Var tvungen att fixa till vibrations tyngderna inuti handtagen, men det högra hade en tyngd som gått av, och förra ägaren hade inte fixat till detta utan bara låtit det vara för man kunde skruva dit styränds tyngden ändå.
Det var ett helvete att få ut den, men fick ut den tillslut…den jäveln.
Det var ganska grisigt därinne, det hade ärgat ganska mycket, tror inte någon har gjort rent här någon gång sedan fabriken i Japan!
Hade också beställt nya gummigrepp, men det visade sig att, även om det är Honda original så kan dom se olika ut!
De första paret jag fick så var dom tillverkade i Honda Spanien, dessa greppen hade tätare ”räfflor”, så jag kollade upp detta och hittade rätt ”typ” i Japan. Så beställde ifrån Honda Japan istället, och då blev det rätt! Great success (läs mer Borat röst
Vissa saker blir inte rätt med en gång, men tillslut så hade jag rätt grepp. Bilden nedan är det nya bredvid det gamla slitna.
Fixade till den vänstra inre tyngden, beställde en ny OEM till den högra, även nya gummidämpare som sitter på staven, samt ny ”fäst klämma” och ny skruv till styränds tyngden.
Styrändstyngderna såg jättebra ut, så dessa målades med 2K NH1 Honda svart, blev som nya. Bytte även ut gashandtags rullen när jag ändå var igång.