cdi??

kricken

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
Ktm exc 250,660-06
är det ngn som vet hur man kopplar om i cdi boxen till en tdr 125?? vill ha effekt :gnissla

Last edited:

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
bmw f650 gs -04
Varför göra det? ÄR det varvtalsspärr på den eller?

annars finns det troligtvis en strypning mellan cylle och avgasystem. en liten kon som sitter med ett par loppor.

bilder ^^

viewphoto.php

viewphoto.php

Filurb

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Rstu skrev:
1825227 Varför göra det? ÄR det varvtalsspärr på den eller?

annars finns det troligtvis en strypning mellan cylle och avgasystem. en liten kon som sitter med ett par loppor.

bilder ^^

viewphoto.php

viewphoto.php

Min Tdr är urpluggad men den gör max 120.. borde göra mer, eller?? Finns det fler strypningar?? Got To Know :confused:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Filurb skrev:
2165538 Min Tdr är urpluggad men den gör max 120.. borde göra mer, eller?? Finns det fler strypningar?? Got To Know :confused:
Är det tysk import kan du vara ganska säker på at den är varvstrypt. Är min polares. Den är varvstrypt.

Filurb

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Lundgren skrev:
2165576 Är det tysk import kan du vara ganska säker på at den är varvstrypt. Är min polares. Den är varvstrypt.

Den är tyskimporterad.. Men det måste ju gå fixa, men hur??

Last edited:

Goatseman

The Hideous Goatseman!
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
Yamaha Dt -01
Är det så att den tappar all effekt efter 7000 varv eller?
Så är det i alla fall på min dt och eftersom det är samma motor så kanske det är en likadan strypning? :va
Har kollat runt lite och lättaste verkar vara att handla ett effektsystem för annars måste man kapa röret i mitten, plocka ut en massa grejjer och sedan svetsa ihop det igen.

första inlägget förresten, har "lurkat" här ett bra tag men inte orkat posta nåt. :tungan

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Filurb skrev:
2165538 Min Tdr är urpluggad men den gör max 120.. borde göra mer, eller?? Finns det fler strypningar?? Got To Know :confused:
jag kan nästan svära på att det är din ypsv som inte öppnar helt...
det ska komma som en exploton vid ca 6,5-7 tuven varv å öka ända upp till 10k...

min DT gör 135 och ja har dragit pluggen å fixat ypvs:en...

Goatseman skrev:
2171422 Är det så att den tappar all effekt efter 7000 varv eller?
Så är det i alla fall på min dt och eftersom det är samma motor så kanske det är en likadan strypning? :va
Har kollat runt lite och lättaste verkar vara att handla ett effektsystem för annars måste man kapa röret i mitten, plocka ut en massa grejjer och sedan svetsa ihop det igen.

första inlägget förresten, har "lurkat" här ett bra tag men inte orkat posta nåt. :tungan
NEJ gör inte det ass kapa kröken det är i typ 03-04 moddelerna som har en sådan stryping... det är samma hos dig du måste vända på ypvs:en...

pm:a om du vill ha vidare info...

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Om ni har tyskimporterade tdr'er så snacka med Svenssson på forumet. Han har en tyskimport. dt och det är ju samma motor. Han har fixat ett billigt sätt att få bort strypningen.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende