CBR900RR Byggtråd **2**

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Jädrar så sexig den blev med magkåpan, får man fråga vart du fått tag på den? Vill inhandla en till min blade pronto :tummenupp

Jo den blev rätt läcker med lite plast undertill med :tuttar . Kolla på ebay, brukar dyka upp där ibland. Men säljs rätt ofta till överpriser.

Riktigt snyggt bygge!!!

Vad har du för dim. på framdäcket? Ser biffigt ut :yoparty

Tack, ville att den skulle se lite fetare ut fram.

Du jag kommer inte ihåg. Kan kolla upp de. Köptes på Mcdäck online 130 brett i alla fall. Profilen kommer jag inte ihåg.

Last edited:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Just nu står bygget stilla. Letar efter en r1 00-01 passagerarsadel. Måste ha en sådan för att kunna färdigställa bakramen. Har sökt överallt efter en sadel. Det är ingen av er grabbar som råkar sitta på en? Lite skrapad, trasig kan gå det med i värsta fall, går ju att klä om.

Bakdelen är nu i princip färdig för att lämna in på lack. även tank, framskärm och magkåpa. Saknas gör nu bara bakram och avgassystem.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
du kan ju alltid bygga en egen passagerar sadel. Lite jobb, visst men du får den ju nästan gratis.

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
du kan ju alltid bygga en egen passagerar sadel. Lite jobb, visst men du får den ju nästan gratis.

Jo så är det ju, byggde en egen förra gången jag höll på. Men det skall köpas prylar till det bygget med. Stoppning, någonting att klä den med, något att göra stommen av osv. Frågan är om det blir billigare. Och hur mycket jobb måste man inte lägga ner för att göra den bättre än orginalet?

Nä, känns som att det är bekvämare (dock tråkigare) att köpa en orginal som ser bra ut, är bekväm och passar fint på en gång utan en massa jobb. :)

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Jo så är det ju, byggde en egen förra gången jag höll på. Men det skall köpas prylar till det bygget med. Stoppning, någonting att klä den med, något att göra stommen av osv. Frågan är om det blir billigare. Och hur mycket jobb måste man inte lägga ner för att göra den bättre än orginalet?

Nä, känns som att det är bekvämare (dock tråkigare) att köpa en orginal som ser bra ut, är bekväm och passar fint på en gång utan en massa jobb. :)

Vad har hänt med denna tråd?! allt verkade verkligen lovande! :va

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vad har hänt med denna tråd?! allt verkade verkligen lovande! :va

Mja inte så mycket har hänt, har dock återupptagit byggandet igen. Har hyrt en stoooor lokal intill mitt jobb.

Jag har i alla fall sedan förra uppdateringen nästan byggt färdigt bakramen. Den och en motorkåpa skall på pulverlack. Jag har skickat en del alu-prylar på eloxering.

Så här ser den ut för tillfället.

Bifogat

• DSC00365.JPG
    DSC00365.JPG
    145.3 KB · Visningar: 323

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Du har fått till snygga linjer:tummenupp

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Du har fått till snygga linjer:tummenupp

Tack och bock!

Nu har grejorna som blivit elexerade har fått sin plats på bågen. Dock inga bilder på det. Polaren eloxerde en del prylar han med. Det var blå eloxering på hans grejor sedan tidigare och det ville han ha bort. Tyvärr verkar det som att den färgen smittade av sig på alla mina prylar med. Inget man tänker på i och för sig.

Har plastat om undertailen efter en tankevurpa när jag byggde bakramen.:huvet Men nu är de gjort, glömt och förlåtet.

Jag trodde jag skulle hinna lacka alla kåpor mm i helgen som var men jag missberäknade den tiden. Har i alla fall lagt sista lagret grund på prylarna. De närmar sig även om det snarare är med små små steg än med stormsteg. :gnissla

Har skaffat mig en ljuddämpare som får duga för i år med. Har i princip alla delar utom blinkers nu. Bakramen skall helsvetsas, när det är klart är det en del grejor som skall in på pulverlack... Sen jävlar ska det gå att skruva ihop den. Vore ju trevligt om man fick åka lite i år. :rolleyes:

Bifogat

• första lager grund.JPG
    första lager grund.JPG
    169.9 KB · Visningar: 98
  • undertail.JPG
    undertail.JPG
    223 KB · Visningar: 93
  • sista lagret grund 2.JPG
    sista lagret grund 2.JPG
    228.9 KB · Visningar: 80
  • sista lagret grund.JPG
    sista lagret grund.JPG
    221.6 KB · Visningar: 97

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
ser ju kanon ut:tummenupp håller på med ett väldigt väldigt snarlikt bygge.. fast lite mer budget

Bifogat

• sporthojj cbr.JPG
    sporthojj cbr.JPG
    214.7 KB · Visningar: 218
Last edited:

T.Olsson

Desmoholic
Gick med
15 Feb 2004
Hoj
En stor och en liten Honda
Mkt fint bygge, jag håller på med ett liknande
Vad använde du dig av för kopplingsvajer och bromslang till frambromsen?
Jag skall montera mitt fatbar styre och antar att dom gamla kommer att bli för korta....

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Mkt fint bygge, jag håller på med ett liknande
Vad använde du dig av för kopplingsvajer och bromslang till frambromsen?
Jag skall montera mitt fatbar styre och antar att dom gamla kommer att bli för korta....

Till Cbr har jag hört att någon crosswire till en yz 426 skall passa. Är dock inte helt 100 på det men. Jag skall köpa en ny då den jag har är sliten. Slangkit brukar finnas att köpa lite varstans.

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
Under förarsadeln. och bakåt. Du har även plats ovanför växellådan på motorn.

de blev en annan lösning på min.. tyckte de såg så tomt ut efter under tailen så jag tog fram stor sågen och snickrade till orginal..

Bifogat

• DSC00446.JPG
    DSC00446.JPG
    222.3 KB · Visningar: 210

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Nu är det inte långt kvar. Men det kommer att dröja innan den blir färdig i alla fall. Kommer inte att hinna bygga något på den under de närmsta 2 veckorna.

Följande har hänt. En bild säger mer än 1000 ord.

Väntar på delar jag beställt från USA och Tyskland, bland annt blinkers och backspeglar.

Bifogat

• bakram1.JPG
    bakram1.JPG
    169.6 KB · Visningar: 137
  • bakram2.JPG
    bakram2.JPG
    132.6 KB · Visningar: 130
  • undertail.JPG
    undertail.JPG
    133.1 KB · Visningar: 122
  • bak.JPG
    bak.JPG