CBR 900 fighter

Manne_

Ja lovar.. jag är seriös! :O
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
quattrojonas: Tackar :) Ang framlyktan så vet ja att den har varit väldigt vanlig på fighterbyggen, kanske inte nuförtiden men.
Men för väldigt länge sen gick ja i tankarna att fixa streetfighter å då visste ja bara att ja skulle ha den framlyktan, så de fick bli den! Tycker den är snygg

Plåtniklas: Tackar för dom orden :)

thezeroxthing: Tackar för tipset, men nu har ja redan bestämt mig för denna framlyktan så nu får de va så! :arsele

granath_: Haha, känns bra, hatkärlek är något fint :tummenupp
En anledning till att ja väljer att göra grejer själv är just av ekonomiska själ, men sen är de just sånt ja tycker är kul, problemlösning å klura, mäta å fundera.. Inte fullt så spännande å beställa nåt å skruva dit :)

Idag har ja fått lite gjort faktiskt..
fått på fyra dekaler.
monterat bakljus, bakblinkers å kopplat in.
gömt lite kablar å sånt.
sen försökte ja bli klok på framlyktan, men de blev ja inte... får försöka imorn igen.
Sen skulle ja montera tillbaks bromsar å så, å stötte på problem, fanns ju inge bra ställe å sätta bromsvätskebehållaren till bakbromsen :p
Så imorn ska ja se om ja kan korta av slangen å hitta nåt bra ställe å montera behållaren.

Skulle ta bilder förut men kameran var död..

Manne_

Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
Emilboden: Tackar :)

Nu kommer lite bilder.

Tanklocket lackade ja mattsvart och polerade den yttre ringen, vet att de fattas en skruv :arsele
nwwldk.jpg

Så blev de med baklyktan å dom infällda blinkersen!
1zmmgyr.jpg

Ska nog flytta upp framlyktan lite..
Sen några helhetsbilder
x54784.jpg

534kf6.jpg

14cgxgo.jpg

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
det är med kubik i den motor som sitter i kontra va det är i den motor som egentligen skulle sitta i din hoj.. några hk mer i 98:an än i 96:an om jag inte minns fel.. så det är ju inte dumt =)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Den blev riktigt schyst :tummenupp
Bra helhet men jag gillar skarpast bellypanen & avgaset:tummenupp:tummenupp

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
flytta INTE upp lyktan enligt mig iaf, jag tycker det ser riktigt bra ut nu. magspoilern & avgaset blev ju riktigt grymmt.. gillar även att du mördade dom stackars miniblinkersarna & fällde in dom :tummenupp

självklart är det en ekonomisk fördel att bygga saker själv, men som sagt det är bra nog mycket roligare !

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ren och fin !:tummenupp

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Mycket mycket snygg :) Hur blev ljudet med det hemmapillade avgaset? mullrar eller :rolleyes:

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Helhets intrycket är ju klockrent!
Men som sagt. Har fortfarande svårt för framlampan, men mycket bättre än ett Ailien lyse iaf... Två tummar upp för ditt bygge! :D

Manne_

Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
Tackar för alla kommentarer :)

[YOUTUBE-ID]hcs9thVFd_A[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
riktigt snygg faktiskt.. :) men jag tycker du ska behålla framlyktans position! höj den inte!
Lät riktigt gött också

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
A men va f-n!, ska du sälja den nu?!? en av de absolut fetaste och snyggaste Streetfighters jag sett:yoparty

Du måste ha ett mycket bra anledning!!!!
Besiktningen?

//Glenn

Manne_

Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
A men va f-n!, ska du sälja den nu?!? en av de absolut fetaste och snyggaste Streetfighters jag sett:yoparty

Du måste ha ett mycket bra anledning!!!!
Besiktningen?

//Glenn

Har inge körkort är en anledning.. håller på med bilar också så de blir inte så mkt pengar över.

Va ju tänkt att ja skulle ta kort i sommras, men eftersom hojen inte blev klar i "tid" så hann ja liksom inte med :gnissla

Nej bes ska inte va nån fara.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
riktigt snygg faktiskt.. :) men jag tycker du ska behålla framlyktans position! höj den inte!
Lät riktigt gött också

lät ansträngt om motorn. inge gött alls faktiskt..

ta nu detta för vad det är. detta är konstruktiv kritik. men hade du inte kunnat göra system så ballt som du gjort det , men använt dig av grenröret ? tror att du tappar myyycket hästar på det där systemet. tyvärr.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lät ansträngt om motorn. inge gött alls faktiskt..

ta nu detta för vad det är. detta är konstruktiv kritik. men hade du inte kunnat göra system så ballt som du gjort det , men använt dig av grenröret ? tror att du tappar myyycket hästar på det där systemet. tyvärr.

Fast den låter gött, bättre i verkligheten och går inte dåligt. Jag har provkört den:)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
som sagt det var bara min egen åsikt och lite konstruktiv kritik.

men jag kan sätta 10Kkr på att den inte går lika bra nu som den gjorde när jag hade den. =)

Jo det stämmer ju, man kan ju dock undra hur mycket det rör sig om. Jag tror inte det är särkilt mycket. Men visst primärdelen är kanske en anning kort för att vara optimal men det blir ju viktminskning också:D

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Jo det stämmer ju, man kan ju dock undra hur mycket det rör sig om. Jag tror inte det är särkilt mycket. Men visst primärdelen är kanske en anning kort för att vara optimal men det blir ju viktminskning också:D

tvärtom så tror jag att det kan vara en hel del.

nä nu ska jag sluta vara gnällig. manne har byggt en snygg hoj. det kan ingen ta ifrån han

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...