iallafall en säsong sedan gör man om det nästa vinter.
Blästrat röret och lackat med värmebeständig färg som sedan har härdat i ugn i två timmar.
Va heter den "riktiga" färgen? Art nr funkar om du har det.
Vill du att det verkligen skall hålla så kör på keramisk coating.
Många brukar köra detta på ljuddämpare, dock så vet jag ej hur pass bra det håller på grenrör. Linda med svart avgassbandage om inte annat!
Det enda jag vet är att den heter 850, det är den absolut svartaste de har. Det brukar finnas ett ställ med kulörer till olika bilar och numret står på burken.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |