Slappa
Rage closed inside!
Mer bilder!
Det händer inte såå mycket. Måste lägga om lite svetsar på ramen. Så jag har gjort tanken formriktig och haft i tanktätning. Är nog ett par tim kvar att slipa. Gjorde ett ryck och polerade svingen. Samma visa den här gången som vid förra poleringen. Vad håller man på med? Men det blir snyggt. Är det någon som vet om det finns 530 drev till ducati?
Köpte ny hoj mitt i allt ihopa,
// Peter
Halloj! Lite uppdatering då! Det går inte så fort här, hänger mest på Ebay och letar delar. Har lackat
motorblocket och div. kåpor. Klassat in lagren på veven. Beställt nya och kommer nog i slutet på veckan. Rensat toppen och portat den, ska göra lite justering där, och sen iväg för montering av större ventiler. Har även hämtat cylinder raden fått sig en avhyvlingen. Äntligen fått i vägen ramen för ytbehandling. Blir KROM! En bekant tog med sig den när han skulle hämta sina delar, så kromaren skulle få en uppfattning om hur det såg ut. När Niclas kom in genom dörren med ramen, stog han bara och log. Om det var för att det skulle inbringa mycket cash i firman eller om han tyckte den var frän, fick jag inget svar på. Han ryckte nästan ramen ur händerna och tog telefon nr. Får se när han ringer. Så nu är det beslutet taget. Nu kan man koncentrera sig på motorn. Skönt!
// Peter
Motorblock urfräst, cylinderrad med större foder och kolvar köpte jag på Ebay för nästan sex tusen, tullat o klart när dollarn låg på sex spänn ca. Vevstakarna ungefär 14000:-. Räknar att hela motorn kommer att kosta 25000:- när den är klar. Lagren som jag köpte i veckan blev 2000 ca. så det rullar på.
// Peter
ska de inte sfro bes? och vad tycker dom om du kromar ramen?
Går H-D att kroma så varför inte en Honda?
Går H-D att kroma så varför inte en Honda?
tänkte innan dom sett ramen
Halloj! Någon kromad ram har jag inte sett till ännu. Så jag vet inte hur det går. Ang, Bes så kommer det nog att lösa sig, på ett eller annat sätt. Inte orolig. Hämtade toppen i torsdags med de nya större ventilerna, och fick godkänt på portningen. Ska plocka ihop den i mellandagarna och få på lite färg på den. Bild kommer. Ska försöka hinna med att börja med insprutningen åxo och där är det många frågetecken då det är helt nytt för mig. Ångra att jag inte byggde det på förra hojen när jag blev erbjuden material. Då hade det varit en baggis nu. God Hjul o Gott Nytt År Er Allihopa.
// Peter
Hör av dig om du behöver tips och råd
Mvh Peter
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|