Häftigt bygge, men ingen bra idé.
Varför utsätta barnet för en dylik fara bara för att pappa vill ta motorcykeln till dagis?
Vad händer då cykeln går omkull och den fastspända ungen hamnar mellan 200 kg järnskrot, som färdas i 30 km/h, och en trottoarkant? Tja ... tyvärr inte särskilt svårt att svara på den frågan.
En liten fråga bara. Jag är ingen Fysiker men om du inte kör i vakuum (Vilket jag inte tror att du gör men jag vet inte hur ni ute på landet har det), Faller inte hojen fortare till marken än en unge eftersom barnet är lättare??Och eftersom ungen sitter på kutsen så hur i helskotta ska ungen i så fall hinna ramla ur stolen ner på marken innan hojen ?!?!?! Och jag har nog aldrig hört talas om en olycka där föraren typ blivit klämd under en hoj. Ok om man går omkull och klämmer benet eftersom man sitter som man gör men den klåparen som lyckas klämma hela kroppen måste i så fall stå på 1 fotpinne och huka sig som fasen å sen typ ramla och hålla jäkligt hårt i styret för att inte hojen ska hinna undan. Och ungen har ju fötterna på kutsen så va jag kan se måste det där vara mycket säkrare än om ungen sitter av sig självt på kutsen.. Då kan det vara större chans att nått sånt händer. Både jag och min tjej kör hoj och det där är en klockren lösning. Hade du bott i Stockholm och upplevt trafiken och fått känna på det här med KÖ och att man sparar 60 min om dagen genom att ta hoj istället för bil hade du nog också haft lite annan syn på det hela.