CE-kort

dews

Mannen
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
snart
maverick_750rr skrev:
Mycket relevanta siffror med tanke på vad som står ovan :rolleyes:

750RR

skiter i vad som står ovan :fakta

detta är siffrorna jag fick från min lokala trafikskola... känner killen i fråga så varför skulle han ljuga?? men jag kan gå med på att det säkert springer iväg ett par tusingar till om man bor i en storstad!!!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
dews skrev:
men jag kan gå med på att det säkert springer iväg ett par tusingar till om man bor i en storstad!!!

Du bör nog inte skita i vad som står ovan...

Varför skulle summan springa iväg om man bor i en större stad?
Har ni lantiskillar en lastbil över som ni sladdar runt med eller?
Koniskt luftfilter på den med? :D :lol :rofl

Näää, skojja bara..... varför det skulle vara dyrare i stan än i en by har jag svårt att se.

750RR

Firebolt

Blinkar för omkörning
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Buell XB9R Firebolt
Det behöver ju inte bli jättedyrt, en kollega här på jobbet tog C-kort för någon månad sedan, och kostade totalt ca 3000... Och han gjorde som jag gör nu, övningskör privat. Jag kör tyvärr bara med Scanias Opticruise låda, så jag får väl fråga på uppkörningen vad "split" och "range" är... :rolleyes:
Men förhoppningsvis kan jag börja köra med en "normal" låda snart.

dews

Mannen
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
snart
maverick_750rr skrev:
Näää, skojja bara..... varför det skulle vara dyrare i stan än i en by har jag svårt att se.

750RR

na... har för mig bara att det var en massa gnäll på stockholmskillarna och så när man var 18 att det var för dyrt att ta körkort... jag menar ju inte att lektionerna är dyrare i storstäderna men av erfarenhet vet jag att det är svårare att köra 24 metersekipage i stora städer än i små... man kan ju då ganska lätt inse att det är svårare att få lappen under dessa förutsättningar...

bara en kalificerad gissning från min sida :rolleyes:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mitt C kort kostade bara admin avg, i början av 80 talet så körde man på dispans och det räckte med B kort, sedan ändrades detta och dom som ansökte fick C kortet utan uppkörning mot intyg av arbetsgivare eller hos polisen, till saken hör den är att jag trots C kort inte har kört lastbil på 20 år och tänker inte heller prova igen.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
red_ninja skrev:
Eller oxo fixar man det i lumpen hehe, mkt mkt billigt, jag gav endast 290 spänn, det var nån administrationsavgift el nåt resten stod staten för!

eller så gör man som jag,,, man tar det på gymnasiet... :hej

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
tog BE C DE -89 Det gick på 7000 :- som jag slapp att betala... :)
Men ja hjälpte en granne att ta A kort förra sommaren, han kom undan med 2500 :- inkusive lämp o hela baletten. så visst går det.. om man har lite kontakter med fordon osv..

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Då får aldrig ett B-kort för 1250 idag, eller A-kort.

750RR[/QUOTE]

Varför inte :confused:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
maverick_750rr skrev:
Gäller det civilt då?

Har en kompis som bölar om att han får köra lastbil, men bara i militär tjänst. idioten tror att han skall bli intagen om det blir krig eller nåt..... han har bara gjort lumpen och är 32 idag.

750RR

Nej det gäller inte civilt numera.

Och angående att få arb.förmedlingen att fixa lasbilskort åt en så måste man visa upp intyg på att man verkligen kan få ett sånt jobb sen.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Silwer skrev:
Nej det gäller inte civilt numera.

Och angående att få arb.förmedlingen att fixa lasbilskort åt en så måste man visa upp intyg på att man verkligen kan få ett sånt jobb sen.
Fel.
Det är betydligt lättare att komma in då, men det är inget måste. Det är en Komvuxutbildning och måste inte gå genom arbetsförmedlingen. Jag har sökt. Innefattar CE, truckförarlicens och ADR.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
maverick_750rr skrev:
Gäller det civilt då?

Har en kompis som bölar om att han får köra lastbil, men bara i militär tjänst. idioten tror att han skall bli intagen om det blir krig eller nåt..... han har bara gjort lumpen och är 32 idag.

750RR
jojomensan, det gäller civilt, förättningsmaannen var iofs militär men han fick ha civila uppkörningar, har oxo ett förarbevis som berättigar till o köra personer på flak (militärt) kanske är det som din polare tjoar om?

ska fixa scanner, mkt bilder som ska ut nu hehe

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Just nu är det "båg" för dom inte har några pengar till Utbildningar för
staten har dragit in dom.Men jag tog mitt CE -94 så betalade AF hela kalaset.

maverick_750rr skrev:
Det där e lite båg.
Jag har jagat dem sen februari i år och de har aldrig pengar. Nästa år har jag fått ett kanske.
"Vill du inte köra glassbil?" - frågade dem :D

750RR

capri

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bandit 1250 -14, VFR1200 -10, GSX1100EF -84, Viktoria 250 AERO -52 och några veteranmoppar.
Jag tog mitt för tre år sen(iofs CE+DE)genom jobbet.Kostade inte mej en krona förutom att det var på fritiden....
De gjorde en upphandling för många körkort på en gång då vår dispans föll,och jag tror det kostade ca 30000 per gubbe.Då ingick ju även 3 uppkörningar i det(C+E+D).

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Själv tog jag BE CE när jag gick i gymnasiet så det har bara kostat mig vad lämplighetsintyget kostade.

När jag tog A och DE 1995 så kostade hela kalaset 7500 kr, då hade jag bara kört moped och lite cross innan men övningskört ungefär 2000 mil med buss (japp vi har egna bussar). Körde fyra lektioner med bussen och brännde resten av pengarna på MC-kortet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept