Köpte mig en 954 i vintras, fin hoj på alla sätt men väldigt svår att få upp på bakhjulet. Powerwheelies på ettan är inget problem men sen... Ingen chans att få upp den i tvåan enbart med gaspådrag, för att inte tala om högre växlar. Som bäst lättar framhjulet lite när tanken närmar sig tom.
Provkörde kompisens R1 -05 och den stegrade ju i trean ännu bara på gasen, och även i 4:an med ett lätt knyck i styret. Samma sak med en annan kompis zx10... Kändes dock inte fullt lika kraftig men ändå inga problem att få upp den på slangen.
954 är ju visserligen en lite klenare maskin jämfört med dessa två men ska det ändå vara såhär svårt att få upp den... Pratade med en bekant som driver en honda verkstad, som för övrigt har en likadan cykel och han sade samma sak, fin hoj på alla sätt men det är ingen bakhjulsmaskin.
Några andra med erfarenhet av 954:an som upplever samma sak, eller är det bara jag som inte har den rätta "touchen"? Kan ju tillägga att jag väger närmare 100 kilo så det gör antagligen sitt till att den är svår att få upp.
Provkörde kompisens R1 -05 och den stegrade ju i trean ännu bara på gasen, och även i 4:an med ett lätt knyck i styret. Samma sak med en annan kompis zx10... Kändes dock inte fullt lika kraftig men ändå inga problem att få upp den på slangen.
954 är ju visserligen en lite klenare maskin jämfört med dessa två men ska det ändå vara såhär svårt att få upp den... Pratade med en bekant som driver en honda verkstad, som för övrigt har en likadan cykel och han sade samma sak, fin hoj på alla sätt men det är ingen bakhjulsmaskin.
Några andra med erfarenhet av 954:an som upplever samma sak, eller är det bara jag som inte har den rätta "touchen"? Kan ju tillägga att jag väger närmare 100 kilo så det gör antagligen sitt till att den är svår att få upp.